رئيس پليس فتا: فيلترشکن ها مشکل امنيتي اند


رئيس پليس فتا با اشاره به توانمندي هاي فوق العاده اين پليس در حوزه کشف و شناسايي جرايم فضاي سايبر، گفت: اين پليس هم اکنون در 32 استان کشور و 56 شهري که بالاي 200 هزار نفر جمعيت دارد، به نحو مطلوب عملياتي بوده و مجهز به تجهيزات سايبر فارنزيک در استان هاي معين کشور است.
او، اساس کار پليس فتا را رعايت قوانين، حفظ حقوق شهروندي و پيشگيري از وقوع جرم در فضاي سايبري دانست و گفت: در سال 2013، 70 درصد جرايمي که در فضاي مجازي کشور اتفاق افتاد توسط پليس فتا کشف شد؛ اين در حالي است که پليس سايبري کشورهاي پيشرفته در بهترين شرايط تنها قادر به کشف 20 الي 30 درصدي درصدي جرائم در فضاي سايبر هستند .
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ادامه داد: به منظور مبارزه و پيگيري اين جرائم به ظرفيت سازي در سطح بين الملل نياز داريم؛ لازم است سازمان هاي بين المللي همچون UNODC و اينترپل، رسالت خود را در اين حوزه به انجام رسانده و در ايجاد سامانه هاي تبادل اطلاعات فرامرزي و سازمان يافته و مجهز شدن کشورها به دانش و ابزارهاي لازم و کمک کنند.
هاديانفر با اشاره به اينکه فيلتر شکن ها در فضاي مجازي امروز در دنيا يکي از اصلي ترين چالشهاي امنيتي محسوب مي شود، گفت: امروز دنيا نيازمند قوانين بين المللي است که همه کشورهاي عضو آن را بپذيرند ، بنابراين UNODC به عنوان يک نهاد معتبر بين المللي بايد نقش خود را در اين مسئله جدي تر ايفا کند .
او با بيان اينکه 7 درصد جرايم کشورهاي توسعه يافته در حوزه بين الملل و فراملي مربوط به جرايم سايبري است، گفت: در اين نوع از جرايم جديد، مجرمان از حوزه واسط استفاده کرده و چالش هاي بزرگي چون امحاء هويت، استفاده از IP هاي پنهان، vpn و فيلتر شکن مشکلات زيادي را براي رديابي جرم در دنيا به وجود مي آورند. همکاري هاي بين المللي و اشتراک گذاري اطلاعات جرايم و مجرمان در فضاي سايبر مي تواند گره گشاي اين چالش هاي بين المللي باشد .
رئيس پليس فتا با اشاره به اينکه نيازمندي دنيا به قانون بين المللي مبارزه با جرايم سايبري امري اجتناب ناپذير است که همه کشورها بايد به آن احترام گذاشته و عمل کنند، گفت: ماهيت فراملي بودن جرايم کمک زيادي به سيال بودن مجرمان مي کند ؛ بسياري از جرايم سايبري که در بعضي از کشورها جرم محسوب مي شوند در کشور ديگري جرم به حساب نمي آيند، در اين راستا چالشهاي به وجود آمده وضع قوانين بين امللي را بسيار مهم و ضروري ايجاب مي کند . امروزاينترنت علاوه بر ايجاد فرصت، تهديداتي چون سرقت و کلاهبرداري رابه همراه دارد. بر اساس گزارشات رسمي 4 درصد از جرائم بصورت آشکار است و بيش از 96 درصد از جرايم در فضاي پنهان رخ مي دهد.
در ادامه "بون وات" رئيس دفتر مقابله با جرم سازمان يافته ملل متحد( UNODC) در ايران ، نيز از جرايم سايبري به عنوان جرايم فرا ملي ياد کرد و سرقت هويت و اطلاعات را در اين حوزه مهم دانست و گفت: سازمان ملل در برنامه ريزي سال هاي 2014 تا 2018 خود نگاه ويژه اي به جرايم سايبري دارد و فرصت هاي جديدي را براي همکاري دو جانبه بوجود مي آورد.
او گفت: سازمان ملل براي مبارزه با جرايم سايبري برنامه هايي را بطور ويژه در دستور کار دارد و آماده همکاري جدي با پليس سايبري ايران است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:34 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.