گزارش رويترز از رواج يک جشن شيطاني در ايران

البته ماجراي جشن طلاق هم مانند ساير القائات بيروني، از کشورهاي غربي به کشور ما رسيده است. ماجراي جشن طلاق ابتدا در انگلستان آغاز شد. زماني که زوج هاي انگليسي پس از طلاق و جدا شدن از هم و به مناسبت اين حادثه مهم! دوستان و آشنايانشان را به ميهماني دعوت مي کردند و براي اين مجلس کيک بزرگي را که عروسک هايي از زن و شوهري که از هم جدا مي شوند روي آن قرار داشت سفارش مي دادند.

حال اين اتفاق نامبارک در ميان برخي خانواده‌هاي نه‌چندان ايراني! بهانه گزارشي براي يک خبرگزاري انگليسي شده است.

خبرگزاري رويترز (reuters) در مطلبي با عنوان "افزايش طلاق در ايران؛ تغيير موقعيت زنان" نوشت: «ازدواج در ايران يکي از مهمترين مسائل کشور است که خانواده ها برايش هزينه هاي بسياري پرداخت مي کنند و گاهي ميليون‌ها دلار براي يک جشن اختصاص مي دهند؛ اما برخي زوج‌ها طريقه ديگري را در پيش گرفته‌اند و جشن ديگري را به نام "پارتي طلاق" رواج داده‌اند.»

رويترز با اشاره به بازتاب اين جشن‌ها در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي در گزارش خود آورده است:

««برخي صفحات ايراني در شبکه‌هاي مجازي و وبلاگ‌ها اخيرا از برگزاري پارتي‌ها و مهماني‌هاي پر زرق و برقي خبر داده‌اند که زوج‌هاي ميزبان در آن مجالس ضمن پذيرايي از مهمانان خود با کيک و شيريني، از يکديگر جدا مي‌شوند و طلاق مي‌گيرند.

اکنون اين پديده در تهران و برخي شهرهاي بزرگ ايران در حال افزايش است و شخصيت‌ها و روحانيون بارز، مجالس يادشده را "شيطاني" توصيف کرده‌اند.

اين پديده نادر، حکايت از افزايش بي رويه طلاق در ايران دارد. از سال 2006 آمار طلاق در اين کشور يک و نيم برابر شده است؛ به طوري که بيست درصد از ازدواج‌ها در حال حاضر به طلاق منجر مي‌شود.

برخي از علت‌هاي اصلي طلاق در ايران -مانند بسياري از ديگر کشورهاي جهان- شامل مشکلات اقتصادي، اخلاقي، اعتياد و يا تنش‌ها و درگيري‌هاي روزمره زندگي و حتي برخوردهاي فيزيکي ميان زوجين است؛ اما افزايش چشمگير آمار طلاق در کشوري همانند ايران، نشان‌دهنده تغيير جامعه و سبک زندگي است.

اخيرا زندگي‌هاي مجردي در ايران به شدت افزايش يافته است. اين پديده به‌ويژه در ميان زنان بيشتر ديده مي‌شود. زنان ايراني در ساليان اخير براي ارتقاي تحصيلات خود تلاش مضاعفي مي‌کنند و به دنبال استقلال مالي هستند.»»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:, | 9:31 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.