تاکنون فقط يک ائتلاف سياسي در يونان با پروژه ساخت اين مسجد موافقت کرده و اين پروژه هنوز منتظر تأييد از سوي مقامات آتن است.
مسئله ديگري که منجر به تأخير در اين پروژه شده، نزديکي انتخابات محلي آتن است که ماه آينده برگزار خواهد شد.
آريس استيليوتوپولوس، وزير امور ديني و آموزش يونان که در انتظار انتخاب شدن به عنوان شهردار آتن است، خواستار برگزاري رفراندوم براي ساخت مسجد در آتن شده است.
اين در حالي است که استيليوتوپولوس پيش از آنکه وزير شود، صراحتاً با ساخت يک مسجد در منطقه «وتانيکوس» آتن موافقت کرده بود.
البته چندي پيش يورگوس کاميليس، شهردار فعلي آتن، استيليوتوپولوس را به رفتارهاي متناقض و برقراري روابط دوستانه با راستگرايان افراطي و نقض کردن گفته‌هاي خود متهم کرده است.
بنابر گزارش‌ها، استيليوتوپولوس اعلام کرده است که مردم بايد در مورد وجود مسجد تصميم بگيرند، اما به شيوه‌ راستگرايان اضافه کرده که آتن ديگر جايي براي پناهندگان (اشاره به مسلمانان) ندارد.

شهر آتن زماني تعداد زيادي مسجد داشت که از دوران امپراتوري عثماني‌ها به جاي مانده بودند، اما پس از استقلال يونان و به ويژه پس از معاوضه مسيحيان ترکيه و مسلمانان يونان، بسياري از اين مساجد تعطيل شدند و يا به منظورهاي ديگري مورد استفاده قرار گرفتند.
با وجود اين، مذاکرات از سوي ترک‌ها براي ساخت يک مسجد در آتن ادامه داشت که در سال 1851 و 1890 ميلادي از سوي مقامات آتني رد شد. تلاش‌هاي مصر نيز براي ساخت مسجد در سال 1934 متوقف شد.
در سال 2000 و همزمان با برگزاري بازي‌هاي المپيک در آتن، تلاش‌هاي جديدي براي ساخت يک مرکز اسلامي آغاز و مجدداً با مخالفت مسئولان متوقف شد. ساخت مسجد براي چندمين بار در سال 2006 به يک مسئله تبديل شد، اما «ماکيس وريديس»، وزير زيرساخت يونان در آن زمان مايل به پيگيري اين طرح نبود.
سرانجام در تابستان سال گذشته، مناقصه براي ساخت مسجد آتن برگزار شد که با مخالفت‌هاي شديد گروه‌هاي راست‌گرا در اين کشور مواجه شده که اعتراض‌هاي خشونت‌آميزي را عليه ساخت مسجد به راه مي‌اندازند.
مسلمانان آتن اکنون منتظر آن هستند که ببينند پس از روي کار آمدن شهردار جديد، پروژه ساخت مسجد آتن به کجا خواهد رسيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, | 10:54 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.