خيانت، جاده‌صاف‌کن «داعش»


در خبرها آمده بود در سقوط پادگان «موصل» دو فروند هليکوپتر«آپاچي» که قدرت عمليات در شب دارند به دست تروريست‌هاي داعش افتاده است. خبرها حاکي از اين بود که تکفيري‌هاي «داعش» اين هليکوپترها را عليه ارتش عراق به پرواز درآورده است. خبرهاي ديگر هم حاکي از اين است که عزت الدوري معاون صدام و بالاترين مقام نظامي بازمانده از رژيم منفور بعث با ته‌مانده‌هاي نظاميان ضربه‌نخورده حزب بعث که از ارتش عراق تسويه شده‌اند، فرماندهي اين عمليات‌ها را که با هدف سرنگوني دولت عراق است؛ برعهده دارد. بعضي گزارش‌ها هم حاکي از اين است که بعضي از تکفيري‌هاي «داعش»، عکس‌هايي از عزت ابراهيم - معاون صدام - را دست گرفته‌اند. به اين ترتيب مي‌توان گفت دم‌خروس بيرون افتاده است. از نظر بعضي که اين گزارش‌ها را مي‌شنوند تکفيري‌هاي «داعش» همان ارتش حزب «بعث» عراق است البته اين روايت کاملا بر واقعيت منطبق نيست ولي «بعث» هم اهداف خود را در اين گروه جست‌وجو مي‌کند. چند روز پيش سفير سابق ايران در عراق- آقاي کاظمي‌قمي- در مصاحبه‌اي با «شبکه خبر» سيما مي‌گفت توسط اين گروه از بعضي از نيروهايي که اسير اين گروه شده‌اند سوالات کاملا تخصصي درباره وضعيت نظامي و سيستم مخابراتي ارتش عراق شده است.
خلاصه اينکه مي‌توان چنين برداشت کرد که در سايه خيزش تکفيري‌هاي «داعش»، بعثي‌ها با استفاده از اشتباه مسلم دولت عراق در عدم تسويه کامل ارتش و پليس عراق از حضور بعثي‌ها دوباره جان گرفته‌اند.
3- آنچه در اقدامات اين چندروزه بسيار مهم مي‌نماياند، همکاري بعضي از فرماندهان ارتش بعث در استان‌هاي اشغال‌شده توسط تکفيري‌هاي «داعش» با اين گروه تروريستي است. بعضي از اهالي منطقه گفته‌اند وقتي از نزديک‌شدن اين گروه به حومه شهر به مقامات امنيتي گزارش داده‌اند، جواب شنيده‌اند: خيالتان راحت باشد!
چگونه مي‌شود 10هزارنفر راه بيفتند و به سمت شهرهايي به قصد اشغال آنها حرکت کنند و ارتش عراق غافلگير شود؟ آنگونه که نوري المالکي گفته بدون ترديد در اين قضيه خيانتي صورت گرفته ولي سوال مهم اين است چرا کابينه نوري المالکي و سيستم امنيتي دولت وي تا اين حد در شناخت عوامل خود ناتوان بوده‌اند که استاندار و فرماندهان ارشد مناطق اشغال‌شده دل در گرو ديگران داشته‌اند و دولت بي‌خبر بوده است؟
بي‌ترديد خيانتي صورت گرفته است بعضي از اهالي شهرهاي اشغال‌شده گفته‌اند از يک‌سو تکفيري‌هاي «داعش» قبل از ورود به شهر تيرهوايي شليک مي‌کردند و از سوي ديگر برخي نظاميان عراقي با تعويض لباس‌هاي خود به لباس شخصي و... پا به فرار مي‌گذاشتند. در اين ميان، بعضي از نيروهاي پليس عراق با مردانگي جلو آنها ايستادگي کرده و سرافرازانه به شهادت رسيده و سر بريده شده‌اند.
4- عملکرد تکفيري‌هاي «داعش»، پس از انجام هر عمليات و اقدام نظامي حاکي از آن است که در جهت اطلاع‌رساني به افکار عمومي و جلب و جذب اين آرا به خود بسيار حساب‌شده و بابرنامه عمل مي‌کند.
«ايسنا»، به نقل از روزنامه «ديلي‌ميل» نوشت: «داعش تنها در سال 2013 گزارش داده حدود 10‌هزار عمليات در عراق انجام داده، 10‌هزارنفر را ترور کرده و چهار‌هزار بمب دست‌ساز کار گذاشته و صدها افراط‌گر زنداني را آزاد کرده است. اين گروه مدعي شده صدها «ملحد و بي‌دين» را مسلمان کرده و در حال حاضر 15‌هزار شبه‌نظامي زيرمجموعه آن هستند. گمان برده مي‌شود داعش اين گزارش‌ها را براي آن ارايه مي‌کند تا ضمن بزرگ‌نمايي موجوديت خود نظر حاميان مالي احتمالي را به خود جلب کرده و تصوير يک گروه نظامي داراي سازماندهي خوب را که از راهبرد سياسي واضحي برخوردار است، به نمايش بگذارد.»
نکته مهم در اين گزارش لفظ «ملحد» و «بي‌دين» است که منظور اقليت‌هاي مسيحي آشوري و... در عراق است. برخي گزارش‌ها از استقبال مردم شهرهاي سني‌نشين از تکفيري‌هاي «داعش» در ابتداي ورودشان به شهر‌هاي شمالي عراق خبر دادند. تصاوير محدودي هم که وجود دارد حداقل بي‌تفاوتي مردم را نسبت به آنها نشان مي‌دهد.
5-اين گروه در فضاي مجازي بسيار فعال است و معمولا پس از هر عمليات اقدامات خود را در معرض ديد عامه مي‌گذارد. بي‌شک نشان‌دادن تصاوير سرهاي بريده و اعدام‌هاي دسته‌جمعي و زدن تيرخلاص به اسراي چشم و دست‌بسته صرفا به جهت ايجاد رعب در ميان نظاميان و مردمي است که بعدها مورد تهاجم تکفيري‌هاي «داعش» قرار مي‌گيرند.
6- بعضي گزارش‌ها حاکي از اين است که اين گروه تندرو نام برخي از گردان‌هاي عملياتي خود را به‌نام اميرالمومنين يزيد، گذاشته است. از اين نام‌گذاري مي‌توان فهميد اين گروه، درصدد دامن‌زدن به اختلاف شيعه و سني است. چنين به‌نظرمي‌رسد اگر اين گروه نتواند دولت نوري المالکي را به سقوط بکشاند، لااقل در نظر دارد يک دولت مستقل سني مابين دولت خودمختار کردستان در شمال عراق و دولت کنوني شيعه در بغداد و جنوب تشکيل دهد؛ تلاشي که به واسطه واکنش مراجع، در نهايت، به زيان تکفيري‌هاي «داعش» تمام خواهد شد و آنان را تحت فشار مهلک قرار خواهد داد.
تکفيري‌هاي «داعش»؛ اگرچه در بدنه مرکب از نيروهاي داوطلب جهادي هستند که درصدد احياي خلافت اسلامي هستند، سياستي ضدايراني دارند و جالب اينکه در انهدام ادوات زرهي مدام تبليغ مي‌کنند که هدفشان نابودي ارتش صفوي است اين يعني از نظر آنها ارتش عراق يعني ارتش شيعه و از نظر آنها شيعه را هم که صفويان در تضاد و چالش با خلافت عثماني تاسيس کرده‌اند!
تکفيري‌هاي «داعش» تهديد کرده‌اند در ايران هم عمليات نظامي خواهند داشت اما با هوشياري دوستان امنيتي و اطلاعاتي که با دقت تمام اوضاع را رصد مي‌کنند، اين تحرکات احتمالي در نطفه خفه خواهد شد.
7- تکفيري‌هاي «داعش» بدترين دشمن اسلام و مسلمان‌ها هستند. آنان در اين مدت حتي يک سطر، بيانيه عليه اسراييل غاصب و قاتل صادر نکرده‌اند و در عوض، دم از به‌شهادت‌رساندن آيت‌الله سيستاني و خرابي شهرهاي مقدس نجف و کربلا و سامرا و کاظمين مي‌زنند. اين گروه تروريستي با بهانه‌کردن دين و صدور احکام مرتجعانه و خنده‌آور به‌نام دين مانند ممنوعيت پوشيدن شلوار جين براي زنان و مردان! و ممنوعيت نشستن خانم‌ها روي صندلي! و ممنوعيت تماشاي فوتبال! و به دارکشيدن کودکان چندساله و بازي فوتبال با سرهاي بريده اسرايي که گرفته است و... درصددند چهره‌اي مسخ‌شده از اسلام ارايه دهند و زمينه گرايش به اسلام را محو کنند و اين رخداد نمي‌تواند يک امر تصادفي باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 2 تير 1393برچسب:, | 10:19 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.