نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, توسط valeh |

Spidercam

این روزها وقتی مسابقات فوتبال داخلی و خارجی را نگاه می‌کنیم و تصاویر گرفته شده با اسپادرکم Spidercam را در تلویزیون خودمان با تصاویر رویدادهای ورزشی خارجی، مقایسه می‌کنیم، متوجه تفاوت کیفیت عمده‌ای می‌شویم! در حالی که استفاده از تصاویر اسپایدرکم در پخش فوتبال‌های اروپایی بسیارسنجیده و هنرمندانه صورت می‌گیرد، تصاویر اسپایدرکمی ما معمولا نابجا استفاده می‌شوند و معمولا از شکار صحنه‌های حساس و هیجان‌انگیز عاجز هستند. مثل خیلی از فناوری‌های تازه‌ای که وارد ایران می‌شوند، ما معمولا عادت داریم که نخست خود فناری را بدون توجه به وجه کاربری آن وارد کنیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, توسط valeh |

شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود. ‏
‏موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏
‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏
‏موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون ۴ می باشد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, توسط valeh |


عکاسی به نام «فرانس فوتوپا» یک وسیله عکاسی مخصوص برای عکسبرداری از حشرات اختراع کرده است، با کمک این وسیله می‌شود از حشراتی که در حال پرواز هستند، عکس‌های سه‌بعدی گرفت.
با کمک این وسیله دیگر لازم نیست حشره‌ای را پیدا کنیم، به آهستگی روی آن فوکوس کنیم و سپس عکس بگیریم، چرا که وسلیه دو نشانگر لیزری دارد و به کمک آنها فوکوس روی سوژه به سرعت ممکن می‌شود.
به علاوه اصلا لازم نیست، وقتی فوکوس انجام شد، کسی دکمه شاتر را بفشارد، چرا که این کار هم به صورت خودکار انجام می‌شود.
اتر انتخاب‌شده در این وسیله می‌تواند در ۳٫۳ هزارم ثانیه باز و بسته شود و عکسبرداری از این موجودات کوچک را ممکن کند. دوربین‌های استفاده شده در وسیله D200 و D300‌ هستند که به دو لنز ویژه متصل شده‌اند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:, توسط valeh |

سیاری از کشورها داری موتورهای جستجویی هستند که صرفا جامعه کاربران بومی خود را هدف گرفته است و نتایج جستجوی کاربر را از میان صفحات بومی عرضه می کنند، تعداد موتورهای جستجوی بومی شاید به اندازه کشورهای جهان متنوع باشد که در اینجا تنها برخی از مهمترین آنها آورده شده است. به گزارش مشرق به نقل از مهر، استفاده از موتورهای جستجوی بومی دارای مزایای بسیاری است که یکی از مهمترین آنها ارائه نتایج جستجو به زبانهای بومی است، اما گاهی این موتورهای جستجو به قدری در خدمات خود حرفه ای هستند که در کشورهای محل تولد خود از رقبای جهانی پیشی گرفته اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, توسط valeh |

در یک تراکنش 50 دلاری بین دو نفری که یکی قرض دهنده و یکی قرض گیرنده است، قرض گیرنده، باید هشت دلار اضافه بر پول قرض گرفته پرداخت کند.

شرکت اپل که همگان آن را به عنوان شرکتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شناسند، یکی از شرکت‌ها معروفی است که توانسته با اقبال فراوان در حوزه‌هایی که در آن فعالیت می‌کند، با ارائه‌ی محصولی متمایز بسیار موفق و تأثیر گذار باشد. به حدی که اکنون بسیاری از مردم از کشورهای مختلف با ساخت  اپلیکیشن برای موبایل، تبلت و آی‌پاد این شرکت، به اشتغال مشغول‌اند و بازار بسیار مناسبی را ترتیب داده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

وقتی از هدفون استفاده می کنیم، پیش از هر چیز باید دقت کنیم هر کدام از آنها را در کدام گوش قرار می دهیم. حالا یک ایده جالب سبب می شود برای استفاده از هدفون های آینده نیاز به فکر کردن نداشته باشید. 
هدفون را در گوش قرار بدهید و آنها خودشان تشخیص می دهند در کدام گوش قرار گرفته اند و کانال های موسیقی استریو را بر اساس گوش چپ و راست تنظیم می کنند. این ایده با استفاده از یک سنسور Proximity تبدیل به واقعیت شده و هنگامی که هدفون را وارد گوش می کنید، جهت را تشخیص داده و کانال های صدا را بر اساس آن تنظیم می کند.
جالب تر اینجا است که این سنسور اضافه، کارهای هوشمندانه دیگری هم برایتان انجام می دهد. مثلا وقتی یکی از هدفون ها از گوش خارج می کنید، متوجه می شود و صدا را به حالت Mono در میاورد تا چیزی از موسیقی را از دست ندهید. این حالت برای وقتی که دو نفری با دوست تان موسیقی گوش می کنید هم کاربردی است. به شرطی که هر دو نفر هدفون را در یک طرف قرار بدهید. 
این ایده در آخر این ماه به صورت عملی به نمایش گذاشته می شود و می توانید امیدوار باشید در آینده هدفون هایی دارید که نشانه های L و R را ندارند و بدون دغدغه از آنها استفاده کنید.
 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 تير 1392برچسب:اختراعات اتفاقی, توسط valeh |

همیشه فکر می کنیم اختراعات مهم طی یک فرﺁیند طولانی به دست میﺁیند اما حقیقت این است که گاهی برخی از این اختراعات کاملا شانسی و اتفاقی به دست می ﺁیند. در این گزارش با 10 اختراع تصادفی بشر آشنا می شوید.

کبریت

به گزارش ریدر دایجست، در سال 1826 میلادی یک فرد انگلیسی به نام جان واکر در ﺁزمایشگاهش مخلوطی تهیه کرد که ﺁزمایشگاهش را کثیف کرد. او به سختی تلاش کرد تا ﺁثار این ترکیب را تمیز کند،اما تمیز نمی شد بنابر این سعی کرد با تراشیدن زمین ﺁن را ﭘاک کند اما وقتی داشت این کار را می کرد زمین ﺁتش گرفت و اینگونه بود که یک انگلیسی توانست کبریت را اختراع کند.

اختراعات کاملا اتفاقی جهان +تصاویر



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 16 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.