آينده متعلق به پوشيدن است!

چرا مي‌خواهيد براي عينک گوگل برنامه‌نويسي کنيد؟
هشت سال پيش، آي‌فون و اندرويد وجود نداشت. اکنون توليد اپليکيشن براي اندرويد و آي‌فون به يک صنعت تبديل شده است. فناوري با شيبي تصاعدي رشد مي‌کند و ما مجبوريم جلو باشيم و عينک گوگل چنين فرصتي را ايجاد کرده است. آينده متعلق به فناوري‌هاي پوشيدني است.
همچنين در حال بررسي ديگر فناوري‌هاي پوشيدني نيز هستيم، مانند بازوبند کنترل اشاره ساخت تالميک لبز (Thalmic Labs) که يکي از استارت‌آپ‌هاي کانادايي است.
روي چه نوع اپليکيشن‌هايي کار مي‌کنيد؟
در حال توليد يک نرم‌افزار شناسايي چهره هستيم که توليد آن هشت ماه طول مي‌کشد و سپس يک کيت نرم‌افزاري توليد خواهيم کرد (يک رابط برنامه‌نويسي يا API) که با عينک گوگل همخوان شود. اين کار براي مسائل امنيتي مفيد خواهد بود. همچنين روي شناسايي الگو کار مي‌کنيم که مي‌توان از آن در تاسيسات توليدي استفاده کرد، جايي که مي‌توانيد تمامي اطلاعات و ويژگي‌هاي محصولات را دسته‌بندي کنيد. به‌علاوه روي مسيريابي کار مي‌کنيم و سعي در شخصي‌سازي نقشه‌هاي گوگل داريم. مثلا، اين برنامه جايگزيني را براي مسيرهايتان به کافي‌شاپ عرضه مي‌کند يا مقايسه قيمت به شما مي‌دهد. اساسا تلاش مي‌کنيم تجربه‌هاي مسيريابي را قابل تنظيم کنيم.
جميعت هدف شما کيست؟
برنامه‌هايي که اکنون در ميان کاوشگران ساخته مي‌شود کل جمعيت را هدف قرار مي‌دهند زيرا به دنبال کسب درآمد هستند. وقتي موفقيت خود را تثبيت کردند، رساندن آن به کاربردهاي تجاري ساده‌تر خواهد بود.
تجربه‌تان تاکنون چگونه بوده است؟
خيلي با توليد اپليکيشن براي موبايل يا تبلت متفاوت نيست و نهايتا موضوع نرم‌افزار روي سخت‌افزار است. اما واقعا يک جهش ديگر در فناوري است. اين تجربه به ما بسيار نزديک است. البته بهينه‌سازي‌هاي زيادي در نيازهاي اين محصول (عينک گوگل) انجام شده است. اما هنوز به هدف اصلي نرسيده‌ايم و مردم هنوز آن را نخواهند خريد و گوگل هم اين را مي‌داند. آنها فيدبک توليدکنندگاني مانند ما را مي‌گيرند و روي بهتر شدن آن کار مي‌کنند. يک وسيله جذاب است و از عامل «باحال بودن» برخوردار است اما هنوز يک محصول عالي نيست. اين توافق نظر ميان توليدکنندگان وجود دارد.
براي راحتي کار با عينک گوگل چه کارهايي بايد انجام شود؟
پيش از صحبت از توسعه نرم‌افزاري، خود سخت‌افزار بايد تغيير کند؛ در زمينه ساخت رم (RAM) بهتر و سيستم حافظه‌اي که بتواند نرم‌افزارهاي خوب را پشتيباني کند. همچنين انسجام خوبي هم ندارد. عينک گوگل براي اتصال اجتماعي از گوگل‌پلاس استفاده مي‌کند. اما به شبکه‌هاي ديگر مثل فيس‌بوک متصل نشده.واقعيت اين است که هنوز منحصر به گوگل است.
عينک گوگل براي تبديل شدن به يک کالاي پرفروش و همه‌گير به چه چيزي نياز دارد؟
به فرض اينکه سخت‌افزار خوب شود، نياز به نرم‌افزار عالي دارد که يعني نياز به برنامه‌هاي خوب دارد. به همين دليل است که آي‌فون و آي‌پد رشد کردند. برنامه‌هاي کاربردي مثل مسيريابي براي اين عينک مناسب است. فکر نمي‌کنم برنامه‌هايي مانند فيس‌بوک در اينجا مفيد باشد زيرا ابزاري بسيار ريز و کوچک است.
در حال حاضر توليدکنندگان نمي‌توانند در ازاي برنامه‌هاي خود هزينه دريافت کنند، پس چطور به درآمد اميد داريد؟
درست است اما اين فقط مختص زمان حاضر است. تبليغات روش گوگل براي درآمدزايي از اين محصول است. در يک سال آينده، با عينک گوگل به سطح تبليغات خواهيم رسيد اما اکنون اين مساله بخشي از توسعه محصولات داخلي خودمان است. اين سناريويي با خطر و موفقيت زياد است.
مزيت حضور در برنامه کاوشگران چيست؟
آنها کار توليدکنندگان را از نظر استانداردسازي رابط کاربري و فونت‌هاي زيبا ساده کرده‌اند. فقط کافي است روي ايجاد برنامه‌هاي مفيد تمرکز کنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 20:52 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.