موم گوش، هويت افراد را فاش مي‌کند

 

 موم گوش به دانشمندان در درک هويت افراد و حتي آنچه خورده‌اند و مکاني که در آن بوده‌اند، کمک مي‌کند. اين ماده حتي مي‌تواند اطلاعاتي را در خصوص سلامتي افراد نمايش دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محققان مرکز مونل در فيلادلفيا بر اين باورند اين مطالعه همچنين به ارتقاي شناخت هويت افراد و تعيين قوميت آنها با بررسي موم‌گوش خواهد انجاميد.
بر اساس تحقيقات پيشين، بوي زيربغل اطلاعات فراواني را در مورد هويت شخصي، جنسيت و وضعيت سلامتي افراد در اختيار مي‌گذارد.
تيم علمي مرکز مونل از شيمي آلي تحليلي براي شناسايي وجود ترکيب‌هاي شيميايي توليدکننده بو در موم‌ گوش استفاده کرد و دريافت مقادير اين ترکيبات بين افراد داراي اصليت آسياي شرقي و قفقاز متفاوت بود. موم گوش با نام علمي cerumen، ترکيبي از ترشحاتي از غدد عرق و همچنين مواد چربي است که از غدد سباسه(چربي) ترشح شده‌اند.
گفته‌ مي‌شود، تغيير کوچک در ژني موسوم به ABCC11 با توليد بوي زيربغل و خشک‌ و مرطوب‌بودن موم گوش مرتبط است.
محققان در اين پروژه موم گوش 16 مرد سالم را که هشت تن از آنها داراي اصليتي قفقازي و هشت نفر ديگر داراي اصليتي آسياي شرقي بودند، جمع‌آوري و تحليل کردند.
هر نمونه در يک ويال قرار داده شد و براي 30 دقيقه به منظور آزادسازي مولکول هاي هوابرد موسوم به ترکيبات آلي فرار (VOCs) که بسياري از آنها بودار هستند، حرارت ديد.

يک دستگاه جاذب سپس در کلاهک ظرف براي جمع‌آوري VOCs از مخازن در بسته قرار داده و از روشهاي طيف‌سنجي کروماتوگرافي توده گاز براي تحليل ترکيبات شيميايي استفاده شد.
اين بررسي نشان داد که 12 ترکيب آلي فرار بطور مداوم در موم گوش همه مردان وجود داشت. اگرچه ميزان اين ترکيبات به عنوان تابعي از پس زمينه‌هاي قومي فرد متفاوت بود که بر اساس آن قفقازي‌ها از مقادير بيشتري از اين ترکيبات نسبت به نمونه‌هاي آسياي شرقي (11 مورد از 12 ترکيب) برخوردار بودند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, | 8:32 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.