نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, توسط valeh |


وزير امنيت داخلي آمريکا تاکيد کرد که سرويس مخفي آمريکا به منظور ارتقاي توانايي عملياتي و جلب مجدد اعتماد عمومي، پست رئيس اجرايي را ايجاد کرده است.

به گزارش اسپاتنيک، جيه جانسون وزير امنيت داخلي آمريکا با انتشار بيانيه‌اي تصريح کرد که سرويس مخفي آمريکا با هدف بهبود برتري عملياتي و جلب مجدد اعتماد عمومي، اقدام به ايجاد پست رئيس اجرايي کرده است.

وي در ادامه افزود: کلانسي مدير سرويس مخفي و من، ايجاد پست جديد رئيس اجرايي را اعلام مي کنيم. اين پست، در آينده نزديک با فرد مناسبي پر خواهد شد و تمايل داريم تا تحقيق گسترده‌اي را براي پيدا کردن فرد مناسبي براي اين پست انجام دهيم.

پست رئيس اجرايي با معاون مدير سرويس مخفي آمريکا معادل و برابر خواهد بود و مهمترين وظيفه آن ارتقاي عملکرد و ايجاد هماهنگي بين فعاليت هاي مختلف سرويس مخفي آمريکا خواهد بود.

جانسون در اين بيانيه همچنين از انتخاب "کريگ ماگاو" به عنوان معاون سرويس مخفي آمريکا خبر داده است. وي پيش از اين دستيار مدير سرويس مخفي در امور اطلاعات راهبردي بوده است.

موارد متعدد نقض امنيتي کاخ سفيد طي ماه هاي گذشته سرانجام منجر به استعفاي جوليا پيرسون مدير سابق سرويس مخفي آمريکا شد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, توسط valeh |


 تيمي از دانشمندان با همکاري محققان دانشگاه استنفورد، شيوه‌اي را براي جاسوسي‌کردن از کاربران تلفن همراه با استفاده از باتري گوشي ارائه داده‌اند.

روش جديد موسوم به PowerSpy بر اساس اين واقعيت عمل مي‌کند که ميزان انرژي مصرفي باتري گوشي هنگامي که کاربر به برج مخابراتي نزديک است، تغيير مي‌کند؛ در اين ميان تماس‌هاي تلفني به آشکارسازي نوع محيطي که کاربر در آن قرار دارد، کمک مي‌کنند.

برخلاف مکان‌يابي مبتني بر سيستم موقعيت‌ياب (GPS) يا واي‌فاي، داده‌هاي مبتني بر انرژي باتري براي هر برنامه نرم‌افزاري نصب‌شده‌اي در دسترس هستند و اين امر امکان رهگيري مکان تلفن را با دقت ۹۰ درصد فراهم مي‌کند.


تلفن همراه براي متصل‌شدن به يک برج مخابراتي دور، انرژي بيشتري را در مقايسه با متصل‌شدن با برج نزديک مي‌طلبد؛ همچنين زماني که موانع، سيگنال‌دهي گوشي را مسدود مي‌کند، باتري گوشي انرژي بيشتري مصرف مي‌کند.

دانشمندان نشان داده‌اند، اندازه‌گيري مصرف نيروي کلي باتري با گذشت زمان، مي‌تواند مکان و حرکت تلفن را آشکار مي‌کند.

محققان داده‌هاي مربوط به انرژي را از تلفن‌هاي اندرويد و در ناحيه‌اي در کاليفرنيا جمع‌آوري کردند؛ سپس اين داده‌ها با مصرف انرژي يک گوشي LG Nexus 4 هنگام حرکت‌کردن مکرر آن در يکي از مسيرها مقايسه شد و محققان از مجموع ۱۰ آزمايش، در ۹ مورد توانستند حدس بزنند کاربر در چه مسيري قرار دارد.

اين شيوه فقط زماني عمل مي‌کند که فرد مورد نظر اين مسير را قبلا طي کرده باشد؛ چنانچه مسير براي نخستين‌بار طي شود، دقت شکار موقعيت از ۹۰ درصد به حدود ۶۰ درصد افت مي‌کند.

دانشمندان مدعي‌اند، جاسوسان روزي مي‌توانند از PowerSpy براي رهگيري هدف‌ها استفاده کنند و برنامه‌هاي نرم‌افزاري نيز قادر خواهند بود از رهگيري مکاني آن براي هدف‌هاي تبليغاتي استفاده کنند.

همچنين، محققان در تحقيقات قبلي خود دريافته بودند که مي‌توان از ژيروسکوپ تلفن همراه به عنوان ميکروسکوپ کارآمد استفاده کرد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:, توسط valeh |
أيمن دین یکی از اعضای اصلیِ سازمان القاعده است. سال 1998، وی در تغییر موضعی اساسی جاسوس سازمان امنیت و اطلاعات انگلستان یعنی MI5 و MI6 شد.  
 
به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی، او در مصاحبه‌ای با پیتر مارشال از سال‌ها تلاش خود در افغانستان و لندن سخن می‌گوید. گفتنی است أيمن دین یکی از باارزش‌ترین مهره‌های غرب در مبارزه با جنگ‌طلبان اسلامی محسوب می‌شود.
 
جاسوس انگلستانی القاعده

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 بهمن 1393برچسب:, توسط valeh |


در هر نقطه از جهان که باشيد، با تلفن همراهتان به راحتي رديابي مي‌شويد!


مجله مهر - کيوان ابراهيمي: شرکت هاي رديابي و نظارت (Surveillance companies)، سيستم هاي بازاريابي دولتي در سطح جهان اند که قادر مي باشند داده ها را از شبکه هاي سلولي و موبايلي جهان بيرون بکشند، حتي اگر شما در يک کشور ديگر سفر مي کنيد. اين سيستم ها طوري طراحي شده اند که نه کاربران تلفن همراه و نه اپراتورها، رديابي انجام شده را تشخيص نمي دهند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, توسط valeh |
جنگ طلبان آمریکایی چگونه ایران را تقویت کردند؟
فرارو- حمله به عراق، آمریکا را در مقابل تهران تقویت نکرد. بلکه دقیقا تاثیری عکس داشت.
 آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که حال عراقی ها ایران را متحد مهمتری برای مقابله با افراط گرایان سنی می دانند و در نتیجه «نفوذ ایران در عراق که از زمان خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 بالا رفته بود، به سطح بی سابقه ای رسیده است.» این مسئله به نقل از مقام عراقی مطرح می شود که گزارش داده ایران طی سال گذشته تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار به عراق فروخته است. محمد الکاربولی، عضو ائتلاف نیروهای ملی عراق می گوید «در حال حاضر ایران بر آمریکا مسلط شده است.»
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

یک نشریه اقتصادی آمریکایی-آلمانی انگشت اتهام را به سمت اسرائیلی‌ها گرفت و نوشت که تلاش‌های آشکار صهیونیست‌ها برای بهره‌‌برداری از این مساله از جمله حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس ناخودآگاه حمله به «شارلی ابدو» را شبیه عملیات پرچم دروغین موساد در واقعه «سوزاناه» قاهره کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

بر روی دست و یا کلاهخود سرباز امکان نصب نمایشگری است که تصاویر را دریافت می کند. این‌ تصاویر می‌تواند توسط پرنده‌های‌ بدون‌ سرنشین، سامانه های دیدبانی اپتیکی موجود در منطقه و یا تصاویر ضبط شده توسط سایر سربازان حاضر در منطقه ارسال شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

 

يکي از وزراي سابق اسرائيلي که به قتل ده‌ها عرب و به خدمت گرفتن صدها مزدور و آواره کردن فلسطينيان نقب در سال 1948 دست داشته از نقش موساد در اين باره مي‌گويد.


به گزارش پايگاه خبري الراي اليوم، رافي ايتان وزير سابق اسرائيلي که يکي از خطرناک ترين اعضاي سازمان جاسوسي اسرائيل موساد ( سرويس اطلاعات خارجي ) از حمايت هاي اسرائيل از همان ابتداي امر از دولت پادشاهي مغرب خبر داده است.

وي در اين باره گفت: از همان آغاز تشکيل اسرائيل بر روي ويرانه هاي فلسطيني اسرائيل از دولت و نظام پادشاهي مغرب حمايت مي کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |

 

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که زورگيري و مزاحمت‌هاي سايبري در ميان جوانان رايج است. در حقيقت، زورگيري سايبري هر کودک يا نوجواني که به اينترنت، ايميل، پيام‌هاي متني و ... دسترسي دارد را مي تواند تحت تاثير قرار دهد.

 

زورگيري سايبري (Cyber Bullying) شامل استفاده از رسانه‌هاي الکترونيک به ويژه تلفن همراه و اينترنت براي ارعاب، تهديد يا ناراحت کردن فردي ديگر مي شود. زورگيري سايبري مي تواند شامل دو نوع "حمله مستقيم" و "زورگيري سايبري از طريق نماينده" باشد.


به گزارش "گروه علم و فناوري" عصرايران، حمله مستقيم شامل پيامي مي شود که به صورت مسقيم به فرد قرباني ارسال مي شود که از آن جمله مي توان به نمونه‌هاي زير اشاره کرد:

- ارسال پيام‌هايي زشت و زننده از طريق تلفن همراه يا رايانه

- ارسال تصاوير و ويدئوهايي ناخوشايند از طريق تلفن همراه يا رايانه

- استفاده از بردهاي پيام رساني، اتاق‌هاي گفت و گو و يا سايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي براي ارسال پيام‌هايي مخاطره آميز

- ارسال کدهاي مخرب شامل ويروس‌ها، بدافزارها و برنامه‌هاي هک



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط valeh |


روزنامه لبناني « الاخبار» تاکيد کرد که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) اعتراف کرده است، دستگاه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در ماموريت هاي امنيتي تروريستي خود شکست هاي زيادي را متحمل شده اند.


به گزارش ايرنا، الاخبار درشماره روز جمعه خود نوشت که اين روزنامه با همکاري « ويکيليکس» گزارش سري « سيا» تحت عنوان « عمليات عليه اهداف بزرگ و قيمتي در چارچوب مبارزه با شورش و تبديل آنها به عناصر موثر در اين مبارزه » را منتشر مي کند.

اين روزنامه لبناني افزود که اين گزارش بخشي از يک رشته گزارش هاي منتشره سري سيا در باره نحوه تعامل با آنچه « جنبش هاي شورشي» خوانده شده است، مي باشد که ارتش آمريکا و همپيمانان واشنگتن در نقاط مختلف دنيا با آنها مواجه هستند.

الاخبار اضافه کرد: بررسي که ويکليکس صورت داده مربوط به طرح « خلاص شدن از اهداف بزرگ و قيمتي» يعني « اعضاي جنبش هاي سياسي و نظامي» است که ترور و ربودن آنها مي تواند تاثيري جدي در مسير جنبش هاي شورشي دشمن منافع آمريکا بگذارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

 

دوستان امروز ما چند روش جديد رو براي شما آموزش خواهيم داد که به کمک اين روش ها مي تونيد از انتقال ويروس از فلشتون به کامپيوتريا لپ تاپ جلوگيري کيد. براي اين کار ابتدا بحثي رو در مورد ويروس ها خواهيم داشت .

ويروس ها در حقيقت بد افزار و نرم افزار هاي خطرناکي هستند که توسط هکر ها يا برخي موسساتي که به دنبال سرقت اطلاعات افراد هستند ايجاد و در فضاي اينترنت منتشر مي شوند. اين بد افزار ها هميشه کليد هاي خاصي براي انتشارشان دارند . بطور مثال براي انتشار بگونه اي تنظيم شده اند که با کليک روي فايل مورد نظر يا باز کردن آن منتشر مي شوند. يعني شما با کليک روي فايل مورد نظر که قبلا اون ويروس يا بد افزار از طريق اينترنت وارد سيستمتان شده است به آن نرم افزار فرصت انتشار مي دهيد.

چرا که سازنده اين بدافزار آن را بگونه اي تنظيم کرده است که بعد از زدن دکمه باز شدن و Open اين بدافزار منتشر شود. البته گاهي اوقات سازنده اين ويروس ها بجاي اين عملکرد ، برنامه را بگونه اي مي نويسند که با اتصال يو اس پي بلافاصله بد افزار وارد کامپيوتر مي شود. در اين موراد تنها راه براي جلوگيري از اين موضوع استفاده از آنتي ويروس ها است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |


 يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي امنيت کامپيو‌تري جهان مي‌گويد ويروس سايبري پيچيده‌اي را کشف کرده که در نوع خود کم‌نظير است. اين کمپاني، شرکت‌هاي ارتباطي روسيه و عربستان را هدف اين ويروس و آلوده به آن اعلام کرده است.

روزنامه فايننشال تايمز نوشت، کمپاني امنيت رايانه‌اي سيمنتک اعلام کرد، ويروس جديد با نام «Regin» (رجين) از ويروس استاکسنت که در سال 2010 توسط آمريکا و اسرائيل براي حمله به رايانه‌هاي برنامه اتمي ايران ساخته شد، قوي‌تر و بزرگتر است و توسط آژانس‌هاي اطلاعاتي غرب ايجاد شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:whatsapp, توسط valeh |

 

سرويس واتزاپ بر روي اندرويد، iOS، ويندوز فون و بلکبري حدود ۶۰۰ ميليون کاربر فعال دارد. اما پس از خريداري شدن اين اپليکيشن توسط فيسبوک آيا بايد در مورد حريم شخصي نگران بود؟

چندي قبل در سال جاري در نظر سنجي وب سايت MakeUseOf حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از سرويس واتزاپ استفاده مي کنند و اين نشان از محبوبيت اپليکيشن ياد شده دارد. اما پس از اينکه مالکيت اپليکيشن مورد بحث به فيسبوک رسيد، ممکن است برخي از مردم سوالاتي در مورد حريم شخصي خود داشته باشند.

در اين مطلب مي خواهيم به آنچه که شما بايد در مورد تنظيمات حريم شخصي در استفاده از واتزاپ بدانيد بپردازيم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |
امروزه نفوذ به دنياي مجازي کاربران و استفاده از اطلاعات شخصي افراد به امري فراگير تبديل شده و يکي از بزرگ‌ترين مشکلات دنياي ديجيتال شده است تا آنجا که هر روز خبر‌هايي از حملات هکري شنيده مي‌شود.

 

اگرچه رعايت نکات ايمني و استفاده از نرم‌افزارهاي آنتي‌هک تاحدي جلوي تخريب اطلاعات کاربران مجازي را گرفته است اما شايد همين امر باعث شده باشد که هکرهاي حرفه‌اي گستره فعاليت‌هاي خود را افزايش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند.


هک‌ موبايل به اين معنا نيست که ديگر کاربر اختياري در کنترل تلفن همراه خود نداشته باشد بلکه بسته به نوع حمله‌اي که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن يا تمامي ‌پيام‌هاي کوتاهي که در صندوق دريافت پيام‌ها (inbox) وجود دارد براي هکر ارسال شود. هر چند قدمت هک تلفن همراه به قدمت هک کامپيوترها نمي‌رسد اما با پيشرفت روزافزون امکانات تلفن‌همراه اين وسيله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم‌افزارهاي مخصوص هک به راحتي قادر خواهد بود تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصي کاربران استفاده کند.

فعاليت هکرهاي ايراني درحال حاضر فقط در نفوذ به اطلاعات شخصي کاربران خلاصه مي‌شود و همين سرک کشيدن به حريم خصوصي ديگران و انتشار اطلاعات شخصي آنان باعث شده تا امروزه شاهد گسترش نرم‌افزارهاي مخصوص هک و فروش آن از طريق اينترنت باشيم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

"مارک پري" تحليلگر ارشد مسائل اطلاعاتي و امنيتي، در تاريخ 13 ژانويه 2012 ميلادي، با انتشار مقاله‌اي در رسانه‌هاي آمريکا، به افشاگري در مورد رابطه افسران موساد با گروه تروريستي جندالشيطان پرداخت.


گرچه وي مدعي شده که افسران موساد با پوشش لباس افسران آمريکايي به اعضاي گروه سابق عبدالمالک از سال 2007 تا 2008 ميلادي نزديک شده اند ولي اعترافات عبدالمالک بعدها نشان داد که اين ارتباطات کاملا عيان شده بوده و آنها مي دانستند که با افسران موساد ديدار و همکاري مي کنند.

عبدالمالک آن زمان اين توجيهه شرعي را به اعضاي خود منتقل مي کند که براي ازبين بردن شيعه مي توان با يهودي ها و صهيونست ها هم حتي همکاري کرد!



ادامه مطلب...

 

khamenei.ir/ «من هفده هجده سال قبل به دولتي که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاري کنيد که ما هر وقت اراده کرديم، بتوانيم در چاه‌هاي نفت را ببنديم. آقايان به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر مي‌شود؟!»[۱]
وقتي در اولين روز سال ۹۲ و در سخنراني عمومي رهبر انقلاب اسلامي در حرم مطهر رضوي اين عبارات از ايشان شنيده شد موجي از اظهارنظرها از سوي افراد و رسانه‌هاي مختلف در تحليل اين سخنان ايجاد شد. هرچند تفاسير صرفاً سياسي از اين جملات تا مدتي بر تحليل عميق مسأله از زوايايي چون اقتصاد سياسي و مديريت کلان اقتصادي کشور سايه افکنده بود، اما با فُروکش کردن اين امواج سياسي و جدي‌تر شدن برخي فشارها و توطئه‌هاي دشمنان در زمينه‌ي مسائل اقتصادي، اکنون فرصت مناسبي است تا بار ديگر به ريشه‌يابي و مرور دغدغه‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي درباره‌ي مسأله‌اي به نام «اقتصاد منهاي نفت» پرداخته شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


کارشناسان روس نحوه نفوذ "استاکس‌‌نت" در مرکز غني‌سازي نطنز را تشريح کردند.

"کاسپرسکي"، شرکت امنيت رايانه‌اي روسيه گزارش داد؛ اين ويروس که "تلاش مشترک آمريکا و اسرائيل" است، براي رسيدن به هدف اصلي خود ابتدا در پنج شرکت صنعتي- نفتي نفوذ کرده بود.

در گزارش شرکت "کاسپرسکي" که پايگاه هندي "EET INDIA" آنرا منتشر کرده نام اين پنج شرکت به عنوان اولين هدف و مقصد ويروس استاکس نت آمده است؛ شرکت‌هايي که به منظور ماموريت نهايي و اصلي اين ويروس يعني "تاسيسات غني‌سازي نطنز" انتخاب شدند.

شرکت "فني مهندسي فولاد"

شرکت "بهپژوه"(مستقر در اصفهان و توليدکننده سيستمهاي خودکار صنعتي)

"گروه صنعتي ندا"(تامين کننده خدمات ماشين الات صنعتي براي نيروگاه هاي نفتي، گازي و پتروشيمي که در ليست تحريم‌هاي آمريکا هم قرار دارد)

شرکت کنترل گستر جاهد(فعال در زمينه نفت و انرژي)

شرکت کالا الکتريک

در اين گزارش بدون اشاره به اينکه عامل يا عاملان دقيقا چه کشورهايي بوده‌اند، آمده است که طراحان اين ويروس با استفاده از نفوذ در شرکت‌هاي مزبور سرانجام راه خود را براي نفوذ به تاسيسات نطنز هموار کردند.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

چندی پیش خبری مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای رونمایی و استفاده از فناوری نظامی لیزری در خلیج فارس منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب. اکنون خبر از آن میرسد که این فناوری نظامی عملا بر روی یکی از ناوهای ایالات متحده در خلیج فارس به کار گرفته شده است. فناوری که پیش از این در سری «جنگ ستارگان» مفهوم سازی شده بود.
 
به گزارش تابناک، مقامات ارشد نیروی دریای ایالات متحده اعلام کرده اند که سلاح لیزری جدید که از نوع 30-kilowatt میباشد بر روی ناو نفربر USS Ponce مستقر شده است. این سلاح قادر است اشعه شش لیزر را به شکل متمرکز در یک سلاح قدرتمند لیزری استفاده کرده که میتواند برای نابود کردن هواپیما ها و قایق ها مورد استفاده قرار گیرد. در گزارشات منتشر شده از این فناوری عملا به اهدافی مانند قایق های تند روی ایران اشاره شده است.

(تصاویر) استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس
 

 
برای ساخت این سلاح متخصصان صنعت دریایی ایالات متحده به مدت 7 سال و با هزینه 40 میلیون دلار فعالیت کرده اند. آنگونه که به نظر میرسد استقرار این سلاح در خلیج فارس به عنوان یک پروژه آزمایشی مد نظر قرار گرفته تا نیروی دریایی ایالات متحده به شکل کامل بر استفاده از این فناوری جدید تسلط یابد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |
سيتنا/ دنياي امروز به کلي دگرگون شده است. اغلب ارتباطات امروزه با استفاده از فضاي وب و اينترنت صورت مي‌گيرد و در نتيجه بخش مهمي از اطلاعات کاربران در اين فضا تبادل مي‌شود. امروز قطعا ايميل شما حکم شماره تلفن شخصي شما را دارد، زيرا ابزار اصلي ارتباط اينترنتي است. امروزه تصاوير و ويدئوهاي شما ‌روي فضاي وب به سادگي قابل دسترس بوده و در نتيجه بخش مهمي از حريم خصوصي شما در معرض خطر جدي است.

به گزارش «سيتنا»، سايت تابناک نوشت: اين موضوع خود بيانگر يک نکته اساسي است و آن اينکه با تحول دنياي جديد و ورود کامل به عصر ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، موضوع امنيت و حريم خصوصي کاربران نيز از نو تعريف شده است و بايد ديدگاهي جديد به اين موضوع داشت.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

آيا کاخ سفيد از نقشه اوليه تقسيم شامات و عراق که حمايت پشت پرده از داعش و شورشيان سوريه از يک سو راه انداختن سيرک ائتلاف عليه همين تروريست‌ها از سوي ديگر با همين هدف صورت گرفته صرفنظر کرده و طرح ديگري را جايگزين کرده است؟ شکست طرح اوليه که به دست نومحافظه‌کاران دولت سايه آمريکا ريخته شده بود به‌خاطر مقاومت مردم سوريه و عراق باعث شده حتي اجراي طرح جديد‌تر تقسيم خاورميانه هم براي آمريکا خوش‌شگون قلمداد نشود.

تيري ميسان، نويسنده افشاگر فرانسوي اخيرا به بررسي اين طرح جديد آمريکايي مي‌پردازد. طرحي اساسا صهيونيستي که اگرچه براي تجزيه عراق و سوريه است اما خود باعث تجزيه قواي ائتلاف به اصطلاح ضد داعش و بروز اختلافاتي چند در بطن اين اتحاديه شده است؛ از يک سو ايالات متحده، اسرائيل و عربستان سعودي و از سوي ديگر فرانسه و ترکيه. واشنگتن خواهان سرنگوني جمهوري عرب سوريه نيست زيرا مي‌داند اتحاديه ملي در جبهه مخالفان قادر به اداره کشور نبوده و آنارشي کنترل‌ناپذيري که مي‌تواند تمام کشور را در هرج و مرج فرو ببرد، مطلوب آمريکا نيست. در واقع، سوريه خلاف وضعيت ليبي و عراق، در همسايگي اسرائيل واقع شده و هرج و مرج در سوريه مي‌تواند براي اين کشور حفاظت شده خسارت‌بار باشد.به تدريج، ستاد فرماندهي ايالات متحده طرح «ترسيم مجدد خاورميانه بزرگ» را به شکلي که در سال 2001 مطرح شده بود مورد بازبيني قرار داد و نقشه آن نيز توسط سرهنگ رالف پيترز در ميان بحث و جدل‌هاي کميسيون باکر هميلتون منتشر شد [1].


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.