ساخت سربندي که فکر را مي خواند

مغزي که فعاليت زيادي دارد جريان خون بيشتري در خود دارد از اين رو نور بيشتري را جذب مي کند. اين افزايش جريان خون به رايانه نشان مي دهد که کاربر بايد غرق در فکر باشد.

اين فناوري به رايانه کمک مي کند دريابد دقيقا چه زماني يک کنترل کننده ترافيک هوايي در فرودگاه ها دچار اضافه بار ذهني مي شود.

در برجي که کنترل کننده هاي هوايي زيادي مشغول به کار باشند و اين سربند را به سر داشته باشند، رايانه مي تواند به طور خودکار افراد را جا به جا کند و برخي از آنها را که دچار مشغوليت ذهني زيادي شده اند و ادامه کار آنها براي مسافران هواپيما خطرناک خواهد بود، از پشت دستگاه بلند کرده و فرد ديگري را جايگزين کند.

اما اين اسکنر مغزي به سفرهاي هوايي محدود نمي شود و کاربردهاي بيشتر خواهد داشت.

محققان اين سربند را به سر کاربران بسته و واکنش مغزي شان به فيلم ها را بررسي کردند و توانستند توصيه هايي براي فيلمها ارائه کنند.

ارتباط نمونه اوليه اين سربند با يک رايانه روميزي از طريق دو کابل صورت مي گيرد. در نهايت پيش بيني اين پژوهشگران تلفيق اين اسکنر مغزي به يک رايانه پوشيدني مانند عينک گوگل است.

آنها اين فناوري را بخشي از آينده مي دانند که در آن انسان با رايانه ها از طريق افکار خود نه کليک ماوس ارتباط برقرار مي کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 16:49 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.