نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |
چرا تلویزیون‌های خمیده به وجود آمده‌اند؟ + تصویر ایده اولیه تولید و طراحی محصولات خمیده به ویژه تلویزیون‌های دارای انحنا (Curved)، بازسازی فضای واقعی و درگیرکردن همه حواس است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


 روز يکشنبه 21 آبان 90 سردار شهيد حسن طهراني مقدم رئيس سازمان جهاد خودکفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حين انجام يکي از مهمترين پروژه‌هاي هوافضا، در پي وقوع انفجاري مهيب به همراه تعدادي از نيروهاي صنعت موشکي سپاه به شهادت رسيد.
شواهد و قرائن نشان مي‌داد که اين پروژه يکي از مهمترين و موثرترين پروژه‌هايي بود که توسط اين شهيد بزرگوار پيگيري مي‌شد.
به گفته سردار محمد طهراني مقدم (برادر شهيد)، حاج حسن 2 روز قبل از شهادت -در روز جمعه- خدمت مادر بزرگوار خود رسيده و به ايشان مي گويد که ما «کار بزرگي» در پيش داريم و 3مرتبه از مادر مي خواهد براي موفقيت در اين پروژه دعا کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


 «شورايعالي و گره دولتي؛ در انتظار معجزه سايبري؟!» عنوان يادداشت روز روزنامه وطن امروز به قلم رضا ملک‌زاده است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

پرونده مجموعه‌اي از نيازهاي صنعتي کشورمان براساس تفکري که گروهي از هواداران غرب در کشورمان داعيه‌دار آن هستند، افولي غيرقابل توجيه را تجربه مي‌کند. تجربه تلخ پلمب مجدد تاسيسات هسته‌اي کشورمان توام با پذيرش پيش‌نويس توافقنامه ژنو با بندهاي عجيبي که امضاي آن موجب شد دولت به دست خود ذخاير ارزشمند اورانيوم غني‌شده کشور را تبديل به اکسيد کند، موجي از نگراني و بدبيني عمومي را در جامعه ايراني ايجاد کرد. به نحوي که پس‌لرزه‌هاي همان توافق 6 ماهه تا به امروز موجب شده است تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان از ترس «سقوط دولت» به واسطه معامله منافع ملي بر سر ميز مذاکره هم که شده با دقت بيشتري وظايف محوله را پيگيري کند و خداي ناکرده به سراغ تکنيک‌هاي مذاکره «شاه سلطان‌حسيني» و «ديپلماسي قجري» نرود! هر چند همچنان از اخبار منتشر شده در فضاي رسانه‌هاي غربي بوي انعقاد يک «توافق بد» براي ايران به مشام مي‌رسد اما اميد مردم به ورود بهنگام نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي و نظارت رهبر انقلاب بر خطوط قرمز ترسيم شده حول منافع ملي ايرانيان است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


جابز دليل اين نوع پوشش ساده را از مدير سوني مي پرسد و او مي گويد:" بعد از جنگ جهاني، ژاپني ها لباس نمي پوشيدند (احتمالا به دليل فقر) و به همين خاطر شرکتها به کارگران خود چيزي مي دادند که به تن کنند. به اين ترتيب در طول سالها پوشيدن يونيفرم به يک سبک تبديل شد،.
اخيرا در شبکه هاي اجتماعي و بسياري از رسانه هاي جهان موضوع تي شرت "مارک زاکربرگ" مدير عامل شبکه فيسبوک تبديل به بحث روز شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |
روزنامه وال‌استریت ژورنال روز پنج‌شنبه فاش کرد مقامات دادگستری آمریکا به بهانه گیرانداختن افراد مجرم، در حال جاسوسی از تلفن‌های همراه شهروندان آمریکایی از طریق یک برنامه هوشمند هوایی هستند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه نوشت: در این برنامه، هواپیماهای کوچکی وابسته به اداره مارشال ها در وزارت دادگستری آمریکا از دست کم پنج فرودگاه به آسمان پرواز می‌کنند که مجهز به تجهیزات موسوم به «درت‌باکس» برای تقلید امواج ارسال‌شده از برج‌های تلفن همراه هستند.
این تجهیزات کمک می‌کنند شماره و موقعیت این تلفن‌ها شناسایی شود.
 
این روزنامه به نقل از منابع ناشناس آشنا با این عملیات گفت: این هواپیماها اکثر جمعیت آمریکا را پوشش می‌دهد.
 
این گزارش ادامه داد، این پروازها مرتبا صورت می‌گیرد و هربار اطلاعات ده‌ها هزار گوشی همراه رصد می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه وال‌استریت ژورنال درباره این عملیات فقط گفته است در مساله عملیات شناسایی به قوانین پایبند است.
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


کدهاي مخفي براي يک دهه است که بخشي از نرم‌افزار‌هاي کامپيوتري هستند. در اندرويد نيز کدهاي مخفي همچون چند بار تپ بر روي شماره مدل فريم‌ور دستگاه که شما را به يک صفحه مخفي مي‌برد، وجود دارند. اما در ادامه قصد داريم منويي مخفي را در گوشي‌‌هاي هوشمند گلکسي سامسونگ به شما نشان دهيم که با آن مي‌توان صحت و سلامت کارکرد گوشي را ارزيابي کرد. با زوميت همراه باشيد.

احتمالا اکنون به اين موضوع فکر مي‌کنيد که چگونه بايد به اين منوي مخفي دسترسي پيدا کرد. بسيار خب، شماره گير تلفن هوشمند گلکسي خود را باز کنيد، کد #*0#* را شماره گيري کنيد. همين که آخرين مربع را شماره‌گيري کرديد، يک منو در جلوي شما ظاهر مي‌شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

به گزارش فارس، در پي افشاگري‌هاي «ادوارد اسنودن» پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا (NSA) درباره جاسوسي اين نهاد امنيتي آمريکا از تماس‌هاي تلفني و ارتباطات اينترنتي شهروندان آمريکايي و مقامات کشورهاي ديگر، هم‌اکنون گزارشي منتشر شده است مبني بر آنکه دولت آمريکا تصاويري را از تلفن همراه يکي از شهروندان آمريکايي کپي کرده است و بدون اجازه اين فرد، يک پروفايل جعلي به نام وي در صفحه «فيس‌بوک» به وجود آورده است.


اين زن آمريکايي هم‌اکنون به اداره مبارزه با مواد مخدر شکايت بعمل آورده است زيرا يکي از کارکنان اين سازمان تصاويري را بدون اطلاع او از تلفن همراهش کپي کرده‌اند تا يک پروفايل جعلي به نام وي در فيس‌بوک ايجاد کنند.
«ديلي‌سيگنال» گزارش کرد که «ساندرا آرکوايت» شاکي اين پرونده در سال 2010 به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شد. مقامات اجراي قانون مدعي شدند که اين زن بخشي از حلقه مواد مخدر بوده است و براي مدتي به حبس خانگي محکوم شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

حيات اندرويد، در سپتامبر ۲۰۰۸ و با اسمارت فون T-Mobile G1 / HTC Dream آغاز شد، بنابراين، اکنون ۶ سال و ۱ ماهه است. چه کسي ۶ سال پيش فکر مي کرد که اين پلتفرم تا قبل از سال ۲۰۱۰، به بزرگترين پلتفرم اسمارت فون ها تبديل شود؟! تقريباً هيچ کس! اما اين امر با قدرت مالي و تاثيرگذاري گوگل، اتفاق افتاد.

اگر چه اندرويد، گسترده ترين سيستم عامل روي زمين است، اما حقيقت هاي زيادي در مورد آن وجود دارد؛ که مردم عادي از آن بي اطلاعند. در اين مقاله، در مورد ويژگي هاي نرم افزاري پنهان يا چيزهايي مثل آن صحبت نمي کنيم، بلکه در مورد حقايق کلي که احتمالاً شما از آن بي خبريد، بحث خواهيم کرد که اميدوارم لذت ببريد. اين ۶ حقيقت در زير ليست شده اند:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


بنيانگذار ويکي‌ليکس در يادداشتي که در هفته‌نامه «نيوزويک» به چاپ رسيد به نقش گوگل در ناآرامي‌ها و اغتشاشات ايران اشاره کرد و گفت که گوگل کارهايي را مي‌تواند انجام دهد که «سيا» قادر به انجام آن نيست.

«جوليان آسانژ» بنيانگذار ويکي‌ليکس که بسياري از اسناد محرمانه دولت آمريکا را فاش کرد هم‌اکنون يادداشتي را در هفته‌نامه «نيوزويک» به چاپ رسانده است.
آسانژ در بخشي از اين يادداشت به اقدامات گوگل در تحولات جهان اشاره کرد و نوشت، «جرد کوهن» که هم‌اکنون مدير بخش ايده‌هاي گوگل است در سال 2010 از وزارت خارجه آمريکا به گوگل رفت. وي پيش از آن يکي از مشاوران ارشد «کاندوليزا رايس» و «هيلاري کلينتون» وزراي خارجه سابق آمريکا بود. او در آن زمان خود را کارشناس امور مربوط به «تروريسم، افراط‌گرايي، اثرات فناوري‌هاي ارتباطي قرن 21 با سياستمداري و همچنين ايران» معرفي کرده بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


با ايجاد و گسترش فن آوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي ما شاهد ظهور «فضاي مجازي» در گستره و حوزه هاي تازه هستيم به طوري که بسياري از کارشناسان و پژوهشگران قرن بيست و يکم را قرن «فضاي مجازي » ناميده اند.
گسترش فناوري هاي تازه و ارتباطات جهاني مبتني بر «شبکه » را شايد مي توان مهمترين نماد «جهاني شدن» دانست که فضايي متفاوت از فضاي جوامع قرون گذشته ايجاد کرده است؛ بيشينه شدن سرعت و کارايي مناسبات، کمينه شدن حاکميت ها و قدرت نفوذ و تاثيرگذاري آن و تداوم قدرت يابي عناصر «فراحاکميتي » را مي توان از جمله مهمترين تفاوت هاي عصر حاضر، تاثيرپذيرفته از روندهاي جهاني شدن، فضاي مجازي و ارتباطات وب پايه به حساب آورد.
ايجاد و گسترش روابط «فراحاکميتي» از طريق شبکه به هم پيوسته اي به نام «اينترنت » مهمترين پديده اي بوده که بشر طي دهه ها تلاش توانسته به آن دست پيدا کند. اين شبکه عظيم فارغ از نکات ضعف و قوت آن، امروز به يکي از تاثيرگذارترين و گسترده ترين پديده هاي زندگي بشر تبديل شده است، به طوري که توانسته با سرعتي باورنکردني، عرصه هاي مختلفي از شوون سياسي، اقتصادي و حاکميتي را در برگيرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |


در اين گزارش به اين موضوع مي‌پردازيم که بفهميم گوشي شما قرار بوده در کدام کشور ارائه شود. و آخرين بروزرساني هاي آن کي بوده است.

‌به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بدون شک يکي از شرکت ها بزرگ و بنام در عرصه تکنولوژي که مي توان نام آن را به جرات بر سر زبان آورد شرکت بزرگ سامسونگ مي باشد که هر روزه خبرهاي بزرگي از اين شرکت به دنياي فناوري مخابره مي شود. در کشور ما هم محصولات سامسونگ به خوبي خود را در دل مردم جايي داده است که بيشتر محصول اين شرکت که در هر گوشه و هر جا مي توان شاهد آن بود چيزي نيست جزء تلفن هاي هوشمند سامسونگ. اگر شما هم يکي از همين افراد هستيد مي توانيد به راحتي تمام بفهميد که گوشي شما براي چه کشوري توليد شده و سال توليدش چه سال و چه ماهي بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


لويد بلنکن شيپ با نام مستعار “مرشد” از اعضاي چندين گروه از هکرها در دهه ۱۹۸۰ بوده است. از بزرگترين عوامل به شهرت رسيدن وي نوشتن کتابي به نام “بيانيه هکر” يا “باطن يک هکر” بوده است که پس از دستگيري اش در سال ۱۹۸۶ نگاشته شده است. در اين کتاب تنها جرم هکرها کنجکاوي ذکر شده است.

به گزارش پارس ناز ليستي از مشهورترين هکرهاي جهان که هر يک خسارات قابل توجهي را به شرکتهاي مختلف وارد آورده اند و در نشريه تلگراف منتشر شده است، ارائه مي شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

http://toranji.ir/wp-content/uploads/2014/07/bae-striker-ii-helmet.jpg

خلبانان هواپیماهای جنگنده، کلاه‌ (Helmet)‌هایی دارند که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. با این‌حال، اگر بخواهند در تاریکی شب پرواز کنند، مجبور به گذاشتن عینک‌های دید در شب سنگین هستند و در طولانی مدت، گردن درد نیز به‌همراه دارد. شرکت BAE سیستمز، قصد دارد این عینک‌های سنگین و دست و پاگیر را به‌خاطره‌ای دور و دراز تبدیل کند و اسباب راحتی خلبانان را فراهم کند.

کلاه جدید موسوم به استرایکر 2، (Striker II) دارای یک دوربین دید در شب است که تصویر آن روی نمایشگر رزولوشن-بالای ویزور کلاه انداخته می‌شود و به‌این ترتیب، خلبان دید خوبی از محیط تاریک به‌دست می‌آورد، بدون اینکه نیاز به تجهیزات سنگین باشد. این تکنولوژی در مأموریت‌های طولانی بسیار مفیدتر خواهد بود. به‌خصوص در گردش سریع و مانورهای پرشتاب که نیروهای G (نیروی وارده به خلبان طی مانور) واقعاً آزار دهنده بوده و با وجود تجهیزات سنگین روی کلاه، بدتر هم می‌شود.

یک آرایه از نور‌های پشت Striker II به‌سیستم تعقیب سر کمک می‌کند که اطلاعات پخش شده روی نمایشگر را با حرکات سر کاملاً هماهنگ کند؛ زیرا یک خلبان حین درگیری نزدیک که هر ثانیه زمان برای او حیاتی است نمی‌تواند منتظر باشد که تصویر صحیح روی نمایشگر منتقل شود.

شرکت BAE هنوز اعلام نکرده که چه‌زمانی قرار است Striker II به‌کار گرفته شود یا اینکه مشتری آن که خواهد بود. ورژن قبلی استرایکر هم‌اکنون در نیروهای هوایی در جنگنده‌های یوروفایتر تایفون و سآب گریپن به‌کار گرفته شده و دور از انتظار نیست که همین جنگنده‌ها در صف انتظار این سیستم جدید قرار داشته باشند.

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


 چطور بين نياز به داشتن پسوردهايي با ضريب امنيت بالا و ضرورت به يادآوري آنها در زمان هاي معين تعادل برقرار مي کنيد؟ بحث در اينجاست که تنها پسورد يا کلمه ي عبور ايمن، پسوردي است که نتوانيد آن را به خاطر بياوريد. پس چگونه مي توان به واقع يک پسورد ايمن داشت در حالي که از به خاطر سپردن و يادآوريش عاجز هستيم؟

اين سئوالي است که هر بار يک نقصان امنيتي اساسي رخ مي دهد براي من پيش مي آيد. در بهار گذشته که ضعف امنيتي خون ريزي قلبي کشف گرديد حکمي عمومي صادر شد که بر مبناي آن لازم بود همگان پسوردهاي خود را بلافاصله تغيير دهند، که البته هنوز و با گذشت مدت زماني نسبتاً طولاني اينکار جز مواردي هست که در ليست کارهاي انجام نشده ي من باقي مانده و هر روز آن را به آينده موکول مي کنم.

در اصل بر سر يک دو راهي مانده ام، تصور اينکه با عوض نکردن پسوردم ممکن است از اشتراک هاي مهم من در سرويس هاي مختلف سو استفاده شود چندان خوشايند نيست و اين فکر که لازم است پسوردهاي خود را عوض کنم و انرژي و زمانم را صرف ايجاد يک پسورد ايمن جديد و سپس به خاطر سپردنش بکنم نيز آزار دهنده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


 حالا چه اين اقدام بخاطر وجود يک مشکل باشد يا حتي يک اقدام پيش‌گيرانه، قطعا ايده‌ خوبي است که متوجه شويم چه دستگاه‌هايي به شبکه اينترنت خانگي ما متصل شده‌اند. در اين مطلب قصد داريم شما را با شيوه‌اي جديد براي شناسايي کساني که به واي‌فاي شما متصل شده‌اند آشنا کنيم، با فارنت همراه باشيد.

گاهي اوقات حتي پسورد واي‌فاي نيز براي جلوگيري از نفوذ و دزدي همسايه‌ها يا غريبه‌ها از اينترنت ما کافي نيست. ممکن است متوجه شويد که سرعت باز شدن سايت‌ها، پخش شدن ويديو‌ها يا حتي انتقال فايل‌ها به آن صورت هميشگي که عادت داشته‌ايد نيست، البته شايد مشکل از يک دزد اينترنت سر چشمه نگيرد و تنها خيلي ساده چون خيلي دستگاه‌ها در حال وصل شدن به اينترنت باسرعت پايين شما هستند اين مشکل به وجود آمده است. اما براي رسيدن به ريشه اين مسئله شما مي‌توانيد از يک نرم‌ افزار رايگان در ويندوز استفاده کنيد، در ادامه با چهار گام اين راهنمايي را تکميل مي‌کنيم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |
 
 
انرژی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قدرت کشورها است، از این‌رو کمبود منابع انرژی بسیاری را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر واداشته است؛ شاید استفاده از انرژی انسان برای پیشبرد کارها چندان ایده‌ی تازه‌ای نباشد، اما روش بکارگیری این انرژی در ماشین لباس‌شویی Si Hyeing Ryu نگرش نوینی است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |
 

اگر تصور می‌کنید اوج تلاش‌های شکل‌گیری هوش‌ مصنوعی توسط کمپانی‌های مطرحی همچون اپل، گوگل و مایکروسافت انجام می‌شود باید بدانید که در اشتباه هستید. سیستم های ارائه شده توسط این شرکت‌ها سطحی‌ترین مرحله از هوشمندی را ارائه می‌کنند و کاملا تجاری هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

معمولا از گوگل و موتور جست‌وجوی قدرتمند آن در طول روز به مراتب بهره می‌بریم اما این موتور جست‌وجو در کنار داده‌ها و اطلاعات جدی و ارزشمندی که ارائه می‌کند، ترفندهای مخفی سرگرم‌کننده‌ای نیز دارد که گاهی می‌توان با آنها برای مدتی وقت گذراند و سرگرم شد.

به گزارش ایسنا،  هشت نمونه از این ترفندها را بازگو کرده که در ادامه می‌آید:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

               

 ماشين‌هاي پليس به دليل قابليت‌‌‌ها و استفاده خاص در مأموريت‌ها، از شکل‌ها و مدل‌هاي متفاوت‌‌تري برخوردار هستند در اينجا برخي از خودروهاي پليس را در سراسر جهان مي‌توانيد مشاهده کنيد.
خودروهاي پليس بايد از ويژگي‌هاي خاص‌تري نسبت به بقيه خودروها برخوردار باشند؛ در تصاوير زير مي‌توانيد با نگاه اجمالي برخي از تفاوت‌هاي آن نسبت به خودروهاي ديگر را مشاهده کنيد.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


 يک شرکت آمريکايي يخچال کوله اي ابداع کرده است که نوشيدني ها را بدون نشتي و ايجاد ناراحتي يخ زدگي براي کاربر براي چند روز خنک نگاه مي دارد.
شرکت آمريکايي YETI ابداع کننده اين کوله که Hopper نام دارد، مي گويد، اين کوله به کوه نوردان يا افرادي که پياده روي هاي طولاني مي کنند کمک مي کند تا در مياه راه از نوشيدني هاي خنک استفاده کنند.
«هاپر» داراي بدنه نرم است و مي تواند حدود 20 ليتر آب ( 5.2 گالون) را در محفظه خود حمل کند.پوشش داخلي اين کيف کاملا ضد آب است و پارچه بقيه قسمت هاي آن نيز مقاوم به آب است.

هاپر از قسمت بالا به وسيله يک زيپ ضد آب و ضد نفوذ هوا باز مي شود تا اگر اين کيف وارونه شود هيچ نشتي نداشته باشد.
دو طرف اين کيف از عايقي به ضخامت يک اينچ (2.54 سانتي متر) و کف ساک نيز از عايقي به ضخامت يک اينچ و نيم (3.81 سانتي متر) پوشيده شده است تا اگر اين ساک بر روي يک سطح گرم قرار گرفت وسايل داخل آن را خنک نگه دارد.
اين کيف از ماه اکتبر (مهر -آبان) به قيمت 175 يورو به بازار عرضه مي شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.