نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط valeh |


 گردو را به نام "غذاي مغز” نيز مي شناسند و اين فقط به خاطر شباهت آن به مغز نيست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن مي باشد. براي درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نياز داريم. مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزايش اسيد چرب ضروري امگا ۳ مي گردد.
15درصد از چربي هاي گردو از نوع چربي هاي غير اشباع و مفيد براي سلامت قلب مي باشد. اين نوع چربي، پايين آورنده کلسترول بد(LDL) و افزايش دهنده کلسترول خوب(HDL) است. يک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نياز روزانه بدن به اين چربي ضروري را تامين مي کند.
گردو غذاي مغز،مغز گردو،امگا ۳
فوايد گردو:
۱- کاهش کلسترول کل
۲- کاهش LDL کلسترول
۳- افزايش HDL کلسترول
۴- افزايش قابليت ارتجاعي رگ هاي بدن
۵- محافظت در برابر بيماري قلبي
موسسه غذا و دارو پيشنهاد کرده است که براي سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخوريد. ۶- افزايش قدرت ذهن و هوش
۷- مفيد براي تنگي نفس
۸- جلوگيري از ورم مفاصل
۹- مفيد در بيماري هاي پوست نظير: اگزما و پسوريازيس( به وجود آمدن لکه هاي قرمز رنگ در پوست)
۱۰- ضد سرطان
۱۱- داراي آنتي اکسيدان. در بين آجيل ها، آنتي اکسيدان گردو و شاه بلوط از همه بيشتر است.
۱۲- محافظت از سيستم ايمني
۱۳- جلوگيري از لخته خون
۱۴- تنظيم سوخت و ساز در بدن
۱۵- تنظيم فشار خون
۱۶- تنظيم قند خون
۱۷- جلوگيري از پارکينسون و آلزايمر
۱۸- جلوگيري از سنگ کيسه صفرا
۱۹- حفاظت از استخوان
۲۰- روغن گردو درمان کننده دردهاي مفاصل است و جذب مواد غذايي را آسان مي کند.
۲۱- کودکاني که مقدار امگا ۳ در برنامه ي غذايي شان کم است، اختلالاتي مانند بيش فعالي يا هايپراکتيوي، مشکلات رفتاري، کج خلقي و مشکلات خواب در آنها زياد است.
۲۲- زناني که در هفته ۲۸ گرم آجيل و بادام زميني مصرف مي کنند، ۲۵ درصد احتمال پيشرفت سنگ کيسه صفرا را کم مي کنند.
۲۳- اگر مي خواهيد خواب آرامي داشته باشيد، براي شام، سالاد سبزيجات به همراه گردو مصرف کنيد.
گرچه فوايد زيادي در آجيل پنهان است، بعضي ها به گمان اين که آجيل موجب افزايش وزن مي شوند، از خوردن گردو و ديگر آجيل ها امتناع مي کنند. ولي ثابت شده است، افرادي که حداقل ۲ بار در هفته آجيل مصرف مي کنند، احتمال افزايش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهايي است که اصلا آجيل مصرف نمي کنند. پس به گمان اين که اگر گردو يا آجيل بخوريد چاق مي شويد، اين غذاي بسيار خوشمزه و مفيد را از خود دور نکنيد.
گردو غذاي مغز،مغز گردو،امگا ۳
ويتامين ها و عناصر معدني موجود در گردو:
گردو بهترين منبع منگنز و مس مي باشد.در گردو، منيزيم و فسفر نيز وجود دارد. مقداري روي، آهن، کلسيم و سلنيوم نيز پيدا شده است.گردو مقدار کمي سديم يا نمک دارد.گردو حاوي بيشترين مقدار ويتامين هاي B6، B1 و B5( پانتوتنيک اسيد) مي باشد.در گردو ويتامين هايي نظير E ، B3 و B2 نيز وجود دارد.
گردو غذاي مغز،مغز گردو،امگا ۳
کالري گردو زياد است. حدود ۶۵۴ کالري در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزي که مي خواهيد گردو مصرف کنيد، کالري آن را محاسبه کرده و از کالري روزانه خود کم کنيد. به اين ترتيب ترس از چاق شدن را نخواهيد داشت؛ براي مثال، اگر کالري مورد نياز شما در روز ۲۰۰۰ کالري است و شما۱۰۰ کالري گردو مصرف مي کنيد، لذا مي توانيد ۱۹۰۰ کالري باقي مانده را از مواد غذايي مختلف دريافت کنيد.
ولي اگر مي خواهيد گردو ميل کنيد و همانند روزهاي گذشته غذاهاي روزانه خود را نيز مصرف کنيد، اين نکته را از ياد نبريد که بايد ۱۳۱ دقيقه پياده روي کنيد تا انرژي دريافت شده از گردو، بسوزد.
گردو در حدود ۷/۶ گرم فيبر دارد.
گردو غذاي مغز،مغز گردو،امگا
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط valeh |


انتخاب متناسب با کاربري ((راديال)) يا ((باياس))؟
تايرهاي بدون تيوب يا تيوبلس (Tubeless Tire) گونه اي از تاير هستند که به سبب بهره مندي از خصوصيات کيفي ويژه اي از جمله ايمني بالا، راحتي در کار و عملکرد خوب، در ميان انواع تاير جايگاه ويژه اي را بخود اختصاص داده اند. در اين نوشتار سعي شده است که ساختار تاير تيوبلس، عملکرد و نيز مزاياي اين لاستيک مورد توجه و بحث قرار گيرد.
۱. ساختمان لاستيک تيوبلس
2. عملکرد لاستيک تيوبلس
3. مزاياي لاستيک تيوبلس
• نصب لاستيک تيوبلس بسيار ساده تر است.
• استفاده از آن موجب کاهش وزن خودرو مي شود.
• تعداد قطعات کمتر و تعمير آنها ساده تر است.
• افزايش عمر تسمه درون لاستيک (Bead) بسبب افزايش فضاي خالي در چرخ که منجر به کاهش انتقال حرارت از لنت ترمز خواهد شد.
• افزايش عمر تاج و ديواره جانبي لاستيک.
• افزايش تعادل جانبي بر سر پيچ ها و در هنگام دور زدن به دليل کمتر بودن ارتفاع در مقطع لاستيک.
• عدم انفجار لاستيک به سبب پنچري و افزايش ضريب ايمني.
• افزايش فاصله زماني ميان پنچري و خوابيدن لاستيک که به راننده اين امکان را ميدهد که خود را به تعميرگاه برساند.
• کاهش صدمات وارده از دست اندازهاي مسير به جلوبندي به سبب مقاومت لاستيک نسبت به ضربات وارده.
• عدم امکان وجود پنچري ريز در لاستيک بدليل ساختار خاص لاستيک تيوبلس.
• عدم امکان نفوذ شيء ريز از کناره لاستيک به داخل آن.
مشخصات لاستيک خودرو
روي ديواره بيروني هر تاير، اعداد و کدهايي درج شده است که در حقيقت شناسنامه لاستيک خودرو هستند. در ذيل مفهوم اين علائم بيان شده است. در ادامه به شرح برخي از مهمترين آنها مي­پردازيم.
الف) اندازه تاير
اندازه لاستيک خودرو با علائمي همچونP185/60R1۴ نشان داده مي‌شود.که بدين معني ميباشد:
P = تاير خودروي شخصي
۱۸۵= پهناي تاير (برحسب ميلي­متر)
۶۰= نسبت ارتفاع ديواره لاستيک به پهناي آن (برحسب ميلي­متر)
R = راديال
۱۴= قطر رينگ (بر حسب اينچ)
علاوه بر علائم بالا علائمي مانند۸۹H بر روي لاستيک وجود دارد که به H شاخص سرعت (در بخش “ج” به آن اشاره شده ) و به عدد ۸۹ عنوان شاخص بار مي گويند يا حد بارگذاري(که در بخش” ب” به آن اشاره شده ) مي گويند.
ب)حد بارگذاري
شاخص بار
ميزان بار به KG
شاخص بار
ميزان بار به KG
شاخص بار
ميزان بار به KG
ج) علامت حداکثر سرعت قابل­تحمل
شاخص سرعت
سرعت به KM/H
د) تاريخ ساخت لاستيک
کليه لاستيک‌ها داراي تاريخ ساخت روي جداره خود هستند که با چهار رقم نشان داده مي­شود. دو عدد اول نشان­دهنده هفته ساخت و دو رقم بعد سال ساخت لاستيک هستند. براي مثال عدد “۱۲۰۴″ نشان مي‌دهد اين لاستيک در هفته دوازدهم سال ۲۰۰۴ ميلادي توليد شده است. امروزه همراه لاستيک‌هاي نو خارجي، يک کارت دريافت مي‌کنند که پس از وارد کردن مشخصات بايد به آدرس شرکت سازنده پست شود يا لاستيک را از طريق اينترنت، ثبت مي­کنند تا هرگونه کار­کرد نامناسب بعداً قابل پيگيري باشد.
ه) ترکيبات سازنده تاير
و) حداکثر فشار باد و بار تحميلي به تاير
تاير run flat
مشخصات عمومي تاير
تاير يکي از قسمت هاي اصلي خودرو است که بر روي رينگ مستقر شده و مجموعه لاستيک را تشکيل مي دهد .
به طور کلي يک تاير از ۴ قسمت تشکيل شده :
۱ : لايه هاي تاير
۲: آج هاي تاير
۳ : تيوب
۴ : والو ( محلي که باد وارد تاير مي شود )
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط valeh |


 
 اگر چراغ الارم سيستم ABS ترمز خودروي شما روشن شود و هيچ آلارم ديگري نداشته باشيد در اين صورت سيستم ABS ترمز شما کار نخواهد کرد اما ترمز عمل مي کند. خودرو براي رانندگي در شرايط عادي در شهر احتمالا امنيت لازم را دارد مي تواند با آن در شهر و با سرعت پايين رانندگي کند اما وقتي که مجبور مي شود در شرايط بدي ترمز بگيرد بايد بخاطر داشته باشد که ترمز ABS ندارد و يک سيستم ترمز معمولي در اختيار شماست ممکن است کمي آب سبب سر خوردن خودرو شود بنابراين بايد با احتياط بيشتري رانندگي کنيد.

اما اگر چراغ آلارم ديگري همراه با آن روشن شود آنگاه ممکن است ترمز خودروي شما مشکلي اساسي داشته باشد. ايراد مي تواند جدي تر از آن باشد که فکرش را مي کنيد ممکن است سيستم هيدروليک ترمز مشکل دار شده باشد يا شايد سطح روغن ترمز کم شده باشد و يا فشار روغن کاهش پيدا کرده باشد. در اين حالت به احتمال زياد اتومبيل شما حتي براي رانندگي تا فروشگاهي که در نزديکي منزل شما قرار دارد هم ايمن نيست. بهترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که خودرو را به کمک يدک کش يا جرثقيل به تعميرگاه منتقل نماييد. چون اگر واقعا مشکلي در سيستم ترمز شما وجود داشته باشد ممکن است درست زمانيکه به ترمز نياز داريد کار نکند و جان خود و ديگران را به خطر بيندازيد. به خاطر داشته باشيد که وقتي خودرو روشن مي شود فشار روغن در لوله هاي ارتباطي از طريق بوستر افزايش مي يابد که اين فشار بالا خود باعث ايجاد يا بيشتر شدن نشتي مي شود يعني زمانيکه خودرو را روشن مي کنيد احتمال دارد که ترمز را چک کنيد و ببينيد کار مي کند موتور خودرو روشن شده است و فشار روغن زياد شده و نشتي که قبلا وجود نداشته يا ناچيز بوده است در اثر فشار زياد جاري مي شود و همانطور که روغن به بيرون نشت پيدا مي کند سطح روغن ترمز کاهش مي يابد تا جاييکه اين کمبود
روغن ترمز منجر به کاهش فشار و صفر شدن فشار مي شود و عملا خودروي شما ترمزي ندارد که آنرا متوقف نمايد. و متاسفانه اين اتفاق زماني رخ مي دهد که شما در حال رانندگي هستيد و احتمالا فاجعه اي رخ خواهد داد به همين دليل بايد از سوار شدن به خودرويي که دچار چنين وضعيتي است خود داري نماييد و آنرا به تعميرگاه منتقل نماييد.
نکته: يکي از آلارم هايي که معمولاً همه با آن مواجه مي شوند آلارم خورده شدن يا تمام شدن لنت ترمز است که اين آلارم همانند شکل بالاست اما زماني ظاهر مي شود که شما پاي خود را روي پدال ترمز مي فشاريد. که در اين مورد هم بايد حساس باشيد چون اگر لنت ترمز شما به قسمت فلزي برسد ديسک ترمز گرانقيمت شما خراب مي شود و هزينه زيادي روي دست شما خواهد گذاشت
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط valeh |

در سال 2017 کشور آمريکا شاهد حضور رئيس جمهوري جديد خواهد بود. پس در نتيجه ليموزين جديدي نيز جايگزين خودروي کنوني آقاي اوباما خواهد شد.
ليموزين فعلي که در سال 2009 نام "جانور" را به خود اختصاص داده است، بر پايه پلت فرم وانت اما با ظاهر کشيده کاديلاک DTS طراحي شده است.
جمعه گذشته سازمان امنيت ملي، فراخواني درخصوص طراحي نسل بعدي ليموزين رئيس جمهور، بر روي وب سايت رسمي خود قرار داد.
قرار داد بر اساس " بهترين طراحي از نظر دولت" در 29 آگوست امسال بسته خواهد شد تا اين خودرو در سال 2017 براي رئيس جمهور جديد اماده باشد.
از انجايي که تمام خودروسازان براي اين کار شايستگي کامل را ندارند، جمله "اين درخواست محدود به کمپاني هاي خودروسازي بزرگ داخلي که دفتر مرکزي آنها در کشور آمريکا قرار دارد مي‌باشد" دراين قرار داد قيد شده است. دستگاه محرمانه دولت گفت "اين پروژه داراي چهار مرحله بوده و اولين آن که در راه است ساخت زره مي‌باشد".
فاز دوم شامل يکپارچه کردن طراحي زره ساخته شده در فاز يک برنامه مي‌باشد.
همچنين شامل انتخاب و به هم پيوستن اجزا خودکار نهايي، شاسي، طراحي داخلي، و آزمايش نحوه ساخت خودرو و اجزا خودکار مي‌باشد.
فاز سوم بيشتر بر روي ارزيابي خودرو و فاز چهارم بر روي ساخت آن تمرکز دارد.
حال آيا نظري نسبت به اينکه کدام خودروساز بايد ساخت اين ليموزين را در دست بگيرد، داريد؟

.: Weblog Themes By LoxBlog :.