نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

جدیدترین سلاح نیروی زمینی ارتش به نام سلاح ۶ لول محرم رونمایی شد.

در مراسم رژه بزرگ روز ارتش که صبح امروز با رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح با حضور فرماندهان عالی‌رتبه برگزار شد، از سلاح‌ "محرم" رونمایی شد.

پیش از این، امیر پوردستان از رونمایی جدیدترین سلاح نیروی زمینی ارتش به نام سلاح 6 لول محرم با نواخت بالا و کالیبر 50 خبر داده و گفته بود: معدود کشورهایی در دنیا از این سلاح استفاده می‌کنند که کارشناسان توانمند نیروی زمینی ارتش موفق به ساخت این نوع سلاح شدند.

 رونمایی رسمی از سلاح محرم قرار است در 31 فروردین صورت گیرد، اما در رژه امروز از مقابل جایگاه عبور کرد.این سلاح قادر است بیش از دو هزار تیر در دقیقه شلیک کند.

 همچنین در رژه صبح امروز از نمونه از بهینه‌سازی شده سلاح "اخگر" و بهینه شده و پیشرفته تانک‌های "ذوالفقار"، "صمصام" و "سبلان" رونمایی شد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس‌جمهور گفت: اقتدار ارتش یکی از پشتوانه‌های "حضور پرقدرت" مذاکره‌کنندگان است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم رژه 29 فروردین که در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روز ارتش گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مقارن است با ایام ولادت با سعادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به همه ملت ایران، رهبری معظم و به همه نیروهای مسلح به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


جان دهد عاقبت به خاطر دوست

خلق گويند" خوش به حال کسي
کاين غزل ها براي خاطر اوست"
جانم به قربانت....
نگران نباش،هروقت آمدي نمي گويم :"ولي حالا چرا"
آخر قصه ي مارا همان اول لو دادند
همان جايي که گفتند:
يکي بود يکي نبود
دقيقا در انتهاي هر روز لحظه اي است
که نه امروز است و نه فردا
من آنجا منتظرم ...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


 

«کان» معروف به «سوپردست» اين لقب را به خاطر توانايي باورنکردني خود گرفته است. او عادت دارد تکه هاي مرغ سرخ شده درون روغن داغ و جوشان را با دستان خود هم بزند و برگرداند. اين آشپز 50 ساله که يک دکه کنار خيابان دارد انگشتان دستش را در روغن داغ 480 درجه فرو مي برد و عجيب اينجاست که انگشتانش حتي يک تاول هم نمي زند!
اين توانايي حيرت انگيز باعث شهرت جهاني او شده است و مردم از سراسر دنيا به دکه کوچک او مي روند تا ببينند چطور «کان» با دستش مرغ هاي جوشان را زير و رو مي کند. حتي او به همراه همسرش به کشورهاي مختلف سفر مي کنند تا اين هنر را به همه نشان دهند.
«سوپردست» نمي داند چطور مي تواند چنين کاري انجام دهد، اما خوشحال است که اين موضوع مشتري هايش را روز به روز بيشتر مي کند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


 
تهران الف/ژيان خودروي کوچکي بود که متناسب با ترددهاي درون شهري و براي تامين نياز يک خانواده کم جمعيت با حداقل قيمت و هزينه نگهداري طراحي شده بود . محبوبيت زياد اين خودرو به دليل قيمت ارزان و مصرف بسيار کم بنزين آن بود .
توليد اين خودرو در ايران از اواخر دهه 1340 در شرکت سهامي ايراني توليد اتومبيل سايپا آغاز شد. ژيان براي سال ها در يک مدل و به صورت سواري هاچ بک توليد مي شد اما پس از سال 1353 بر تنوع مدل ژيان هاي توليدي افزوده شده و مدل وانت اين خودرو با نام ژيان مهاري و ژيان پيکاپ و وانت اتاق دار توليد شد.
اين خودرو به نوعي رقيب پيکان توليدي در شرکت ايران خودرو بود. البته ژيان کوچک تر از پيکان بوده و به دليل حجم موتور پايين تر، قيمت کمتري نيز نسبت به پيکان داشت. در اوايل توليد اين خودروها در ايران، پيکان به قيمت حدود 17 هزار تومان و ژيان به قيمت حدود 12 هزار تومان به فروش مي رسيد .
پايين بودن حجم (قدرت) موتور ژيان موجب شده بود که اين خودرو از توان لازم براي حرکت در خيابان هاي سربالايي برخوردار نباشد به همين دليل خانواده هايي که از وضع مالي مناسب تري برخوردار بودند پيکان را به ژيان ترجيح مي دانند به ويژه آنکه ژيان چندان مناسب تردد در جاده هاي بين شهري نبود .
البته يکي از ويژگي هاي مثبت ژيان، سيستم تعليق منحصر به فرد اين خودرو در مقايسه با تکنولوژي روز آن زمان بود. سيستم تعليق اين خودرو بصورت دو استوانه است که در زير خودرو قرار دارد. در واقع اين دو استوانه حکم نوعي کمک فنر را داشت که در طول خودرو قرار گرفته و هر کدام از استوانه ها به يکي از چرخ ها متصل مي شود .
بخاطر استفاده از همين سيستم تعليق، سواري ژيان در موانع و دست اندازها تا حد زيادي نرم و راحت بود و از تکانه هاي شديد خودرو در جاده هاي ناهموار خبري نبود. ويژگي منحصر به فردي که البته در پيکان توليدي آن زمان وجود نداشت .
با وجود مزاياي ژيان توليد اين خودرو پس از سال 1357 به تدريج متوقف شد به گونه اي که شرکت سايپا, رنو5 را که به نوعي تغيير شکل يافته ژيان بود جايگزين اين خودرو کرد. پس از آن نيز پرايد جايگزين رنو 5 شد.
اين خودرو بر پايه مدل مشهور سيتروئن ۲CV بوده و ۱٫۹ ميليون دستگاه از آن در جهان توليد شده‌ است. ژيان توسط فرانسوي‌ها و در مقابله بافولکس‌واگن آلمان ساخته شد و هدف آن توليد خودرويي متناسب با شهرها و نيازهاي خانواده و با حداقل قيمت و هزينه نگهداري بود .
توليد ژيان از دهه ۳۰ آغاز و با گذشت زمان تغييراتي در شکل ظاهري و قسمت‌هاي فني آن ايجاد شد که باعث ادامه روند توليد آن و عرضه در مدل‌هاي گوناگون گشت.
اين خودرو اولين بار در اتوشوي پاريس ۱۹۴۸ رونمايي شده و گفته مي‌شود تا سال ۱۹۹۰ که در مدل‌هاي مختلفي که توليد کرده حدود۵ميليون دستگاه فروش داشته‌است.
خودروي ژيان در فرانسه با نام دو شوو (Deux Chevaux ) معروف است، دو شوو در زبان فرانسوي به معناي دو اسب است که بيانگر قدرت دو اسبي اين خودرو است.
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

آزاد

جهان نيوز / مطلبي که مي خوانيد برگرفته از سايت خبري جهان نيوز است و انتشار آن الزاما به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست.

در تبصره ۳ ماده ۱۰ اساسنامه اصلاحي دانشگاه آزاد اسلامي که در جلسه ۶۸۲ مورخ۲۶ /۱۱/۸۹ شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده، تاکيد شده که سه نفر از اعضاء هيئت علمي تمام وقت دانشگاه‌ها و سه نفر از اعضاي هيئت موسس دانشگاه آزاد براي عضويت در هيئت امناي اين دانشگاه بايد حداکثر تا دو هفته به شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد شوند.

مديران عالي دانشگاه آزاد در خصوص انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد طبق اساسنامه دانشگاه آزاد عمل کردند که در نهايت حميد ميرزاده موفق شد از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي راي اعتماد بگيرد و حکم انتصابش به عنوان رئيس دانشگاه آزاد از سوي حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي صادر شد. از سوي ديگر در تعيين حجت‌الاسلام ناطق‌نوري به عنوان عضو جديد هيئت موسس دانشگاه آزاد نيز براساس اساسنامه جديد اقدام شد و ناطق‌نوري در جلسه هفته گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي از اعضاي اين شورا راي اعتماد گرفت.

اما مشخص نيست مديران عالي دانشگاه آزاد در معرفي عبدالله جاسبي به عنوان عضو جديد هيئت‌امناي دانشگاه آزاد، طبق روال گذشته و براساس اساسنامه دانشگاه آزاد عمل کرده و وي را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي مي‌کنند يا نه. به بهانه حضور مجدد جاسبي در خانه ابدي اش يعني دانشگاه آزاد مروري خواهيم داشت بر کارنامه وي به اميد اينکه رفتن صوري جناب جاسبي از دانشگاه آزاد مهر اتمامي باشد بر فساد سازمان يافته اي که تاکنون بر دانشگاه آزاد حکمفرما بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


به نظر مي‌رسد شکست سياست‌هاي خارجي عربستان طي سال‌هاي گذشته و در جبهه‌هاي مختلف، موجي از تکانه‌هاي شديد را براي خاندان آل سعود در داخل مرزهاي اين کشور در بر خواهد داشت؛ تکانه‌هايي که ملک‌عبدالله با تصميمات و انتصابات خود سعي در هر چه کمتر کردن آنها دارد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "بندر بن سلطان" نامي است که با بسياري از بحران‌هاي اخير "خاورميانه" پيوند خورده است، به طوريکه که بسياري از تحليل‌گران و ناظران، او را مسئول بسياري از نا آرامي‌هاي منطقه بر مي‌شمارند.

با آغاز روند انقلاب‌هاي عربي و "بيداري اسلامي"، و پر رنگ‌شده تحرکات منطقه‌اي عربستان، فعاليت‌هاي پنهاني بندر نيز شدت گرفته و نام و چهره‌اش بيش از پيش رسانه‌اي شد.

نقش او در انحراف انقلاب "ليبي"، مصادره انقلاب مردم "يمن"، سرکوب ملت "بحرين" و ناآرامي‌هاي "عراق" بر کسي پوشيده نبوده و نيست.



ادامه مطلب...

 

 ادوارد اسنودن فقط با استفاده از سهل انگاري امنيتي نبود که توانست از چشم تيزبين nsa پنهان بماند، او براي اينکار از نرم افزارهاي مناسب هم استفاده ميکند. اسنودن بوسيله ي tails با رسانه ها ارتباط برقرار ميکند. tails نسخه ي دستکاري شده ي لينوکس است که استفاده از tor و ساير ابزارهايي که به حفظ اطلاعات کمک مي کنند را آسان ميکند.

اين نرم افزارها از روي حافظه هاي قابل حمل بارگذاري ميشوند و چيزي را روي کامپيوتر ذخيره نميکنند، و به اين طريق اسنودن و رابط هايش ميتوانند بدون اينکه ردي از خود به جاي بگذارند در مورد نشت و رصد اطلاعات صحبت کنند.
فناوري پشت tails کاملا ابداعي نيست و در عين حال کامل هم نيست. از آنجايي که tails کدباز است و برنامه نويسان ناشناس آن را توسعه ميدهند، در نتيجه امکان مقاومت در برابر قرار دادن حفره هاي امنيتي براي استفاده ي جاسوسان بيشتر است، اما با اين حال همچنان احتمال وجود حفره هاي امنيتي در آن وجود دارد. کاربران همچنين بايد به هنگام استفاده از tails حواسشان به اين که اينرنتشان را از کجا ميگيرند هم باشد، چون که انتخاب شرکت "اشتباه" ميتواند کارشان را بي فايده کند. حتي با وجود اين نگرانيها، tails همچنان کمک بزرگي به اسنودن، خبرنگاران و ديگر کساني که ميخواهند مکالماتشان را با کمترين زحمت خصوص نگاه دارند، محسوب ميشود.
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

‌!

سالهاست که ورود به جزيره (Poveglia) براي جهانگردان ممنوع است، زيرا اين جزيره خوفناک ترين جزيره در جهان است و ممکن از به بعد بزرگترين و فاخرترين محل تفريح را در خود جاي دهد.جزيره "پوويجليا" در درياچه ونيز قرار گرفته است.

دولت ايتاليا تصميم گرفته است تا اين جزيره رعب اور را در يک مزايده علني به فروش برساند تا بدين گونه بدهي هاي سنگين خود را پرداخت کند.
اين جزيره از آن رو مخوف است که در قرن 16 ميلادي با شيوع طاعون، جسد هزاران تن به همراه کساني که هنوز زنده بودند، در آن رها شد تا حشد انها دفن ويا سوزانده شود.بعد از چند قرن يک بيمارستان براي بيمارن رواني در اين جزيره احداث شد که به شکنجه و ضرب وشتم بيماران مشهور شد و گفته مي شود که يکي از پزشکان اين بيمارستان بر اثر تعقيب يک روح به ديوانه شده و با پرتاب خود از برج بيمارستان خودکشي کرده است

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |



صاحب اين پرايد با خلاقيت و حوصله اي که داشته با صرف هزينه هاي بسيار زياد پرايد خودش را تغيير داده و به شکلي زيبا و اسپرت تبديل کرده که البته چيزي در حدود ۷۰ ميليون قيمتش تخمين زده شده!
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


 تاکنون فقط يک ائتلاف سياسي در يونان با پروژه ساخت اين مسجد موافقت کرده و اين پروژه هنوز منتظر تأييد از سوي مقامات آتن است.
مسئله ديگري که منجر به تأخير در اين پروژه شده، نزديکي انتخابات محلي آتن است که ماه آينده برگزار خواهد شد.
آريس استيليوتوپولوس، وزير امور ديني و آموزش يونان که در انتظار انتخاب شدن به عنوان شهردار آتن است، خواستار برگزاري رفراندوم براي ساخت مسجد در آتن شده است.
اين در حالي است که استيليوتوپولوس پيش از آنکه وزير شود، صراحتاً با ساخت يک مسجد در منطقه «وتانيکوس» آتن موافقت کرده بود.
البته چندي پيش يورگوس کاميليس، شهردار فعلي آتن، استيليوتوپولوس را به رفتارهاي متناقض و برقراري روابط دوستانه با راستگرايان افراطي و نقض کردن گفته‌هاي خود متهم کرده است.
بنابر گزارش‌ها، استيليوتوپولوس اعلام کرده است که مردم بايد در مورد وجود مسجد تصميم بگيرند، اما به شيوه‌ راستگرايان اضافه کرده که آتن ديگر جايي براي پناهندگان (اشاره به مسلمانان) ندارد.

شهر آتن زماني تعداد زيادي مسجد داشت که از دوران امپراتوري عثماني‌ها به جاي مانده بودند، اما پس از استقلال يونان و به ويژه پس از معاوضه مسيحيان ترکيه و مسلمانان يونان، بسياري از اين مساجد تعطيل شدند و يا به منظورهاي ديگري مورد استفاده قرار گرفتند.
با وجود اين، مذاکرات از سوي ترک‌ها براي ساخت يک مسجد در آتن ادامه داشت که در سال 1851 و 1890 ميلادي از سوي مقامات آتني رد شد. تلاش‌هاي مصر نيز براي ساخت مسجد در سال 1934 متوقف شد.
در سال 2000 و همزمان با برگزاري بازي‌هاي المپيک در آتن، تلاش‌هاي جديدي براي ساخت يک مرکز اسلامي آغاز و مجدداً با مخالفت مسئولان متوقف شد. ساخت مسجد براي چندمين بار در سال 2006 به يک مسئله تبديل شد، اما «ماکيس وريديس»، وزير زيرساخت يونان در آن زمان مايل به پيگيري اين طرح نبود.
سرانجام در تابستان سال گذشته، مناقصه براي ساخت مسجد آتن برگزار شد که با مخالفت‌هاي شديد گروه‌هاي راست‌گرا در اين کشور مواجه شده که اعتراض‌هاي خشونت‌آميزي را عليه ساخت مسجد به راه مي‌اندازند.
مسلمانان آتن اکنون منتظر آن هستند که ببينند پس از روي کار آمدن شهردار جديد، پروژه ساخت مسجد آتن به کجا خواهد رسيد.
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

!

بيتوته/ رفتار ماست که شخصيت فرزندانمان را شکل مي دهد و استفاده از اصول روانشناسي در تربيت کودکان بايد مد نظر هر پدر و مادري باشد . شما در برابر او مسئول هستيد ، پس وقت بيشتري بگذاريد و اين نکات را به خاطر بسپاريد .

تحقيقات نشان مي دهند که برخي عبارات مثبتي که ما به کودکان مي گوييم ، در واقع بسيار مخرب هستند. باوجود اينکه نيت بدي نداريم، اما با بکار بردن اين جملات باعث مي شويم که کودکان به آنچه که واقعا هستند باور نداشته باشند. بعضي از جملات ما گول زننده اند و باعث مي شوند کودک کمترين تلاش ممکن را براي کاري انجام دهد و يا در زمان سخت شدن کاري آنرا رها کند.

اينجا يک ليست از 10 عبارتي داريم که شما بايد همين حالا از دايره لغات خود حذف کنيد. همچنين در کنار اين عبارات ما عبارات پيشنهادي به شما معرفي مي کنيم که شما با استفاده از اين عبارات بتوانيد انگيزه دروني و اشتياق کودک را تحريک کنيد.

"کارت خوب بود"
اين جمله معمولا مکررا براي کارهايي استفاده مي شود که کودک در انجامش واقعا تلاشي نکرده، با بکار بردن اين عبارت به او ياد مي دهيد که هرچيزي که مامان يا بابا بگويد " کار خوب " است( يعني فقط در زماني که پدر ومادر بگويند خوب است)

به جاي آن بگوييد " تو واقعا براي آن سخت تلاش کردي!" با تکيه روي تلاش کردن ،به او ياد مي دهيم که تلاش از نتيجه مهمتر است. اين به کودک ياد مي دهد که در زمان روبرو شدن با يک کار سخت ، پافشاري بيشتري در انجام آن از خود نشان دهد و به شکست به ديد يک گام به سوي موفقيت نگاه کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


«شيل» وزير مختار انگليس درباره امنيتي که اميرکبير ايجاد کرد، مي نويسد: «راه ها که تا به حال از دسته دزدان پر بود از وجود آنان پاک شد. کاروان ها آسوده از هر گزندي به مقصد خويش روانند، تجارت که پيش از اين تقريبا از بين رفته بود رونق گرفت و... رويه عادلانه و درستي که برقرار گشته، اگر خوي سربازان را تغيير نداده باشد، دست کم در رفتارشان موثر افتاده؛ پيش از اين هر روز ميان سربازان ومردم منازعه برپا مي شد و به خونريزي مي کشيد اما اکنون نظم صحيحي وجود دارد و مردم در ايمني و پناه به سر مي برند.»«صدراعظم برتر»

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

»

«اهميت فضاي مجازي به اندازه اهميت انقلاب اسلامي است»! عمق استراتژيک اين جمله راهبردي را فقط گوينده آن مي‌داند، کسي که مي‌گويد: «اگر مي‌توانستم خودم مسئوليت اين شورا را به عهده مي‌گرفتم»، ولي امر مسلمين و نائب برحق امام زمان (عج) است.

"روح الله مؤمن نسب" در يادداشتي که در روزنامه جوان منتشر شده، افزوده است: شايد بتوان مدعي شد، فرمان تأسيس قدرتمندترين نهاد فضاي مجازي در ميان کشورهاي جهان، از مظلوم‌ترين فرامين امام خامنه‌اي است؛ فرماني که مخاطبان آن از سال 1390 موظف شدند نهادي را بنا کنند که «سرمايه گذاري وسيع و هدفمند در جهت بهره گيري حداکثري از فرصت ها» و «برنامه ريزي و هماهنگي مستمر به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از اينترنت» با تمام قدرت دنبال کند.

ترکيب اعضاء اين شورا نشان مي‌دهد فضاي مجازي از نگاه امام، ساحت ديگري است از فضاي واقعي و همه بخش هاي کشور بايد از هر بعدي آن را در حد و قامت فضاي واقعي مورد توجه قرار دهند.



ادامه مطلب...

 

با نشست کردن گرد‌و‌خاک تصاحب دو ميليارد دلاري سازنده‌ي هدست‌هاي واقعيت مجازي Oculus Rift توسط فيس‌بوک در هفته‌ي گذشته، همچنان اين سوال بر زبان هر کسي وجود دارد که چرا فيس‌بوک ميلياردها دلار سرمايه‌ي خود را بر روي شرکت‌هايي صرف مي‌کند که هيچ ارتباط معناداري با فعاليت خودش ندارند؟ اين سؤال در حالي براي بار چندم مطرح مي‌شود که مدتي پيش نيز دهان همگان از خريد بسيار گران قيمت 19 ميليارد دلاري اپليکيشن واتس‌اپ توسط غول شبکه‌هاي اجتماعي باز مانده بود. اين پايان ماجرا نبوده و اگر کمي به عقب بازگرديم دوباره شاهد تکرار شدن اين الگو با تصاحب يک ميليار دلاري اينستگرام هستيم. در ادامه با ما همراه باشيد تا به تحليل اقدامات فيس‌بوک بپردازيم.

هر بار اين معامله شکل عجيب‌تري به خود مي‌گيرد. اينستگرام يک شبکه‌ي اجتماعي عظيم با محوريت تصوير و ويدئو بود که فيس‌بوک با خريداري آن به استقلالش پايان داد؛ پيغام‌رسان واتس‌اپ رشد فوق‌العاده سريعي را به خود ديده بود، اما همچنان به نصف تعداد کاربران مسنجر فيسبوک رسيده بود و البته استراتژي تجاري بلند مدتي را نيز در دستور کار خود نداشته و تنها 52 کارمند را در اختيار خود داشت؛ با اين وجود گران قيمت‌ترين تصاحب تاريخ معاملات اينچنيني را رقم زد. در نهايت نيز صرف دو ميليارد دلار هزينه براي تصاحب کمپاني Oculus Rift که بر يک صنعت کاملاً جداگانه يعني بازي‌هاي ويدئويي متمرکز بود و حتي تا‌کنون يک محصول تجاري را نيز عرضه نکرده، همه و همه سؤالات بي‌پاياني را از استراتژي گسيخته‌ي فيس‌بوک در ذهن ايجاد مي‌کند.

به نظر مي‌رسد تمامي کساني که در اين خصوص مورد سؤال قرار مي‌گيرند، تنها با پاسخ‌هايي مبهم سعي در باز نمودن جريان از سر خود دارند. براي نمونه گفته مي‌شود که واتس‌اپ بدليل وابستگي نزديک به شماره تلفن اشخاص، پتانسيل ارائه‌ي دسترسي به يک ميليارد کاربر جديد را براي فيس‌بوک در کشورهاي در حال توسعه رقم خواهد زد؛ يا Oculus Rift قادر است پاي شبکه‌ي اجتماعي فيس‌بوک را به بخش بازي‌هاي رايانه‌اي باز نموده يا حتي تجربه‌اي از يک شبکه‌ي واقعيت مجازي را براي کاربران حوزه‌ي فعاليت خود به ارمغان آورد. در همين حالت تنها گمانه‌زني موجود در زمان تصاحب اينستگرام در آن زمان، پرداخت يک ميليارد دلار براي بهبود قابليت اشتراک‌گذاري تصاوير شبکه‌ي اجتماعي فيس‌بوک بود.


به شکل غافلگيرکننده‌اي تمامي حدس و گمان‌هاي ارائه شده منطقي به نظر مي‌رسند. فيس‌بوک به سادگي قادر است هر زمان که بخواهد و با هر سرعتي که تکنولوژي به پيش رود، با استفاده از خريدهاي خود هر يک از اين اقدامات را به انجام برساند. اما مشکل از همين‌جا آغاز مي‌شود؛ تمامي حدس و گمان‌هاي ارائه شده در پاسخ به "چرا"ي غلطي ساخته و پرداخته شده‌اند. سؤال اصلي اين نيست که فيس‌بوک رؤياي اجراي چه پروژه‌اي را از طريق خريدهاي به ظاهر منقطع و بي‌ربط با يکديگر دارد؛ بلکه سؤال اين است که چرا اين کمپاني به فکر خريد کمپاني‌هايي بي‌ربط با حوزه‌ي فعاليت خود آن هم با قيمت‌هاي فراتر از ارزش واقعي افتاده است؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


مطمئنا شما هم تا به حال به معناي نام کمپاني بزرگ کره اي «سامسونگ» فکر نکرده‌ايد. به واقع معني کلمه سامسونگ چيست؟
مطمئنا شما هم تا به حال به معناي نام کمپاني بزرگ کره اي «سامسونگ» فکر نکرده‌ايد. به واقع معني کلمه سامسونگ چيست؟ ميزان نفوذ تکنولوژي در زندگي روزانه‌ي ما به طور خزنده اي در حال افزايش است. همچنين افزايش تعداد گجت هاي الکترونيکي که سال به سال بيشتر مي‌شوند، باعث مي‌شود که رفته رفته تکنولوژي در تار و پود زندگي ما عجين شود.

اين رشد سريع تکنولوژي مي‌تواند شامل بزرگ و بزرگ‌تر شدن تلويزيون‌ها، بزرگ‌تر و قوي‌تر شدن اسمارت فون ها، افزايش تعداد تبلت ها و ساعت‌هاي هوشمند جديد باشد. در حال حاضر يکي از موفق‌ترين شرکت‌ها در زمينه‌ي الکترونيک، سامسونگ است. نامي که شما آن را تنها در زمينه‌ي تلويزيون نشنيده‌ايد؛ بلکه آن را در عرصه هاي مختلف نظير تلفن‌هاي همراه و تبلت ها به وفور شنيده‌ايد. سامسونگ نامي کاملاً آشنا براي علاقه‌مندان به تکنولوژي است. اما آيا مي‌دانستيد که «سامسونگ» معنايي حقيقي دارد؟ البته تشخيص معناي اين کلمه کمي سخت مي‌باشد چرا که اصليت اين کلمه کره اي است.

سامسونگ شرکتي است که در جنوب کشور کره‌ي جنوبي يعني در سئول، پايتخت اين کشور واقع شده است و کاملاً هويداست که اين کلمه به طور خالص کره اي مي‌باشد. در واقع «سامسونگ» از دو بخش «سام» و «سونگ» تشکيل شده که هر کدام معناي مستقلي دارند. «سام» به معناي «سه» و «سونگ» به معناي «ستاره» است. پس مي‌توان کلمه‌ي «سامسونگ» را به «سه ستاره» در زبان فارسي ترجمه کرد. بخش «سام» اين نماد کره اي بيانگر «بزرگ، قدرتمند و فراوان» و «سونگ» آن بيانگر «ابدي و جاودانه» مي‌باشد. به طور خلاصه مي‌توان گفت که در DNA سامسونگ صفاتي مانند بزرگ، قدرتمند، فراوان و جاودانه قرار دارد.

در واقع اين سه ستاره نمايانگر لوگوي اصلي اين شرکت در 30 سال ابتدايي آن به حساب مي‌آيد؛ يعني درست زماني که سامسونگ فعاليت خود را در زمينه املاک شروع کرده بود. اما حالا سامسونگ بيش از 236 هزار کارمند در 29 کشور مختلف جهان استخدام کرده است (به غير از خود کشور کره‌ي جنوبي) و در حال حاضر اين کمپاني کره اي جزو 10 برند معتبر جهاني شناخته مي‌شود
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |

 

پژوهشگران در دانشگاه Lancaster انگلستان با توجه به روشي که در بدن انسان براي ارتباط دائمي بين شش ‌ها و قلب به کار گرفته شده است، نوآوري کرده اند که در آن يک الگوريتم بسيار پيشرفته و انعطاف پذير ساخته شده است که با روش‌‌هاي معمولي رمزگشايي قابل شکستن نيست. امروزه مي‌توان اطلاعات را با روش‌‌هاي بسياري با استفاده از الگوريتم‌‌هاي متفاوت رمزگذاري کرد اما سوال هميشگي اين است که اين الگوريتم ‌ها تا چه حد قادر به حفظ امنيت اطلاعات رمزگذاري شده هستند.
برخي از الگوريتم ‌ها براي رمزگذاري اطلاعات از يک کليد استفاده مي‌کنند که مي‌توان با استفاده از همين کليد به رمزگشايي اطلاعات نيز پرداخت. الگوريتم ‌ها عموما از مجموعه‌‌اي از قوانين ساده براي توليد اين کليدها استفاده مي‌کنند که البته به دليل استفاده از همين قوانين تعداد آن ‌ها نيز محدود – البته بسيار بزرگ و محدود- است. نتيجه‌‌ي اين محدوديت اين است که با در اختيار داشتن يک رايانه‌‌ي به اندازه‌‌ي کافي قدرتمند و زمان کافي مي‌توان همواره هر نوع رمزگذاري را در نهايت گشود.

پژوهشي که توسط دکتر Tomislav Stankovski هدايت مي‌شد موفق شده است که روشي را براي رمزگذاري ابداع کند که قادر به رمزگذاري و ايجاد تعداد نامحدودي از کليدها است، در نتيجه با استفاده از اين الگوريتم مي‌توان ارتباطات بسيار امني را داشت. منبع الهام گيري اين پژوهشگران براي ابداع چنين الگوريتيمي آناتومي بدن انسان بوده است.

در طبيعت سامانه‌‌هاي مختلف ارگانيسم‌‌هاي زنده در ارتباط و برهمکنش با يکديگر قرار دارند و بين يکديگر ماده و انرژي را تبادل مي‌کنند. برهمکنش موجود بين اين سامانه ‌ها ( براي مثال قلب و شش ها) مي‌تواند توسط تابعي جفت شده (coupling function) توصيف شود.

به جاي تکيه بر يک سامانه‌‌ي تکي براي رمز گذاري اين پژوهشگران نيز تصميم گرفتند از دو سامانه بهره ببرند که تابعي جفت شده نقش کليد بين آن ‌ها را بازي مي‌کرد. اگرچه استفاده از چنين روشي بسيار دشوار است اما مي‌توان با استفاده از اين روش به ساخت کليد‌‌هاي بي نهايت زيادي پرداخت که اين به معني مشکلات زياد نفوذگران و رمزگشايي غير مجاز اطلاعات خواهد بود.

براي کساني که بيشتر مي‌خواهند بدانند در ادامه نحوه‌‌ي عملکرد اين روش را توضيح مي‌دهيم. در ابتدا سيگنال‌‌هاي داده به فرستنده مي‌رسند و به عنوان پارامتري در تابع جفتي بين دو سامانه‌‌ي خودمختار قرار مي‌گيرند که هر دو در فرستنده قرار گرفته اند. اين دو سيگنال توليد شده سپس با استفاده از يک کانال عمومي فرستاده مي‌شوند و پس از رسيدن به انتهاي ديگر مسير با گيرنده هماهنگ مي‌شوند که اين با استفاده از يک کليد محرمانه حاوي اطلاعات تابع جفتي امکان پذير مي‌شود. در نتيجه الگوريتم مي‌تواند پارامترهاي اصلي را استنتاج کرده و به بازگشايي رمز اطلاعات بپردازد.

به گفته‌‌ي دانشمندان اين روش نسبت به وجود نويزها بسيار مقاوم است در نتيجه مي‌توان اطلاعات را به صورت چند سيگنال همزمان فرستاد و ضمنا اين روش از انعطاف زيادي برخوردار است که مي‌توان آن را در کاربرهاي مختلفي مورد استفاده قرار داد.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, توسط valeh |


بر اساس مطالعه جديد، قرار گرفتن قلب فضانوردان در معرض ريزگرانش فضا براي مدت‌هاي طولاني، موجب کروي‌تر شدن اين عضو از بدن آن‌ها مي‌شود، اين يافته‌ها گام مهمي به سوي درک اين موضوع است که چگونه يک سفر فضايي ۱۸ ماهه يا بيشتر بر سلامتي قلب فضانوردان اثر مي‌گذارد.

قلب در فضا حدود ۹٫۴ درصد کروي‌تر مي‌شود و اين تغيير شبيه به آن چيزي است که دانشمندان در اين پروژه با مدل‌هاي رياضياتي پيشرفته‌ خود پيش‌بيني کرده بودند. بر اساس يافته‌هاي آن‌ها، شکل کروي‌تر قلب فضانوردان موقتي است زيرا اين اندام مدتي کوتاه پس از بازگشت به زمين به شکل عادي خود بازمي‌گردد.
جيمز تامس، از گروه «تصويربرداري قلب و عروق رابرت و سوزان تاميش» و دانشمند ارشد فراصوت ناسا بر اين باور است، قلب در فضا به سختي کار نمي‌کند و اين موضوع موجب از دست‌رفتن حجم عضله مي‌شود و مي‌تواند عواقب جدي را پس از بازگشت به زمين به دنبال داشته باشد.
محققان مدعي‌اند آگاهي از ميزان و نوع تمريني که فضانوردان براي سالم نگه‌داشتن قلب نياز دارند، براي تضمين ايمني آن‌ها در پروازهاي طولاني‌مدت مانند سفر به مريخ موضوعي حائزاهميت به شمار مي‌آيد.

.: Weblog Themes By LoxBlog :.