کم چرب ترين و سالم ترين گوشت قرمز


گوشت شترمرغ و خواص آن:
گوشت شترمرغ که در گروه گوشت هاي قرمز طبقه بندي مي شود و داراي طبع خشک و گرم بوده و از ارزش غذايي بسيار بالايي برخورداراست، طوري که مي توان گفت يکي از کم چرب ترين و سالم ترين نمونه هاي گوشت قرمز در دسترس است.
استفاده از اسيد چرب امگا-3 تأثيرات مفيدي در کاهش بيماري هاي قلبي عروقي داشته و براي رشد و نمو مؤثر است. به نظر مي رسد که اين اسيد چرب در مقايسه با اسيد چرب غيراشباع امگا-6 تأثيرات مفيدي در جلوگيري از لخته شدن دارد. اکثرجيره هاي غذايي افراد از لحاظ اسيدهاي چرب امگا-3 کمبود دارند.
از طرف ديگر ميزان کم سديم در گوشت شترمرغ، استفاده از آن را براي افرادي که دچار فشار خون بالا هستند، ممکن مي سازد.
نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ اين است که کالري، کلسترول و چربي آن حتي از گوشت مرغ و بوقلمون هم پايين تر است (در جدول زير اين مقايسه انجام شده است).
به همين دليل گوشت شترمرغ براي بيماران قلبي - عروقي ، افراد دچار چربي خون بالا و کساني که دچار چاقي هستند، غذاي بسيار مناسبي مي باشد.
همچنين اسيدهاي چرب غيراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسيدهاي چرب را تشکيل مي دهد که يکي از مزيت هاي اين گوشت محسوب مي شود.
اين مزايا به همراه ميزان بالاي اسيد چرب امگا-3 در گوشت شترمرغ باعث شده که اين گوشت انتخاب بسيار خوبي براي بيماران قلبي- عروقي و سالمندان باشد تا با اطمينان بيشتري بتوانند نيازهاي پروتئيني خود را برطرف سازند.
گوشت شترمرغ از نظر پروتئين و آهن نيز از جايگاه بسيار خوبي برخوردار است و لذا براي افراد کم خون و زنان باردار انتخاب مناسبي خواهد بود.
به علاوه گوشت شترمرغ ميزان بالايي از عناصري مانند روي و منيزيم را داراست.
علاوه بر موارد بالا، گوشت شتر مرغ به ميزان بسيار چشمگيري ترد بوده و از قابليت هضم استثنائي برخوردار است، طوري که 90 درصد آن قابل هضم بوده و از اين حيث پس از گوشت ماهي در رتبه دوم قرار دارد. در صورتي که گوشت مرغ و گاو 87 درصد قابليت هضم دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, | 9:28 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.