حتما براي شما هم پيش آمده که در يک گردش بيرون از خانه پشه‌ها به جانتان افتاده و چپ و راست مجبور شده ايد آن‌ها را از خود برانيد، در حالي که همين پشه‌ها که در حال خراب کردن گردش شما هستند، هيچ کاري به کار دوست شما که کنارتان قدم مي‌زند، ندارند! به راستي موضوع از چه قرار است؟
محققي به نام «جيل ريچاردسون» در گفت وگو با نشريه «salon» اشاره مي کند که دليل اين موضوع در مواد شيميايي موجود در پوست افراد نهفته است. به گفته او، تحقيقات نشان داده اند که رايحه اي که از دستان انسان ها برمي خيزد داراي 346 ترکيب شيميايي مختلف است که 277 مورد از اين ترکيبات مي توانند موجب جذب پشه ها شوند و يکي از کليدي ترين اين ترکيبات «اسيد لاکتيک ال» است.

اگر اين ماده به پوست افرادي که پشه ها کاري به کارشان ندارند، اضافه شود آن ها هم از نظر پشه ها جذاب به نظر خواهند رسيد! در اين ميان اما پشه مالاريا از همه بدسليقه تر است و از بوي کف پاي انسان خوشش مي آيد. مواد دافع متعددي براي رهايي از مزاحمت پشه ها به خصوص پشه مالاريا ساخته شده اند که البته بعضي از آن ها نظير DEEM به گفته بعضي از محققان داراي اثرات نامطلوبي بر انسان هستند. تحقيق جديدي نشان مي دهد که روغن اوکاليپتوس مي تواند رويکرد مناسبي براي رهايي از مردم آزاري پشه ها باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امنیتی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, | 11:13 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.