هاارتص منتشر کرد؛ هزينه جاسوسي صهيونيست‌ها از دنيا چقدر است؟



البته بعد از تصويب قوانين جديد در راستاي شفاف سازي بودجه‌ها براي جهاني سازي و پيوستن به کشورهاي پيشرفته، وزارتخانه هايي که مسايل غير نظامي و امنيتي را با هم آميخته‌اند افزايش يافته تا بتوانند اين مبلغ را در بودجه آنها پنهان کنند. وزارت دفاع و امنيت داخلي و وزارت کشور و وزارت جبهه داخلي از جمله اين ارگان‌ها در کشورهاي مختلف است.

رژيم صهيونيستي پيشتر با قرار دادن بودجه موساد و شاباک تحت بند بودجه هاي مربوط به دفتر رياست جمهوري آن را مخفي مي‌کند. اين دفتر علاوه بر اين دو سازمان جاسوسي، آژانس انرژي اتمي اسرائيل را نيز در خود داشت و همين موضوع باعث مي شد تا بودجه جاسوسي اسرائيل اصلا مشخص نباشد، اما بعد از تحويل شدن آژانس انرژي اتمي به وزارت جنگ محاسبه بودجه‌هاي اين دو دستگاه محرمانه که بيشترين نفوذ را در محافل تصميم سازي سياسي اسرائيل دارند، آسانتر شد.

اين در حالي است که بودجه امان نيز که يکي ديگر از سازمان‌هاي جاسوسي اسرائيلي است که در ابعاد نظامي فعاليت مي‌کند، در قالب بودجه وزارت جنگ تعريف مي‌شود و علاوه بر بودجه اي است که براي موساد و شاباک تعريف مي‌شود. بر اين اساس مشخص شد که بودجه جاسوسي اسرائيل در دوره بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم نسبت به دوره‌هاي قبل افزايش زياد داشته است.

در دوره ايهود اولمرت نخست‌وزير سابق رژيم صهيونيستي تا سال 2008 بودجه موساد و شاباک بالغ بر 98/4 ميليارد شکل بوده است. روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت که بودجه خدمات جاسوسي محرمانه اسرائيل يعني شاباک و موساد در سال 2013 نسبت به سال قبلي 10 درصد افزايش يافته است.اين مسأله را وزارت امور مالي اسرائيل در اعلام جزئيات بودجه کل رژيم صهيونيستي اعلام کرده است.

اطلاعات موجود نشان مي دهد که بودجه موساد و شاباک در سال 2013 بالغ بر 63/6 ميليارد شکل ( حدود يک ميليارد و نهصد ميليون دلار) بوده است. البته روزنامه هاآرتص نوشت که بررسي اطلاعات کابينه در مورد تغييرات بودجه‌اي در سال 2013 با 10 درصد افزايش نسبت به سال قبل نشان مي‌دهد که بودجه عمومي موساد و شاباک در اين سال 48/6 ميليارد شکل بوده است، البته مبلغ 156 ميليون شکل نيز به اين رقم اضافه شده است. اين در حالي است که اين رقم در سال 2012 ميلادي 91/5 ميليارد شکل بوده که بعدها 269 ميليون شکل نيز به آن اضافه شده است.

به نوشته اين روزنامه صهيونيستي از آغاز سال 2006 ميلادي تاکنون بودجه‌هاي جاسوسي اين دو سازمان همواره شاهد رشد بوده است، اين رقم در سال 2006 تنها 28/4 ميليارد شکل بوده، اما در سال 2013 ميلادي به 63/6 ميليارد شکل رسيده است.

اين روزنامه مي‌افزايد که بودجه شاباک و موساد تحت بند "موارد تخصيص يافته از بودجه کل" از بودجه کابينه مطرح شده است. اين بودجه در سال گذشته تحت بند "موارد اضافي بودجه امنيتي" به تصويب رسيده است.

بنابراين مبلغ 48/6 ميليارد شکل به بند منابع مالي عمومي وزارت جنگ اختصاص داده شده و 15 ميليون شکل نيز به هزينه هاي مشروط به درآمدها انتقال يافته است. با وجود اينکه شاباک و موساد نيز بخشي از دفتر رياست جمهوري هستند، اما بودجه آنها تحت عنوان بودجه نظامي تعريف شده است. روايت روزنامه اسرائيلي از هزينه جاسوسي صهيونيست‌ها از دنيا

هاآرتص خاطرنشان کرد که تغيير بودجه به دستگاه‌هاي محرمانه رده بندي آن در رديف بودجه کل باعث تشويش در بررسي کلي آن شده است. اين درخواست نيز به صورت دير هنگام و بدون تبيين منابع هزينه اي بودجه ارائه شد و همچنين مبالغ اختصاص داده به هر کدام از سازمان‌هاي موساد و شاباک و اهداف آنها نيز تعيين نشده است.

اين روزنامه همچنين نوشت با توجه به اينکه اين بودجه نيز جزو بودجه هاي وزارت جنگ اسرائيل است، عملا باعث مي‌شود تا بودجه وزارت جنگ نسبت به چيزي که به کنيست اين رژيم اعلام شده، افزايش يابد.

يک مقام مسئول در وزارت جنگ اسرائيل با خشم اعلام کرد که اين موضوع باعث مي‌شود تا مردم تصور کنند، بودجه نظامي اسرائيل بيشتر از 60 ميليارد شکل است، اين در حالي است که مبلغ واقعي بسيار کمتر از اين مبلغ است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, | 9:33 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.