روايتي از ناکامي هاي موساد در تقابل با سرويس‌هاي اطلاعاتي ايران


سال 1383؛ محکوميت جاسوسان موشکي رژيم صهيونيستي
شکست بعدي سازمان اطلاعات خارجي رژيم اسرائيل با دستگيري جاسوسان موشکي رقم خورد. چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ دادگاه انقلاب اعلام کرد که دو پرونده مربوط به جاسوسان اسرائيلي که در پي کسب و انتقال اطلاعات موشکي جمهوري اسلامي ايران به اين رژيم بوده‌اند را مورد رسيدگي قرار داده است. دادگاه عوامل دستگير شده موساد را به 10 سال حبس محکوم کرد.

سال 1387؛ سال ضربه­‌هاي اطلاعاتي پي‌­درپي به موساد

· دستگيري علي اکبر سيادت جاسوس نظامي موساد
موساد در تلاشي مجدد در سال 1383 اقدام به استخدام فردي به نام علي اکبر سيادت نمود. سيادت در قابل دريافت شصت هزار دلار، اطلاعات طبقه‌­بندي شده کشور را به اسرائيل منتقل مي­‌نمود. اين جاسوس موساد در مهرماه سال 1387، زماني که قصد داشت به همراه همسرش از کشور فرار کند، دستگير ‌شد. سيادت در تحقيقات بعدي اقرار کرد که به منظور فعاليت تجاري با بيگانگان مرتبط شده و پس از آن ارتباطش با سفارت اسرائيل برقرار مي‌شود. وي بتدريج اطلاعاتي درباره يکي از واحدهاي نظامي را به دشمنان ارائه مي‌­دهد؛ در ملاقات‌هاي بعدي مدارکي را در دوربين ديجيتال به روشيکه آموخته بود، جاسازي کرده و به عامل موساد منتقل مي­‌کند.

سيادت تجهيزاتي چون گيرند‌ه‌ها و فرستنده‌­ها را با انضمام يک لپ‌تاپ، مهرماه سال 1386 از سرويس موساد دريافت مي‌کند. او در بازجويي‌هاي خود، به ارتباط و ارائه‌ اطلاعات به افسر اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اقرار نمود؛ موضوع اين اطلاعات، رژه‌هاي نظامي روز ارتش، مانورها و تعداد پايگاه‌هاي نظامي بوده است. وي ملاقات‌هاي خود با عناصر سرويس اطلاعاتي را در کشورهاي ترکيه، تايلند و هلند و در اماکن عمومي مانند هتل‌ها انجام مي‌دهد. علي­ اکبر سيادت در يکي از سفرهايش، يک عدد ساک مسافرتي پايه‌دار که قابليت جاسازي اسناد و مدارک را داشته، تحويل مي‌گيرد. او حين دستگيري، بيست و نه صفحه اطلاعات جاسازي شده به همراه داشت. وي اقرار کرد که در هر ملاقات، سه تا هفت هزار دلار حق‌­الزحمه مي‌گرفته و اطلاعاتي درخصوص تعداد هواپيماهاي عملياتي ايران، پروازهاي عملياتي و آموزشي روزانه در هر پايگاه، سوانح هوايي و علت آن، سيستم‌هاي هواپيماهاي مختلف و موشک‌هاي سپاه را در اختيار سرويس اطلاعاتي اسرائيل گذارده است. پس از پايان تحقيقات و اخذ آخرين دفاع، شعبه‌ دهم دادگاه انقلاب اسلامي، اقدمات مجرمانه و عالمانه‌ متهم را مصداق اقدام در جهت تقويت رژيم صهيونيستي، مقابله با جمهوري اسلامي و افساد في‌الارض تشخيص داده و او را به اعدام محکوم کرد.

· شبکه جاسوسي ديگري از موساد شناسايي و متلاشي مي‌­شود
دستپاچگي و سادگي طراحان عمليات موساد زماني نمايان­تر ­شد که يک شبکه جاسوسي ديگر از اين سازمان در دام اطلاعات سپاه گرفتار شدند. اعضاي اين تيم پس از جمع‌آوري اطلاعات، با لب­تاپي مجهز، آنها را ثبت و ضبط نموده و از طريق تجهيزات ماهواره­اي موجود در کيف براي افسران موساد ارسال مي‌کردند. عناصر اين شبکه با استفاده از دوربين­هاي مجهز از اماکن و محل‌هاي مورد نظر فيلمبرداري نموده وآن‌ها را داخل چرخ‌هاي ويژه ساک­هاي مسافرتي جاسازي مي­نمودند.

اعضاي اين شبکه در 17 جلسه اطلاعاتي با افسران ارشد موساد، آموزش‌هاي لازم را در چهار کشور خارجي ديده‌ و سپس طي سه يا چهار جلسه، آموزش عملياتي در شهرهاي هرتصليا و کيساريا در نزديکي تل‌آويو را مي­‌گذرانند. دوره‌هاي آموزشي زير نظر افسراني با نام مستعار سالي، پيتر، سامي، خسور و زکي بوده است. به محض ورود اولين فرد شبکه به کشور براي اجراي نقشه‌هاي موساد، حفاظت اطلاعات سپاه با توجه به اينکه ماموريت وي نزديک‌شدن به برخي از فرماندهان ارشد سپاه، پايگاه موشکي سپاه و محل‌هاي مسکوني از جمله شهرک محلاتي بوده، اين فرد را شناسايي و دستگير نمود. به اين تيم اجازه داده شد تا برخي اطلاعات سوخته را ارسال کنند تا افراد ديگر شبکه فعاليت خود را آغاز کنند تا در مجموع تمام افراد شبکه دستگير شوند.

· عامل موساد در تور تشکيلات امنيتي جمهوري اسلامي
سريال دنباله‌­دار ناکامي‌­هاي موساد در جمهوري اسلامي ايران به اين نقطه ختم نمي‌­شود. شکست ديگر موساد و در واقع يکي از مهمترين شکارهاي تشکيلات امنيتي جمهوري اسلامي ايران از عوامل اين سازمان، مربوط به فردي 45 ساله، متولد و ساکن تهران و متخصص در مسايل فني الکترونيکي به نام «علي اشتري» است. او به عنوان صاحب يک شرکت و سهامدار چند شرکت فني در زمينه خريد و تهيه تجهيزات فني و الکترونيکي با برخي از مراکز امنيتي، دفاعي و نظامي کشور همکاري‌ داشت. سرويس اطلاعاتي اسرائيل از نامبرده مي‌­خواهد تا در مراکز اطلاعاتي و امنيتي ايران نفوذ کند. علي اشتري به مدت سه سال با انگيزه مالي براي سرويس‌ اطلاعاتي موساد جاسوسي مي‌کرد تا اين که اواخر سال 85 دستگير شد.

اشتري مجموعه‌ اخبار و اطلاعاتي را که موساد درخواست مي‌­نمود، از داخل کشور جمع‌آوري ‌کرده و به طرق فني و حضوري در اختيار عوامل اطلاعاتي صهيونيست ها قرار مي‌داد. حاز ژاک، شارل و توني به عنوان سه افسر اطلاعاتي موساد با وي ارتباط داشتند. اشتري تلاش کرد به مراکز مهم و حساس کشور نفوذ کند تا نيازمندي‌هاي بعدي موساد را به اجرا بگذارد. اشتري از برخي اختياراتي که برخي مراکز در اختيارش به عنوان مشاور فني و دفاعي قرار دادند، به نفع صهيونيست‌ها استفاده ­کرد. نکته قابل توجه درباره وي آن بود که در برخي موارد اشتري خود براي سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل دام مي‌گذاشت تا آن‌ها به سمت وي بيايند و ارتباط برقرار کنند.

اشتري در اين مدت سعي داشت با برخي سفارتخانه‌ها تماس بگيرد تا در اين راستا دامنه فعاليت‌هاي خود را با چند سرويس اطلاعاتي گسترش دهد. اشتري پس از دستگيري، در طي 20 ماه جزئيات دقيقي را از همکاري خود با اسرائيل در اختيار معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات گذاشت که نشان مي‌دهد سازمان جاسوسي موساد چه نيازهايي در داخل کشور دارد.

مديرکل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات درباره کنترل و مراقبت اشتري گفت: «وزارت اطلاعات در طول اين مدت به 90 درصد همکاري‌هاي اشتري اشراف پيدا کرد و با اعتراف اشتري، ده درصد باقي مانده تکميل شد. وضعيت وي به صورتي بود که يک‌سال او را زير نظر داشتيم و در برخي موارد با قرار دادن افرادي در مسيرش سرويس اطلاعاتي حريف را به بيراهه کشانديم اما در نهايت مجبور به دستگيري او و سپردنش به مراجع قضايي شديم».

· دستگيري سومين تيم ترور موساد
تلاش‌­هاي بي‌­وقفه سربازان گمنام امام زمان(عج) در جهت رصد و پايش فضاي امنيتي کشور ادامه دارد؛ نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي با اشراف کامل بر تحرکات عوامل موساد پيش از هر اقدامي از سوي عناصر مرتبط با سازمان تروريستي موساد آنان را در تور امنيتي خود گرفتار مي­‌کنند.

مديرکل ضدجاسوسي وزارت اطلاعات آذرماه ۱۳۸۷، از شناسايي و دستگيري يک گروه تروريستي مرتبط با موساد در کردستان عراق خبر مي­‌دهد. اين گروه چهار نفره که مجهز به شگردها و سلاح‌هاي اسرائيلي بوده و قصد داشتند چند نفر را در داخل کشور ترور کنند که به واسطه‌ نظارت بر مرزها و کنترل و دقتي که نيروهاي اطلاعاتي داشتند، اعضاي اين گروه قبل از هر اقدامي دستگير شدند.

سال 1388؛ بسترسازي فتنه‌­گران براي فعاليت موساد در ايران
شکست‌­هاي پي‌­درپي افسران عملياتي موساد در ايران طي سال­‌هاي گذشته باعث شد تا دو سرويس جاسوسيCIA ايالات متحده و MI6انگليس وارد معرکه شود. همکاري نزديک سه سرويس جاسوسي با استفاده از عناصر سازمان منافقين در فضاي فتنه سال 1388 بسترساز اتفاقات تلخي در کشور مي‌­شود. در شرايطي که جمهوري اسلامي گرفتار لج­بازي‌‌هاي ميرحسين موسوي و مهدي کروبي بود، موساد با هدايت سيا و ام.آي.6 شبکه عنکبوتي ترور خود را از ميان عوامل مسعود رجوي يا همان سازمان منافقين و گروه‌هاي تروريستي پژاک و پ.ک.ک گزينش کرده و براي پنج ترور هسته‌­اي تجهيز مي‌­نمايد. چنانکه شبکه «ان‌بي‌سي» به نقل از مقامات دولتي آمريکا نوشت: «ترور برخي کارشناسان برنامه هسته‌اي و موشکي ايران با همکاري اسرائيل و سازمان مجاهدين خلق (منافقين) صورت گرفته است». اين گزارش ضمن اشاره به همکاري دولت آمريکا در ترور دانشمندان هسته­‌اي ايران، تاکيد دارد که موساد با همکاري مالي، اطلاعاتي و آموزشي با منافقين چند مسؤول برنامه هسته‌اي ايران را ترور کرده است.

اعترافات عوامل دستگير شده موساد که سابقه عضويت در فرقه رجوي را در پرونده خود دارند نشان مي­‌دهد که چگونه ناتواني موساد در پيشبرد اهدافش در ايران، آنان به سمت استفاده از عناصر تروريست سازمان منافقين و برخي ديگر از گروه‌هاي معاند پناه گرفته در کشورهاي همسايه سوق داده است.
اعضاي تيم ترور موساد مراحل آموزش را در اقليم کردستان طي کرده و سپس عازم سرزمين­‌هاي اشغالي شدند. تيم ترور در بازگشت به ايران در ايام آشوب‌هاي 88 تمام اهداف خود را شناسايي و بررسي نمود. دي‌ماه 1388 حوالي منطقه قيطريه تهران در اولين اقدام دکتر مسعود عليمحمدي استاد فيزيک دانشگاه تهران ترور شد.

بهزاد عبدلي، فيروزه يگانه با اسم مستعار ساناز، مريم زرگر، رامتين مهدوي موسايي و آرش خرد‌کيش با اسم‌هاي مستعار فرشيد، بهزاد و آران، و جمالي فشي اعضاي تيم ترور دانشمندان هسته‌­اي بودند. ايوب مسلم، تارا باقري با اسم‌هاي مستعار نغمه و ندا، مازيار ابراهيمي با اسم‌‌هاي مستعار سامان، اميريل و اميرعباس که مسئول اصلي چند عمليات ترور است از ديگر اعضاي اين گروهک بودند. بهزاد عبدلي يکي از اعضاي تيم ترور که از سال 86 با اين تيم و عوامل پشت پرده آن در ارتباط است در اين زمينه مي‌گويد: «اوايل سال 88 از طريق اين گروهک از من همکاري خواستند و اعلام کردند: اين گروهک از طريق آمريکا و اسرائيل شارژ مالي مي‌شود»

بهزاد عبدلي مي‌گويد: در سال 89 به من اعلام کردند که يک عمليات در تهران انجام مي­‌شود به نام استاد شهرياري، به تهران آمديم، موقع عمليات شد، زمان ملاقات را روي ايميل به من ابلاغ کرده بودند». بهزاد عبدلي در اين رابطه مي‌افزايد:«اواخر تيرماه 1390 در ايميلي عملياتي ديگر به من اعلام شد؛ عمليات ترور شهيد رضايي (نژاد). چهارمين اقدام اين تيم ترور شهيد مصطفي احمدي روشن بود. سرشاخه‌هاي عملياتي 21 دي‌ماه 1390 يعني روزهاي مصادف با سالگرد ترور شهيد عليمحمدي را براي ترور مصطفي احمدي روشن انتخاب مي‌کنند.

با توجه به سلولي بودن شبکه ترور مي‌­توان کشف و انهدام اين گروهک تروريستي به همراه هسته‌‏هاي اصلي‌‏شان را در يک بازه زماني نسبتا کوتاه، يک موفقيت استراتژيک و سرنوشت‌ساز براي جمهوري اسلامي دانست.

سال 1389؛مهار فعاليت‌هاي بنياد «تولد براي آزادي»
سال 1389 رژيم صهيونيستي مدعي شد «رون آراد» خلبان اين رژيم که در اکتبر 1986 در لبنان سقوط کرده، توسط گروه‌هاي مقاومت لبناني به ايران منتقل شده است. به همين منظور بنياد به ظاهر خيريه «تولد براي آزادي» به ازاء هر خبري در مورد وضعيت آراد، پرداخت هديه 10 ميليون دلاري را در ماهواره‌ها تبليغ ‌کرد.
حيدر مصلحي وزير وقت اطلاعات بهمن ۱۳۸۹ درباره فعاليت‌هاي سايت صهيونيستي بنياد رون آراد و اقدامات جاسوسي در اين زمينه گفت: «اين وزارتخانه نه تنها اشراف اطلاعاتي درباره اقدامات مختلف سرويس اطلاعاتي موساد در داخل کشور دارد بلکه در کشورهاي همسايه و اسلامي نيز حرکات اين سرويس جاسوسي را دنبال مي‌کند. رژيم صهيونيستي در جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي اطراف و حتي اسلامي در قالب NGO اين بنياد را از 20 سال پيش راه اندازي کرده که ظاهري فريبنده و بشردوستانه هم به آن داده شده است و به دنبال اين هستند که افرادي را از کشورهاي مختلف جذب و به مجموعه خود دعوت کنند تا از اين طريق بتوانند کار اطلاعاتي يا اقدامات مختلفي که در کشورهاي اسلامي انجام مي‌شود را رصد کنند.

خوشبختانه از طريق اشراف اطلاعاتي توانستيم، بخش قابل توجهي از افرادي که به اين سايت مرتبط شده و فريب اين سايت را خورده بودند، شناسايي کنيم.». در واقع اين بنياد پوششي براي جذب افراد مستعد و توانمند براي جاسوسي به نفع رژيم صهيونيستي بود. برخي افراد در شيراز آگاهانه با اين بنياد همکاري کردند که از سوي دادگاه به 9 ماه تا 6 سال حبس محکوم شدند.

· سال 1391؛ دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته‌­اي
عمليات ترور شهداي هسته‌ايي کشور در قالب سلول‌هاي سازمان يافته در چندين لايه‌ي حفاظتي متشکل از عناصر "شناسايي، لجستيک، عمليات" بود. در سلسله عمليات­هاي ماموران وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي کليه‌ي مزدوران، اعم از عناصر شناسايي شهداي هسته‌­اي، عوامل تدارکات، نيروهاي تامين پوشش‌هاي عمليات، عوامل مراقبت مستقر در صحنه‌ي عمليات و عامل اصلي فعال‌سازي بمب، شناسايي شده و جملگي آنها بازداشت شدند. همچنين تعدادي از فرماندهان ستادي ترورها اعم از طراحان عمليات،‌ متوليان آموزش تروريست‌هاي بازداشت شده و ماموران ارتباطات فني و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهيزات متردد در منطقه‌ غرب کشور (اعم از نيروهاي سازمان جاسوسي ـ تروريستي موساد، عناصر اطلاعاتي اقليم مورد بحث و قاچاقچيان منطقه) شناسايي شده، بعضا تصاويري از آنها در گريم‌هاي مختلف تهيه شده و براي تعدادي ديگر، چهره‌نگاري به عمل آمد که فعلا براي آنها تشکيل سابقه شد.

متهمين مورد نظر اعتراف نموده‌اند که پس از ترور شهيد مصطفي احمدي‌روشن، سازمان تروريستي موساد طي دستورالعملي، انجام چند عمليات خرابکاري و انفجار در اماکن زيارتي و محل‌هاي عمومي پرازدحام را به آنها ابلاغ و در حال فراهم آوردن مقدمات آن ماموريت‌هاي بودند که از آنها پيشگيري به عمل آمد. اطلاعات و مستندات موجود گوياي اتکاي تمام عيار آن ساختار تروريستي به اطلاعات، ارتباطات، پايگاه‌ها و ساير امکانات حمايتي چند سرويس مدعي غربي و در راس آنها CIA و MI6 و تعدادي از مزدوران منطقه‌اي آنها مي‌باشد.

نکته قابل تأمل در اين مورد آنست که عوامل ترور، بعد از دستگيري پرده از برنامه‌­ريزي براي خرابکاري ديگري برداشتند که بسيار خطرناک­تر به نظر مي­‌رسد. آن‏ها اعتراف کردند که ماموريت بعدي موساد، انجام عمليات خرابکاري و انفجار در محل‏‌هاي زيارتي و محل‏‌هاي عمومي پر ازدحام بود که به همين منظور اعضاي تيم ترور در حال فراهم آوردن زمينه‌‏هاي اجرايي ماموريت‏‌هاي جديد بودند. دستگيري عوامل موساد نشان داد که با وجود همکاري­ سازمان­هاي اطلاعاتي غرب و مشارکت گروهک رجوي در تشکيل تيم ترور، اين تيم در ادامه راه نتواند تصوير دلخواه افسران اطلاعاتي اسرائيل از سرويس امنيتي اين کشور را به نمايش گذارد؛ و در نهايت عوامل دست­‌آموز موساد در دام سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده و نتوانند به اهداف اصلي خود يعني ايجاد نزاع قومي در جمهوري اسلامي دست پيدا کنند.

سال 1392؛ دستگيري جاسوس اسرائيل در کرمان

· انهدام تيم خرابکاري موساد در انتخابات رياست جمهوري 92
انتخابات رياست جمهوري يازدهم موجب شد تا موساد با تصور ايجاد فتنه­‌اي ديگر دست به کار شود. به همين سبب شبکه تروريستي خود را مأمور کرد تا در روز انتخابات اقدامات خرابکارانه انجام دهند؛ شبکه­‌اي که پيش از هر اقدامي شناسايي و متلاشي شد. سرشبکه اين گروهک از چند سال پيش به استخدام سازمان جاسوسي يکي از مرتجع­‌ترين کشورهاي عربي منطقه درآمده بود؛ مدتي پس از استخدام عامل اصلي اين پرونده توسط سرويس اطلاعاتي کشور مورد نظر و تعيين دستمزد ثابت براي وي و انجام مأموريت‌­هاي مختلف، از طريق آن سرويس، به افسر اطلاعاتي موساد متصل مي­‌شود. سپس براي فراگيري آموزش­‌هاي اطلاعاتي و نظامي، به سرزمين‌­هاي اشغالي اعزام مي‌­شود. در آنجا پس از ارزيابي‌­هاي اطلاعاتي و امنيتي و دريافت آموزش­‌هاي گوناگون، ليست نيازمندي‌­هاي اطلاعاتي را از افسران موساد دريافت مي‌­کند و اين بار با مأموريت رسمي از طرف موساد راهي ايران مي‌­شود. به دستور سرويس اطلاعاتي کارفرما، سرشبکه تروريستي به ملاقات دو تن از سرکرده‌­هاي فرقه ضاله بهائيت در يکي از کشورهاي شبه قاره هند اعزام شده و ارتباطات و هماهنگي‌­هايي بين آنها ايجاد مي­‌شود.

متهم اصلي پرونده پس از مدتي جاسوسي، مأموريت مي‌­يابد گروهي عملياتي براي انجام اقدامات تروريستي در کشور، آنهم در مقطع برگزاري انتخابات پيش رو و به ويژه در روز رأي‌­گيري فراهم کند. در اجابت اين دستور، گروهي 12 نفره با هدف خرابکاري تشکيل مي­شود. تيم تروريستي مذکور مقدار قابل توجهي سلاح سبک، اعم از کلت کمري و مسلسل دستي تهيه و انبار مي‌­نمايد.

گروهک وابسته به موساد پس از آموزش­‌هاي عملياتي - تروريستي مورد نياز و به منظور انجام مانورهاي عملياتي در ميادين و صحنه‌­هاي واقعي، چند هدف مشخص را در يکي از شهرستان‌ها انتخاب و مورد اصابت قرار مي‌­دهند. يکي از مأموريت‌­هاي محوله به اين شبکه جاسوسي- تروريستي، اختلاف‌افکني هاي قومي و مذهبي در سطح کشور بوده است. اين شبکه موظف بود در مناطقي از کشور که تنوع قومي و مذهبي وجود دارد، تعدادي از افراد شاخص مذاهب و اقوام را ترور نموده و با انتشار شب‌نامه‌هاي تفرقه‌افکن در محل، جنايات خود را به ديگر اقوام و مذاهب و يا به برخي نهادهاي کشور منتسب نمايد. ضمن شناسايي و بازداشت اعضاي اين تيم تروريستي، انبارهاي تسليحات آنها نيز کشف و ضبط گرديد.[17]

· جاسوس هسته‌­اي موساد در دام اطلاعاتي
دو جاسوس هسته‌اي موساد و سيا ارديبهشت 92 توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير و به اعدام محکوم شدند. محمد حيدري که به عنوان عامل سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي سعي در جمع‌آوري اطلاعات طبقه­‌بندي شده جمهوري اسلامي و ارائه آنان به موساد داشت. رسانه‌­هاي ضدانقلاب از محمد حيدري به عنوان فعال ملي - مذهبي و از همکاران بنياد دکتر علي شريعتي ياد کرده، و به فعاليت حرفه­‌اي حيدري در زمينه روزنامه‌­نگاري در روزنامه‌هاي خرداد، فتح، ياس­ نو، وقايع‌­اتفاقيه، نوروز، شرق و بسياري ديگر از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب اشاره مي­‌کردند تا چهره اين عامل موساد را از جاسوسي عليه جمهوري اسلامي تطهير نمايند.[18] با اين وجود شواهد و مدارک نشان داد که وي اطلاعات طبقه‌­بندي‌شده را در چند مرحله در خارج از کشور و در ازاي دريافت پول به افسران اطلاعاتي موساد منتقل مي‌­کرده است. اين عامل موساد سحرگاه روز يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 به دار مجازات آويخته شد.

· دستگيري جاسوس موساد در کرمان
مرداد ماه سال 1392 رئيس دادگاه انقلاب کرمان از دستگيري يکي ديگر از عوامل جاسوسي رژيم اسرائيل در اين استان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. اين جاسوس موساد پيشتر در کشورهاي جنوب شرق آسيا فعاليت تجاري مي‌­نمود. وي در آخرين سفر تفريحي به تايلند، يکسري اطلاعات کشور را از طريق تماس با افسر اطلاعاتي سفارت اسرائيل در کشور تايلند به او تحويل داده است. فرد مذکور در مرتبه دوم قصد داشت تا با جمع آوري يکسري اطلاعات اقتصادي، جغرافيايي و حتي يکسري اطلاعات از حوزه معادن استان کرمان، اين اطلاعات را براي رابط خود ارسال کند که در اين امر ناموفق بوده و دستگير شد. جاسوس دستگير شده موساد در ابتداي کار بوده و هنوز نتوانسته بود براي مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند، اما آنچه واضح است اين جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به اين اقدام زده است.

اين گزارش در پي آن بود تا تصوير دقيق‌­تري را از سازمان اطلاعات خارجي رژيم صهيونيستي موساد نشان دهد؛ سازماني که تلاش مي‌­کند خود را موفق، مقتدر، حرفه­‌اي و توانمند جلوه دهد اما در غالب اقداماتش عليه جمهوري اسلامي ناکام مانده است. ورق زدن پرونده فعاليت موساد در ايران تمرکز اين سازمان تروريستي را بر سه حوزه جمع­‌آوري اطلاعات، ترور اشخاص و ايجاد نزاع قومي- مذهبي مشخص مي‌­کند. شناسايي و دستگيري عناصر شبکه‌­هاي متعدد مرتبط با موساد در طي سال‌هاي گذشته، علاوه بر نمايش ناکامي‌­هاي اين سرويس تروريستي، گوياي ضعف و ناتواني آن در مقابله با سربازان گمنام جمهوري اسلامي ايران است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، اجتماعی ، سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, | 9:20 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.