بر اساس گزارش هاي موجود، فيکرز ستاره دولت آمريکا است و به او لقب "مرد گروهک ها" را اعطا کرده اند، او شاگرد "زبيگنيو برژينسکي" و يکي از "گرگ هاي خاکستري" اوست که يکي از نويسندگان عرب در کتاب خود با عنوان " برژينسکي، سر افعي"، از او بسيار ياد کرده است.

ويکرز يکي از مهندسان و طراحان اصلي ناظر بر برنامه آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا براي ايجاد، آموزش و تسليح جريان هاي افراط گرا بوده است که از زمان حضور شوروي در افغانستان حضور و ظهور آن ها در اين کشور چند برابر شد.

او به خاطر موفقيت در اجراي مهم ترين پروژه استراتژيک و بزرگ ترين عمليات محرمانه "سي آي اي" يعني استفاده از جنگجويان افغان براي کوبيدن نيروهاي شوروي، جايزه آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا را دريافت کرد.

ويکرز از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶، به مدت ۱۳ سال، عضو نيروهاي عمليات ويژه بوده و در اين مدت در عرصه هاي مختلفي از جمله خاوميانه و آسيا حضور پيدا کرد و سپس به مدت بيست سال از فعاليت در نهادهاي دولتي دور بود.

در اواخر سال ۲۰۰۶ زماني که جورج بوش، به منظور طراحي نقشه خروج ارتش آمريکا از عراق، برژينسکي را در کمپ ديويد فراخواند، برژينسکي هم ويکرز را دعوت کرد و او هم نقشه عقب نشيني ارتش و ابقاي گروهي تحت فرماندهي خود و "ايجاد هسته هاي پنهان متشکل از عناصر افراطي عرب و غيرعرب" را طرح ريزي کرد، سپس در سال ۲۰۰۷ ويکرز به عنوان رئيس عمليات ويژه و تروريسم در طبقه سوم وزارت دفاع آمريکا به فعاليت پرداخت و کار برنامه ريزي براي ايجاد ارتش هاي مخفي متشکل از عناصر خارجي و عربي را که تحت فرماندهي خود او باشند، آغاز کرد.

در تاريخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۰ و قبل از حوادث موسوم به "بهار عربي"، باراک اوباما، ويکرز را به معاونت وزارت جنگ آمريکا در امور عمليات ويژه و اطلاعات منصوب کرد و پس از موفقيت در اين طرح، در سال ۲۰۱۱ به عنوان مشاور اطلاعاتي ارشد وزارت جنگ آمريکا منصوب گرديد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, | 19:2 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.