نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

نه، من شارلی نیستم....

من عزه ام، من زخم همچنان خونین برمه ام، زمین سوخته زیر چکمه های نظامیان مصرم، من معصومیت دختر 14 ساله عراقی ام که سربازان متمدن شما پس از تجاوز، او و همه خانواده اش را آتش زده اند....

من صدای خفه شده مسلمانان آفریقای مرکزی ام که توسط وحشی های نصرانی تحت حمایت فرانسه تکه تکه شدند، من سوریه فراموش شده ام....

من شارلی نیستم.....

من آن انسان درجه دومی هستم که کشته شدنش هیچ شمعی را روشن نمی کند، هیچ کمپینی را به راه نمی اندازد، هیچ اشکی ولو ریاکارانه را بر گونه هیچ پادشاهی نمی لغزاند....

من شارلی نیستم....

من نیم میلیون کودک کشته شده عراقی بر اثر سوء تغذیه ام...

کودکانی که پیش از جنگ بی معنی و فاجعه بار عراق، بر اثر تحریم غذا و دارو جان دادند ...

من شارلی نیستم....

من کاریکاتور هیچ پیامبری را نکشیده ام.....

من به آزادی بیان متناقض و ریاکارانه شما اعتقادی ندارم...

من شارلی نیستم....

من از شارلی و از همه آنهایی که در آن نمایش مضحک اشک های مصلحتی ریختند بیزارم..

من همه آنهایی هستم که با دخالت های مستقیم و غیر مستقیم شما مثلا متمدن ها به خاک سیاه نشسته اند....

من شارلی نیستم.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, توسط valeh |
جنگ طلبان آمریکایی چگونه ایران را تقویت کردند؟
فرارو- حمله به عراق، آمریکا را در مقابل تهران تقویت نکرد. بلکه دقیقا تاثیری عکس داشت.
 آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که حال عراقی ها ایران را متحد مهمتری برای مقابله با افراط گرایان سنی می دانند و در نتیجه «نفوذ ایران در عراق که از زمان خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 بالا رفته بود، به سطح بی سابقه ای رسیده است.» این مسئله به نقل از مقام عراقی مطرح می شود که گزارش داده ایران طی سال گذشته تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار به عراق فروخته است. محمد الکاربولی، عضو ائتلاف نیروهای ملی عراق می گوید «در حال حاضر ایران بر آمریکا مسلط شده است.»
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

یک نشریه اقتصادی آمریکایی-آلمانی انگشت اتهام را به سمت اسرائیلی‌ها گرفت و نوشت که تلاش‌های آشکار صهیونیست‌ها برای بهره‌‌برداری از این مساله از جمله حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس ناخودآگاه حمله به «شارلی ابدو» را شبیه عملیات پرچم دروغین موساد در واقعه «سوزاناه» قاهره کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

 

يکي از وزراي سابق اسرائيلي که به قتل ده‌ها عرب و به خدمت گرفتن صدها مزدور و آواره کردن فلسطينيان نقب در سال 1948 دست داشته از نقش موساد در اين باره مي‌گويد.


به گزارش پايگاه خبري الراي اليوم، رافي ايتان وزير سابق اسرائيلي که يکي از خطرناک ترين اعضاي سازمان جاسوسي اسرائيل موساد ( سرويس اطلاعات خارجي ) از حمايت هاي اسرائيل از همان ابتداي امر از دولت پادشاهي مغرب خبر داده است.

وي در اين باره گفت: از همان آغاز تشکيل اسرائيل بر روي ويرانه هاي فلسطيني اسرائيل از دولت و نظام پادشاهي مغرب حمايت مي کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |


روزنامه لبناني « الاخبار» تاکيد کرد که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) اعتراف کرده است، دستگاه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در ماموريت هاي امنيتي تروريستي خود شکست هاي زيادي را متحمل شده اند.


به گزارش ايرنا، الاخبار درشماره روز جمعه خود نوشت که اين روزنامه با همکاري « ويکيليکس» گزارش سري « سيا» تحت عنوان « عمليات عليه اهداف بزرگ و قيمتي در چارچوب مبارزه با شورش و تبديل آنها به عناصر موثر در اين مبارزه » را منتشر مي کند.

اين روزنامه لبناني افزود که اين گزارش بخشي از يک رشته گزارش هاي منتشره سري سيا در باره نحوه تعامل با آنچه « جنبش هاي شورشي» خوانده شده است، مي باشد که ارتش آمريکا و همپيمانان واشنگتن در نقاط مختلف دنيا با آنها مواجه هستند.

الاخبار اضافه کرد: بررسي که ويکليکس صورت داده مربوط به طرح « خلاص شدن از اهداف بزرگ و قيمتي» يعني « اعضاي جنبش هاي سياسي و نظامي» است که ترور و ربودن آنها مي تواند تاثيري جدي در مسير جنبش هاي شورشي دشمن منافع آمريکا بگذارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

 

به دلايل گوناگوني که عمده‌ترين آن، فقدان برنامه‌هاي سرگرمي در شبکه‌هاي گسترده سيماي جمهوري‌اسلامي‌ايران است، برنامه‌هاي ماهواره‌اي و خصوصا چند شبکه تلويزيوني که سريال‌هاي ترکيه‌اي را با مضمون تاريخي نمايش مي‌دهد جاذبه‌اي بيش از اندازه پيدا کرده است. دولت ترکيه با يک برنامه عظمت‌طلبانه تلاش فراوان دارد که از پنج‌قرن حاکميت امپراتوري عثماني چهره درخشاني ارايه دهد و در اين راستا برنامه‌سازان فرهنگي ابايي ندارند که هرجا لازم باشد دست به تحريف تاريخي هم بزنند. سلطه حاکمان ترک از ١٤٥٣م بر قسمت‌هاي زيادي از اروپاي‌شرقي و سرزمين فعلي ترکيه که شمال آفريقا و سرزمين‌هاي فعلي سوريه، لبنان، عراق، اردن و عربستان‌سعودي تا انتهاي يمن را شامل مي‌شد عملا ارتباط زميني کشورمان با ملل متمدن نظير فرانسه، انگلستان، آلمان و ايتاليا را قطع کرد و باعث شد براي پنج‌قرن از قافله تمدن بازبمانيم. در دهه ١٩٢٠ پس از اتمام جنگ جهاني اول و تولد جمهوري جديد ترکيه به‌جاي امپراتوري عثماني به رهبري کمال آتاتورک، روابط صميمانه حسن‌همجواري بين ايران و ترکيه شکل گرفت و مرزهاي مشترک که به‌طور عمده با درايت ميرزاتقي‌خان اميرکبير در قرارداد ارزروم برقرار شده بود بار ديگر به رسميت شناخته شد و مي‌توان ادعا کرد که سرسلسله‌دودمان پهلوي، دولت نوين ترکيه را سرمشق مدرنيته، تجدد، نوسازي اقتصادي، اجتماعي و سياسي قرار داد... .



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

فرارو- سجاد زند؛ نحوه مبارزه ایران با داعش در عراق در هفته های گذشته یکی از موارد بحث برانگیز رسانه ها بوده است. رسانه های غربی و رسانه‌های داخلی ایران با انتشار گسترده تصاویری از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نقشی فراتر از نقش "مستشاری" در جنگ علیه داعش در عراق برای او به نمایش گذاشته اند. این تصویر به وجود آمده از سردار سلیمانی امروز با واکنش هایی در ایران روبه رو شده است. امروز مشاور فرمانده سپاه پرداخت گسترده رسانه های غربی به قاسم سلیمانی را در راستای "عملیات روانی" دانست.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 اين موشک با توجه به برد ۱۹۰۰ کيلومتري خود، نه تنها قادر است تمام سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را پوشش دهد، بلکه تمام سواحل و عمق سرزمين‌هاي اشغالي در آب‌هاي درياي مديترانه را هم قادر است با قدرت هدف قرار دهد.

موشک «سجيل»همانند موشک قدر (مدل پيشرفته و ارتقا يافته شهاب3 با برد حدود 2هزار کيلومتر) در نيمه دوم دهه 80.شمسي معرفي شده و برخي آن را برترين موشک بالستيک ايراني مي‌دانند.

اين موشک (محصول پروژه عاشورا)، اولين موشک دوربُرد سوخت جامد ايران، به سرعت و تنها ظرف چند دقيقه آماده پرتاب شده و پس از شليک نيز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک مي‌کند. اين ويژگي باعث کاهش احتمال نابودي موشک قبل از پرتاب مي‌شود.

همچنين به دليل شتاب بسيار بالاي سجيل، امکان ردگيري آن در فازهاي اوليه پرتاب بسيار کم و عملآً شانس دشمن براي انهدام اين موشک در طي پرواز را ناچيز مي‌کند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |



وقتي تصاوير حاج‌قاسم سليماني در عراق منتشر شد همه متوجه نقش ويژه و اثرگذار ايران در تحولات عراق شدند. فرمانده سپاه قدس هم در جبهه‌هاي مرکزي در کنار رزمندگان ارتش و هم در کنار نيروهاي مردمي و هم در کنار مردمان کرد شمال عراق عليه تروريست‌هاي داعش در حال جنگ است اما در اين ميان، در عمده همين عکس‌هاي معدود در کنار حاج‌قاسم سليماني، يک فرمانده شيعه عراقي هم مشاهده مي‌شود که معمولا با لبي خندان در حال گپ و گفت با اطرافيان است و برخي ديگر از تصاوير هم از رابطه بسيار صميمانه او و حاج‌قاسم سليماني حکايت دارد. او کسي نيست جز حاج هادي العامري (ابوحسن) فرمانده سپاه بدر عراق. سپاه بدر اکنون محور مقابله ملت عراق با تروريست‌هاي داعش است و هادي العامري فرماندهي اين سپاه را برعهده دارد. او در دولت ائتلاف قانون به رهبري نوري مالکي، وزير راه و ترابري بود و بارها مقامات آمريکايي بويژه جان کري، وزير خارجه آمريکا تلاش کردند مانع از ادامه حضور وي در کابينه عراق شوند که البته اين تلاش آنها ناکام ماند. گفت‌وگوي «وطن‌امروز» با اين رزمنده شيعه عراقي و يار نزديک حاج‌قاسم سليماني را درباره تحولات عراق مي‌خوانيد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

"مارک پري" تحليلگر ارشد مسائل اطلاعاتي و امنيتي، در تاريخ 13 ژانويه 2012 ميلادي، با انتشار مقاله‌اي در رسانه‌هاي آمريکا، به افشاگري در مورد رابطه افسران موساد با گروه تروريستي جندالشيطان پرداخت.


گرچه وي مدعي شده که افسران موساد با پوشش لباس افسران آمريکايي به اعضاي گروه سابق عبدالمالک از سال 2007 تا 2008 ميلادي نزديک شده اند ولي اعترافات عبدالمالک بعدها نشان داد که اين ارتباطات کاملا عيان شده بوده و آنها مي دانستند که با افسران موساد ديدار و همکاري مي کنند.

عبدالمالک آن زمان اين توجيهه شرعي را به اعضاي خود منتقل مي کند که براي ازبين بردن شيعه مي توان با يهودي ها و صهيونست ها هم حتي همکاري کرد!



ادامه مطلب...

 

khamenei.ir/ «من هفده هجده سال قبل به دولتي که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاري کنيد که ما هر وقت اراده کرديم، بتوانيم در چاه‌هاي نفت را ببنديم. آقايان به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر مي‌شود؟!»[۱]
وقتي در اولين روز سال ۹۲ و در سخنراني عمومي رهبر انقلاب اسلامي در حرم مطهر رضوي اين عبارات از ايشان شنيده شد موجي از اظهارنظرها از سوي افراد و رسانه‌هاي مختلف در تحليل اين سخنان ايجاد شد. هرچند تفاسير صرفاً سياسي از اين جملات تا مدتي بر تحليل عميق مسأله از زوايايي چون اقتصاد سياسي و مديريت کلان اقتصادي کشور سايه افکنده بود، اما با فُروکش کردن اين امواج سياسي و جدي‌تر شدن برخي فشارها و توطئه‌هاي دشمنان در زمينه‌ي مسائل اقتصادي، اکنون فرصت مناسبي است تا بار ديگر به ريشه‌يابي و مرور دغدغه‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي درباره‌ي مسأله‌اي به نام «اقتصاد منهاي نفت» پرداخته شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


کارشناسان روس نحوه نفوذ "استاکس‌‌نت" در مرکز غني‌سازي نطنز را تشريح کردند.

"کاسپرسکي"، شرکت امنيت رايانه‌اي روسيه گزارش داد؛ اين ويروس که "تلاش مشترک آمريکا و اسرائيل" است، براي رسيدن به هدف اصلي خود ابتدا در پنج شرکت صنعتي- نفتي نفوذ کرده بود.

در گزارش شرکت "کاسپرسکي" که پايگاه هندي "EET INDIA" آنرا منتشر کرده نام اين پنج شرکت به عنوان اولين هدف و مقصد ويروس استاکس نت آمده است؛ شرکت‌هايي که به منظور ماموريت نهايي و اصلي اين ويروس يعني "تاسيسات غني‌سازي نطنز" انتخاب شدند.

شرکت "فني مهندسي فولاد"

شرکت "بهپژوه"(مستقر در اصفهان و توليدکننده سيستمهاي خودکار صنعتي)

"گروه صنعتي ندا"(تامين کننده خدمات ماشين الات صنعتي براي نيروگاه هاي نفتي، گازي و پتروشيمي که در ليست تحريم‌هاي آمريکا هم قرار دارد)

شرکت کنترل گستر جاهد(فعال در زمينه نفت و انرژي)

شرکت کالا الکتريک

در اين گزارش بدون اشاره به اينکه عامل يا عاملان دقيقا چه کشورهايي بوده‌اند، آمده است که طراحان اين ويروس با استفاده از نفوذ در شرکت‌هاي مزبور سرانجام راه خود را براي نفوذ به تاسيسات نطنز هموار کردند.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


تصاويري که از ژنرال قاسم سليماني در عراق در کنار سربازان و افسرهاي عالي‌رتبه عراقي منتشر شده است به خوبي نشان مي‌دهد که ايران در آموزش و هدايت نيروهاي عراقي در مبارزه با داعش تا چه اندازه نقش دارد. نقشي که سبب شده است ايران در عراق حرف اول را بزند.

ايران توانسته است از وضعيت جاري در عراق نهايت استفاده را ببرد، اين استفاده اگر چه از روي هوشمندي و ذکاوت ايران به دست آمده اما همه چيز هم به هوشمندي ايراني ها باز نمي گردد، اشتباهات بسياري که امريکايي ها در سياست هاي خود در عراق مرتکب شده اند، سهمي به سزا در موفقيت هاي ايراني ها در عراق داشته است. به اعتقاد بسياري از تحليلگران از زماني که داعش از ماه ژوئن بر بخش هاي مهم از عراق مستولي شد ايراني ها توانستند فرصتي به دست بياورند که با استفاده از آن فرصت نفوذ خود را در عراق گسترش دهند و بر دستاوردهاي خود دائما بيفزايند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


اطلاعات جديد بيش از پيش از ارتباط مستحکم بين گروه‌هاي تروريستي در عراق با رژيم بعث سابق اين کشور خبر مي‌دهند، چرا که رژيم صدام حسين قبل از سقوط، هزاران تن از تکفيري‌ها را از کشورهاي مختلف به عراق آورده بود تا از وي دفاع کنند.

بسياري از عناصر بعثي و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي رژيم صدام حسين اين روزها به گروه‌هاي تروريستي و تکفيري پيوسته اند تا بتوانند قتل و کشتار و ترور را بر ضد ملت عراق ادامه دهند.اين گروه‌ها جنايت‌هاي خود را با ايجاد گورهاي دسته جمعي دهه 90 قرن گذشته ميلادي تکرار مي‌کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

نفت اگر چه سرمايه خداددي است که مي تواند براي هر کشوري غنيمت باشد اما براي اقتصاد ايران همواره دايه مهربان تر از مادر به شمار آمده است.

در واقع در چند سال اخير، واردات بي‏رويه و صادرات وابسته به نفت،به مهم‌ترين چالشهاي اقتصاد کشورتبديل شده اند.در واقع دو مشکل فوق، برخلاف تفاوت ظاهري، به منزله‏ دو روي يک سکه‏اند و هردو با هم، نشانه‏هايي از نبود سلامت در اقتصاد کشور را يادآوري مي‏ کنند.

مروري بر رفتار اقتصادي دولت‏ها، قبل و بعد از انقلاب اسلامي نشان مي‏دهد که نفت، اين ثروت و سرمايه‏ خدادادي، بيش از آن‏چه که نعمتي در جهت رفاه و پيشرفت کشور به حساب آيد، به صورت عذاب و آفتي براي انحراف اقتصاد از مسير اصلي، بروز کرده است. اين در حالي است که نفت- نه يک درآمد- بلکه يک ثروت بين نسلي است، بايد خرج سرمايه‏گذاري ماندگار و بلندمدت شود، نه مخارج روزمره و مصرفي.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


اين روزها از حوادث يمن و حضور جدي جنبش شيعي حوثي که با نام «انصارالله» شناخته‌شده‌تر است، با عنوان «موج دوم بيداري اسلامي» يا تصحيح و ادامه انقلاب مردم يمن ياد مي‌شود.

 اما نگاهي به عملکرد جريان انصارالله در يمن و غلبه بر ادارات دولتي و باز پس‌دهي آنها و همکاري اين گروه با ارتش يمن که سال‌ها و در جريان 6 جنگ داخلي با آنها مي‌جنگيدند، اين سوال را مطرح مي‌کند که آيا انصارالله به دنبال کسب قدرت است؟ آنچه واقعيت به نظر مي‌رسد اين است که انصارالله به دنبال يک انقلاب با تغييرات بنيادين در يمن نيست، چه؛ اين جريان از هنگام آغاز فعاليت‌هاي خود در دهه 1980 ميلادي، هرگز به دنبال به دست گرفتن حکومت نبوده است. خانواده سيدبدرالدين حوثي هميشه از خانواده‌هاي برجسته شيعيان زيدي يمن بوده‌اند که به‌رغم مخالفت با حرکات دولت يمن شمالي در دهه 80 اما در دهه 90 ميلادي از پيوستن 2 يمن به يکديگر حمايت کرده و در آن سال‌ها در پارلمان اين کشور و در قالب حزبي به نام «الحق» حضور پيدا کردند. اين حزب در سال 1993 شهيد بزرگوار سيدحسين حوثي را وارد مجلس کرد و پس از آن در سال 1997 برادرش سيديحيي را به مجلس فرستاد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

جاسوس مشهور رژيم اسرائيل در گفت وگو با روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت به تشريح اوضاع خود پس از سه دهه فعاليت جاسوسي براي اين رژيم پرداخت و گفت که اسراييل چگونه پس از سه دهه استفاده ابزاري، با وي مثل "سگ" رفتار کرده است.

وضعيت کنوني "امين عباس الحاج" که وي را مهم ترين جاسوس صهيونيست ها در خاورميانه لقب داده اند، نمونه اي از سرنوشت کساني است که براي رژيم صهيونيستي سه دهه جاسوسي کرده است؛ اما صهيونيست ها اين لبناني وابسته به يک خانواده ثروتمند را پس از سه دهه به کارگيري به حال خود رها کرد.
الحاج پس از ساليان طولاني رفاه، ثروت و خوشگذراني به عنوان يکي از مهمترين جاسوسان خطرناک و ريسک پذير رژيم صهيونيستي، اکنون دوره افول ستاره خود را در آسمان مزدوري و جاسوسي مي گذراند و تاکنون با 22 زن ازدواج کرده و از آنها هشت فرزند دارد.
برپايه اين گزارش، اين جاسوس کهنه کار صهيونيست ها در دوره رياست جمهوري "کميل شمعون" در لبنان فعاليت داشته و با او کار کرده است. وي پس از آن به عنوان افسر يگان ارتباط لجستيک با حزب کتائب (فالانژها) در لبنان فعاليت کرده و از اين طريق با رژيم صهيونيستي تماس برقرار کرده است. دستگاه اطلاعات نظامي اسراييل (امان) فرصت جذب او براي همکاري تحت نام "کارل هاينتس رومينگه" ستاره تيم بايرن مونيخ آلمان در آن دوره را غنيمت شمرد.
به نوشته روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت، ماموريت اصلي الحاج در آن زمان زير نظر گرفتن تحرکات سازمان آزاديبخش فلسطين در لبنان و جمع آوري بيشترين اطلاعات ممکن درباره آن بويژه در ارتباط با ابوجهاد، ابوالهول، نديم مطرجيه و عوني الحلو بود.
براساس اين گزارش، الحاج اعتراف کرده که اطلاعاتي را درباره "علي حسن سلامه" فرمانده نيروي 17 که مامور محافظت از ياسر عرفات بود، به اسراييل ارايه کرده است. اسراييل سلامه را به طراحي عمليات مونيخ متهم کرد، وي در انفجار خودرويش در سال 1979 ميلادي در بيروت ترور شد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت در باره اين جاسوس اسراييل نوشت: الحاج همچنين مدعي شده که وي "بشير الجميل" را در عرشه يک قايق براي ديدار با "ميناخيم بگين" نخست وزير اسبق اسرائيل (رژيم صهيونيستي) در تفرجگاه نهاريا همراهي کرده است.
وي همچنين در اين مصاحبه به تشکيل يگاني از زنان "بدکاره" و اعزام آنها به مناطقي چون ليماسول (پايتخت قبرس) براي برقراري ارتباط و جمع آوري اطلاعات از افراد مختلف براي سازمان جاسوسي اسرائيل اعتراف کرده است.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

قاتل بن لادن در مصاحبه اي گفت که او دو گلوله به سمت سر بن لادن شليک کرده بود.

"روبرت اونيل" عضو واحد ويژه نيروي دريايي آمريکا که چند روز قبل از اين گفته بود او بن لادن را کشته است در مصاحبه اي با برنامه " The Lead" شبکه سي ان ان آمريکا، جزئيات قتل بن لادن را مطرح کرد.

او گفت که اهميتي براي اين موضوع قائل نيست که پنتاگون به دنبال بازخواست وي به دليل انتشار داستان کشتن بن لادن باشد.
اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در ماه مي 2011 در حمله نظاميان آمريکايي به مخفيگاهش در ابوت آباد در نزديکي شهر اسلام آباد پاکستان کشته شد.

روبرت اونيل ادامه داد: فکر مي کنم به صورتي جزئيات کشتن بن لادن را مطرح کرده ام که هيچ يک از تاکتيک ها يا قواعد را زيرپا نگذاشته ام. در صورتي که من مورد بازخواست قرار بگيرم دادگاه را مورد سخن خود قرار خواهم داد.

اين نظامي آمريکايي افزود: به دليل تهديدات موجود به احتمال 90 درصدي من از عمليات قتل بن لادن بر نمي گشتم زيرا تهديداتي از سوي ارتش پاکستان وجود داشت. اين امکان وجود داشت که بالگرد ما را سرنگون کنند. علاوه بر اين امکان داشت خانه بن لادن بمب گذاري شده باشد و افراد ديگري در اين خانه، جليقه هاي انفجاري خود را منفجر کنند.

وي توضيح داد: احتمال منفجر کردن خانه، زخمي شدن من، وجود انتحاري ها و شليک گاز همه اينها باعث شد احتمال عدم بازگشت ما بيش از احتمال بازگشت باشد.

اين عضو نيروهاي ويژه نيروي دريايي آمريکا افزود: قبل از رفتن به اين ماموريت با خانواده ام تماس گرفتم اما آنها را از جزئيات اين عمليات آگاه نکردم. علاوه بر اين براي کودکانم نامه نوشتم تا در صورتي که سالم برنگشتم، اين نامه را در اختيار آنها قرار دهند.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه توضيح داد که چگونه با استفاده از بالگرد در خارج از مجتمع محل سکونت بن لادن فرود آمدند در حالي که بالگرد نخست به هنگام فرود، سقوط کرده بود.

او گفت که نفر هشتم در ستون نظاميان واحد ويژه نيروي دريايي (SEAL ) بود و از طبقه همکف ساختمان تا طبقه دوم حرکت کرد. در اين طبقه 6 نظامي جلوي وي متفرق شدند تا پسران بن لادن را بگيرند و بقيه اتاق هاي ساختمان را پاک سازي و هر گونه تهديد احتمالي را خنثي کنند. در اين وضعيت او نفر دوم در صف قرار گرفت و به سمت طبقه سوم رفت جايي که پيش بيني مي شد بن لادن پيدا شود.

هنگامي که گروه وارد طبقه سوم شد او فردي را در مقابل خود ديد که مشخص شد يک زن است. اين نگراني وجود داشت که کمربند انفجاري داشته باشد. او فکر کرد که بايد بر وي چيره شود. هنگامي که وارد اتاق شد ترسيد بن لادن اتاق را منفجر کند.

اونيل توضيح داد: هنگامي که مطمئن شدم او بن لادن است به سمت سرش شليک کردم. او بر روي زمين افتاد. گلوله ديگري به سمتش شليک کردم و او را کشتم.

نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

آشنايي راقم اين سطور با نام مرحوم استاد جورج سمعان جرداق لبناني و اثر جاودانه‌اش «الامام علي صوت العداله الانسانيه» به سال‌هاي تحصيل در شهر مقدس قم برمي‌گردد. روزي براي خريد کتابي به پاساژ قدس در خيابان ارم، نزديک حرم مطهر کريمه اهل بيت (سلام الله عليها) رفته بودم که ترجمه اين کتاب به فارسي به قلم محقق ارجمند جناب آقاي سيد هادي خسروشاهي (دامت برکاته) توجهم را جلب کرد. مشتاق شدم که ببينم اين نويسنده عرب به کدام کشور تعلق دارد و کدامين آيين را برگزيده که با اندک تورقي در کتاب معلوم شد لبناني و مسيحي است. در اطراف شخصيت جامع و کامل دوم شخص عالم هستي بعد از رسول مکرم اسلام (ص) از جانب دانشمندان و محققين بزرگ تشيع و تسنن کتاب‌هايي به‌نحو مستوفي نگاشته شده است. مرحوم عبدالفتاح عبدالمقصود مصري کتاب «الامام علي بن ابي طالب» را در هشت‌جلد به رشته تحرير درآورده که به‌فارسي نيز قبل از انقلاب اسلامي ترجمه شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 


1 16 اکتبر سال جاري ميلادي، شيخ محمدبن زايد وليعهد ابوظبي ديداري از الجزاير داشت. او در آنجا با «عبدالعزيز بوتفليقه» رييس‌جمهور اين کشور ملاقات کرد. درحالي که رياست‌جمهوري الجزاير مي‌گفت اين ديدار در چارچوب «تلاش دو کشور دوست براي تحکيم روابط برادرانه و همکاري در همه زمينه‌ها» بوده است، گزارش‌هاي مطبوعاتي بيانگر آن بود که موضوع اصلي اين ديدار، بحران ليبي بوده است. روزنامه «الحيات» چاپ لندن در اين‌باره مي‌نويسد گفت‌وگوهاي يادشده براي آماده‌سازي الجزاير به‌منظور برگزاري يک کنفرانس پيرامون ليبي بوده است؛ نشستي که الجزاير فراخوانش را داده و مي‌خواهد ميزبان آن باشد. به نوشته اين روزنامه، امارات قصد داشت علت رويکرد الجزاير و طرف‌هايي را که بايد دعوت شوند، بداند.



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.