گوگل از سيا خطرناک تر است

به گفته آسانژ دوستي صميمي کوهن با گوگل در همان سال آغاز شد که با «اريک اشميت» مديرعامل گوگل در خصوص خرابه‌هاي پس از اشغال بغداد تحقيق انجام داد. فعاليت‌هاي وي در آنجا نهايتا به شکل‌گيري بخش «ايده‌هاي گوگل» منجر شد.
آسانژ ادامه داد، کوهن چند ماه قبل از آنکه با من ديدار کند، در صدد بود که سفري به مرز ايران در آذربايجان داشته باشد، تا با جامعه ايرانياني که در نزديکي مرز هستند بعنوان بخشي از پروژه‌اي کار کند که تحت عنوان «جوامع سرکوبگر» بود.
«فرد برتون» معاون رئيس اطلاعات استراتفورد که خود يکي از مقامات امنيتي وزارت خارجه آمريکا بود، در يک ايميل داخلي در اينباره نوشته بود: «گوگل از حمايت و پوشش هوايي کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا برخوردار است. در واقع گوگل کارهايي را مي‌تواند انجام دهد که سيا قادر به انجام آن نيست».
بنيانگذار ويکي‌ليکس به نقش کوهن اشاره کرد و نوشت که کوهن کسي است که وقتي هنوز در وزارت خارجه آمريکا بود، در سال 2009 به «جک دورسي» مدير اجرايي توييتر ايميل زد و از او خواست تا تعميرات سايت را که براي آن زمان برنامه‌ريزي شده بود، براي کمک به اعتراضات در ايران به تعويق بياندازد.
وي تصريح کرد که گوگل بعنوان يکي از بزرگترين شرکت‌هاي اينترنتي جهان، مي‌بايست بعنوان يک نگراني جدي در سطح جهان تلقي شود و گفت: «گوگل به طور پيوسته براي بسياري از افراد به اينترنت تبديل شده است. نفوذ گوگل بر گزينه‌ها و رفتار کلي افراد به مفهوم قدرت واقعي اين شرکت اينترنتي براي نفوذ در مسير تاريخ است».
نيوزويک در مورد ديدار آسانژ و اشميت نوشته است: «براي آسانژ، توان آزادي‌بخش اينترنت بر اساس آزادي و عدم وابستگي به کشورهاست. اما براي اشميت، آزادي‌بخشي يکي از اهداف سياست خارجي ايالات متحده است که از طريق مرتبط کردن کشورهاي غيرغربي به شرکت‌ها و بازارهاي غربي به دست مي‌آيد».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 10 آبان 1393برچسب:, | 14:37 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.