khamenei.ir/ «من هفده هجده سال قبل به دولتي که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاري کنيد که ما هر وقت اراده کرديم، بتوانيم در چاه‌هاي نفت را ببنديم. آقايان به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر مي‌شود؟!»[۱]
وقتي در اولين روز سال ۹۲ و در سخنراني عمومي رهبر انقلاب اسلامي در حرم مطهر رضوي اين عبارات از ايشان شنيده شد موجي از اظهارنظرها از سوي افراد و رسانه‌هاي مختلف در تحليل اين سخنان ايجاد شد. هرچند تفاسير صرفاً سياسي از اين جملات تا مدتي بر تحليل عميق مسأله از زوايايي چون اقتصاد سياسي و مديريت کلان اقتصادي کشور سايه افکنده بود، اما با فُروکش کردن اين امواج سياسي و جدي‌تر شدن برخي فشارها و توطئه‌هاي دشمنان در زمينه‌ي مسائل اقتصادي، اکنون فرصت مناسبي است تا بار ديگر به ريشه‌يابي و مرور دغدغه‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي درباره‌ي مسأله‌اي به نام «اقتصاد منهاي نفت» پرداخته شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

چندی پیش خبری مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای رونمایی و استفاده از فناوری نظامی لیزری در خلیج فارس منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب. اکنون خبر از آن میرسد که این فناوری نظامی عملا بر روی یکی از ناوهای ایالات متحده در خلیج فارس به کار گرفته شده است. فناوری که پیش از این در سری «جنگ ستارگان» مفهوم سازی شده بود.
 
به گزارش تابناک، مقامات ارشد نیروی دریای ایالات متحده اعلام کرده اند که سلاح لیزری جدید که از نوع 30-kilowatt میباشد بر روی ناو نفربر USS Ponce مستقر شده است. این سلاح قادر است اشعه شش لیزر را به شکل متمرکز در یک سلاح قدرتمند لیزری استفاده کرده که میتواند برای نابود کردن هواپیما ها و قایق ها مورد استفاده قرار گیرد. در گزارشات منتشر شده از این فناوری عملا به اهدافی مانند قایق های تند روی ایران اشاره شده است.

(تصاویر) استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس
 

 
برای ساخت این سلاح متخصصان صنعت دریایی ایالات متحده به مدت 7 سال و با هزینه 40 میلیون دلار فعالیت کرده اند. آنگونه که به نظر میرسد استقرار این سلاح در خلیج فارس به عنوان یک پروژه آزمایشی مد نظر قرار گرفته تا نیروی دریایی ایالات متحده به شکل کامل بر استفاده از این فناوری جدید تسلط یابد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


تصاويري که از ژنرال قاسم سليماني در عراق در کنار سربازان و افسرهاي عالي‌رتبه عراقي منتشر شده است به خوبي نشان مي‌دهد که ايران در آموزش و هدايت نيروهاي عراقي در مبارزه با داعش تا چه اندازه نقش دارد. نقشي که سبب شده است ايران در عراق حرف اول را بزند.

ايران توانسته است از وضعيت جاري در عراق نهايت استفاده را ببرد، اين استفاده اگر چه از روي هوشمندي و ذکاوت ايران به دست آمده اما همه چيز هم به هوشمندي ايراني ها باز نمي گردد، اشتباهات بسياري که امريکايي ها در سياست هاي خود در عراق مرتکب شده اند، سهمي به سزا در موفقيت هاي ايراني ها در عراق داشته است. به اعتقاد بسياري از تحليلگران از زماني که داعش از ماه ژوئن بر بخش هاي مهم از عراق مستولي شد ايراني ها توانستند فرصتي به دست بياورند که با استفاده از آن فرصت نفوذ خود را در عراق گسترش دهند و بر دستاوردهاي خود دائما بيفزايند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |


 روز يکشنبه 21 آبان 90 سردار شهيد حسن طهراني مقدم رئيس سازمان جهاد خودکفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حين انجام يکي از مهمترين پروژه‌هاي هوافضا، در پي وقوع انفجاري مهيب به همراه تعدادي از نيروهاي صنعت موشکي سپاه به شهادت رسيد.
شواهد و قرائن نشان مي‌داد که اين پروژه يکي از مهمترين و موثرترين پروژه‌هايي بود که توسط اين شهيد بزرگوار پيگيري مي‌شد.
به گفته سردار محمد طهراني مقدم (برادر شهيد)، حاج حسن 2 روز قبل از شهادت -در روز جمعه- خدمت مادر بزرگوار خود رسيده و به ايشان مي گويد که ما «کار بزرگي» در پيش داريم و 3مرتبه از مادر مي خواهد براي موفقيت در اين پروژه دعا کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

قاتل بن لادن در مصاحبه اي گفت که او دو گلوله به سمت سر بن لادن شليک کرده بود.

"روبرت اونيل" عضو واحد ويژه نيروي دريايي آمريکا که چند روز قبل از اين گفته بود او بن لادن را کشته است در مصاحبه اي با برنامه " The Lead" شبکه سي ان ان آمريکا، جزئيات قتل بن لادن را مطرح کرد.

او گفت که اهميتي براي اين موضوع قائل نيست که پنتاگون به دنبال بازخواست وي به دليل انتشار داستان کشتن بن لادن باشد.
اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در ماه مي 2011 در حمله نظاميان آمريکايي به مخفيگاهش در ابوت آباد در نزديکي شهر اسلام آباد پاکستان کشته شد.

روبرت اونيل ادامه داد: فکر مي کنم به صورتي جزئيات کشتن بن لادن را مطرح کرده ام که هيچ يک از تاکتيک ها يا قواعد را زيرپا نگذاشته ام. در صورتي که من مورد بازخواست قرار بگيرم دادگاه را مورد سخن خود قرار خواهم داد.

اين نظامي آمريکايي افزود: به دليل تهديدات موجود به احتمال 90 درصدي من از عمليات قتل بن لادن بر نمي گشتم زيرا تهديداتي از سوي ارتش پاکستان وجود داشت. اين امکان وجود داشت که بالگرد ما را سرنگون کنند. علاوه بر اين امکان داشت خانه بن لادن بمب گذاري شده باشد و افراد ديگري در اين خانه، جليقه هاي انفجاري خود را منفجر کنند.

وي توضيح داد: احتمال منفجر کردن خانه، زخمي شدن من، وجود انتحاري ها و شليک گاز همه اينها باعث شد احتمال عدم بازگشت ما بيش از احتمال بازگشت باشد.

اين عضو نيروهاي ويژه نيروي دريايي آمريکا افزود: قبل از رفتن به اين ماموريت با خانواده ام تماس گرفتم اما آنها را از جزئيات اين عمليات آگاه نکردم. علاوه بر اين براي کودکانم نامه نوشتم تا در صورتي که سالم برنگشتم، اين نامه را در اختيار آنها قرار دهند.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه توضيح داد که چگونه با استفاده از بالگرد در خارج از مجتمع محل سکونت بن لادن فرود آمدند در حالي که بالگرد نخست به هنگام فرود، سقوط کرده بود.

او گفت که نفر هشتم در ستون نظاميان واحد ويژه نيروي دريايي (SEAL ) بود و از طبقه همکف ساختمان تا طبقه دوم حرکت کرد. در اين طبقه 6 نظامي جلوي وي متفرق شدند تا پسران بن لادن را بگيرند و بقيه اتاق هاي ساختمان را پاک سازي و هر گونه تهديد احتمالي را خنثي کنند. در اين وضعيت او نفر دوم در صف قرار گرفت و به سمت طبقه سوم رفت جايي که پيش بيني مي شد بن لادن پيدا شود.

هنگامي که گروه وارد طبقه سوم شد او فردي را در مقابل خود ديد که مشخص شد يک زن است. اين نگراني وجود داشت که کمربند انفجاري داشته باشد. او فکر کرد که بايد بر وي چيره شود. هنگامي که وارد اتاق شد ترسيد بن لادن اتاق را منفجر کند.

اونيل توضيح داد: هنگامي که مطمئن شدم او بن لادن است به سمت سرش شليک کردم. او بر روي زمين افتاد. گلوله ديگري به سمتش شليک کردم و او را کشتم.

نوشته شده در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 


هشدارها درباره آغاز جنگ سردي ديگر ميان روسيه و غرب به سطح بي‌سابقه‌يي رسيده است. از مقام‌هاي روسي و غربي چون ميخاييل گورباچف آخرين رهبر اتحاد جماهير شوروي و هنري کيسينجر وزير خارجه سابق امريکا، که بگذريم، اکنون بررسي‌هاي يک پژوهشکده اروپايي نشان مي‌دهد برخورد‌هاي نزديک نظامي، ميان روسيه و کشورهاي غربي، در ماه‌هاي گذشته به‌طور چشمگيري افزايش يافته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

ژنرال "هادی العامری"به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است.

همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |



شايد ژنرال بازنشسته آمريکايي تصور نمي‌کرد با تمام تجهيزات تحت اختيارش در ائتلاف ضدداعش در سايه سرداري قرار بگيرد که با چند همراه خود شهرهاي عراق را يکي‌يکي پشت سر گذاشته و رهبري نيروهاي عراقي در پيروزي بر داعش را بر عهده بگيرد.
شهريورماه سال‌جاري بود که در پايان نشست ناتو در انگليس از سوي باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا اعلام شد که ائتلافي متشکل از ۱۰ عضو ناتو يعني آمريکا، انگليس، فرانسه، آلمان، کانادا، استراليا، ترکيه، ايتاليا، لهستان و دانمارک براي مقابله با داعش تشکيل شده است.
اين ائتلاف بنا بر گفته جان کري وزير خارجه ايالات متحده بايد طرح خود را براي کمک به دولت عراق در مقابله با داعش ظرف ۲ هفته نهايي مي‌کرد.



ادامه مطلب...


فرمانده کل نيروهاي پيشمرگه اقليم کردستان عراق تاکيد کرد که کُردها به کمک‌هاي سردار قاسم سليماني افتخار مي‌کنند و ايران دوست و همپيمان قديمي کردها بوده و خواهد بود.

"شيخ جعفر شيخ مصطفي" وزير سابق پيشمرگه کردستان و فرمانده فعلي نيروهاي کُردي در گفت‌وگو با روزنامه کُرد زبان آوينه، از کمک‌هاي ايران و قاسم سليماني فرمانده نيروي سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران تقدير و تشکر کرد.

وي در گفت‌وگو با شماره روز سه‌شنبه اين روزنامه گفت: هرکس به کُردها در مقابل داعش کمک کند ما از وي تقدير مي‌کنيم ؛ ژنرال سليماني نيز در اين جنگ به ما کمک کرده ؛ کُردها قدر شناس ايشان هستند و هر کسي که به ما کمک کند؛ ما اين به کمک‌ها افتخار مي‌کنيم.

وزير سابق پيشمرگه کردستان که هم اکنون فرمانده نيروهاي کُردي را بر عهده دارد معتقد است ايران چه در گذشته و چه اکنون دوست وفادار کُردهاست و کُردها نيز هميشه ايران و ايراني‌ها را به عنوان همپيمان و دوست قديمي خود محسوب کرده‌اند.

شيخ جعفر درباره جنگ فعلي داعش به اين روزنامه گفت: تاريخ انقضاي تروريست‌ها در حال اتمام است و آنها در تمامي جبهه‌هاي جنگ شکست خوردند و مدت‌هاست پيشروي نداشته و در حال دفاع کردن هستند.
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, توسط valeh |

 

يکي از مسائلي که از همان روزهاي آغازين پيشروي گروه تروريستي داعش در عراق و سوريه مورد توجه تحليلگران قرار گرفت، نوع استفاده اي بود که اين گروه از رسانه هاي مدرن و امکانات فناورانه براي پيشبرد اهداف خود کرده و مي کند. يک تحليلگر مسائل منطقه در مطلبي به بررسي جزئيات شيوه کار داعش در زمينه پيشبرد جنگ رسانه اي در کنار جنگ ميداني پرداخته است.

علي هاشم، تحليلگر مسائل خاورميانه در مطلبي که در سايت تحليلي «المانيتور» منتشر کرده به بررسي راهبرد رسانه اي داعش پرداخته و مي نويسد براي اين گروه، جنگ رسانه اي و تبليغاتي به اندازه جنگ در عرصه ميداني از اهميت برخوردار است.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |



اين روزها شعله‌هاي درگيري و جنگ در خاورميانه اين بار با حملات تروريستي داعش گره‌خورده است؛ چرا خاورميانه هيچ وقت روي آرامش را به‌خود نمي‌بيند؟

چه دستي در ميان است که در هر دوره زماني اين منطقه شاهد جنگ و خونريزي است و پيشرفت و توسعه در آن همواره زير سايه اين ترمز هميشگي بوده است؟ آموزش، توسعه و اقتصاد در خاورميانه هر چقدر عقب باشد اما نتيجه يک پژوهش جديد نشان داده که بازار خريد تسليحات در اين منطقه در اين سال‌ها هر روز داغ‌تر از روز گذشته بوده است؛ تسليحاتي که توليد‌کننده اصلي آن شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي به‌حساب مي‌آيند.

گزارش اخير مرکز صلح بين‌المللي استکهلم نشان مي‌دهد که کشورهاي خاورميانه به جاي سرمايه‌گذاري در آموزش و تحصيل طي حداقل ۱۵ سال گذشته خريد تسليحات نظامي‌شان به‌صورت ميانگين سه‌برابر شده است. در گزارش هزينه‌هاي نظامي جهان آمده است که کشورهاي خاورميانه که در سال ۱۹۹۸به‌صورت ميانگين ۴۰ميليارد دلار براي تسليحات هزينه مي‌کردند، در سال‌جاري به‌طور ميانگين مبلغ ۱۲۰ميليارد دلار براي خريدهاي نظامي هزينه کرده‌اند.

در مقابل کشورهاي اروپايي هزينه‌هاي خريد تسليحات خود را به‌تدريج کم کرده‌اند و بودجه‌شان روي آموزش، پژوهش و رفاه اجتماعي متمرکز شده است. نگاهي به آمار بانک جهاني بيندازيد متوجه مي‌شويد که در جهان ميانگين سرمايه‌گذاري کشورها در بخش آموزش حدود ۵ درصد بودجه ملي است. اما تقريباً همه کشورهاي ديگر خاورميانه رقم سرمايه‌گذاري در بخش آموزش‌شان بسيار کمتر از اين ميزان است: مصر ۳.۸ درصد، بحرين۲.۶ درصد، لبنان ۲.۲درصد از بودجه سالانه‌شان را صرف آموزش و تحصيل مي‌کنند.

در ميان هياهوي نا‌امني و جنگ در اين منطقه در مقابل پايين بودن بودجه آموزش و تحصيل هزينه خريدهاي نظامي هر روز بيشتر شده است و شرکت‌هاي تسليحاتي هنوز سود هنگفتي به جيب مي‌زنند.نگاهي به نمودار سر به فلک کشيده هزينه تسليحات نظامي کشورهاي خاورميانه نشان مي‌دهد که تنور چه کساني از آتش جنگ و نا‌امني در خاورميانه گرم مي‌شود. جنگ در خاورميانه براي هيچ‌کس سودي نداشته باشد براي آمريکا و اروپا ناني حسابي دارد.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |

11:02

امير پوردستان: فرماندهان از درگير شدن به کارهاي حاشيه‌اي خودداري کنند


فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: فرماندهان بايد با تمام قوا و هوشياري در راستاي خنثي سازي هر نوع تهديدي انجام وظيفه نمايند

به گزارش ايلنا، سرتيپ احمدرضا پوردستان در چهاردهمين همايش گردهمايي فرماندهان يکان‌هاي عمده، گردان ها و گروهان‌هاي نيروي زميني ارتش، به آمادگي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ارتش ايران با سرافرازي در منطقه و جهان مي درخشد و با داشتن سربازان ولايت مدار از آمادگي رزمي بالايي برخوردار است و آماده هر نوع فداکاري است و با وجود اين روحيه بود که در دوران دفاع مقدس علي رغم حمايت هاي غرب از رژيم بعثي عراق و تحميل هزينه هاي سنگين به ايران در نهايت، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پيروز نبرد حق عليه باطل شد.

پوردستان گردان را يک مجموعه مهم در ارتش خواند و گفت: فرماندهان بايد تلاش هاي خود را منوط به ماموريت هاي محوله نمايند و از درگير شدن به کارهاي حاشيه اي خودداري کرده و تمام همت خود را در زمينه بالا بردن آمادگي رزمي کارکنان تحت امر خود معطوف نمايند.

 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

بر اساس آمار سالانه بريتيش پتروليوم از وضعيت انرژي جهان که به تازگي منتشر شده است، عراق داراي 150 ميليارد بشکه ذخيره نفت اثبات شده است. علاوه بر اين، 7/126 تريليون فوت مکعب استاندارد از ذخاير گاز طبيعي آن داراي ارزشي معادل 21 ميليارد بشکه ديگر نفت است.
حالا که قيمت نفت به بيش از بشکه‌اي 110 دلار رسيده است، ارزش بازاري ذخاير به اثبات رسيده هيدروکربن عراق در تابستان امسال معادل 5/16 تريليون دلار است. البته در اين برآورد، دست‌کم‌ها در نظر گرفته شده است.
در کنفرانس سالانه پروژه‌هاي کردستان که نشريه ميد در آغاز ماه ژوئن برگزار کرد، گفته شد که ذخاير بالقوه نفت در بخش‌هايي از عراق که تحت اداره دولت منطقه کردستان است، احتمالا بيش از 100 ميليارد بشکه است که اين مقدار، بيش از دو برابر رقمي است که معمولا براي سه استان شمالي عراق اعلام مي‌شود. اگر اين مقدار را به مجموع ارزش نفت در کل خاک عراق بيفزاييم، رقمي بيش از 20 تريليون دلار حاصل مي‌شود. 
اين رقم، تامل‌برانگيز است. جدال روزافزون براي دستيابي به چنين جايزه‌اي، دليل بحران عراق، منطقه و جهان در تابستان امسال است. البته انبوه ثروت معدني عراق هم در اين بازي دخيل است، اما هر عامل ديگري تنها مي‌تواند در حد حدس و گمان باشد.
در سال 1972 حزب سوسياليست بعث عراق صنعت نفت کشور را ملي اعلام کرد. مشارکت بين‌المللي در صنعت نفت عراق به مدت 30 سال متوقف شد. شرکت‌هاي نفتي مي‌توانستند نفت عراق را به قيمت‌هاي رسمي بخرند، اما جايزه واقعي که همان ذخاير عراق بود، دور از دسترس باقي مانده بود.

 



ادامه مطلب...

 

 

نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در اطلاعيه اي اعلام کرد که يک فروند پهپاد ساخت رژيم صهيونيستي را پيش از ورود به منطقه تاسيسات اتمي کشورمان در نظنز رهگيري و ساقط کرده است؛ اقدامي که به سرعت در راس اخبار جهان قرار گرفته و تاکنون واکنش رسمي از سمت مقامات صهيونيست به اين افتضاح منتشر نشده است.

در اين گزارش، با خانواده پهپادي که در اين عمليات مورد استفاده قرار گرفته است، آشنا مي‌شويم و به جنبه‌هاي مهم اين شکار تاريخي مي‌پردازيم. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 
 
خبرگزاري رويترز در گزارشي به بازديد تيم خبري خود از يکي از تونل هاي حماس پرداخته است.

رزمندگان حماس، با لباسهاي سياه و مسلح به تفنگ، تونل را که نوري کمرنگ داشت به آساني پيمودند، و مي گفتند در اين شبکه زيرزميني گذرگاه ها در نوار غزه احساس مي کنند در خانه خودشان هستند.
به نظر مي رسيد يک گشت استثنايي که نيروهاي حماس فرصت آن را براي يک خبرنگار، عکاس، و تصويربردار رويترز فراهم آوردند، تلاشي بود براي انکار اين ادعاي اسراييل که آنها در جنگ غزه همه ي تونل هاي نفوذي اين گروه اسلام گرا را نابود کرده اند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



طي سال هاي اخير همواره ارتش عربستان عامل سرکوب بخش عظيمي از شيعيان و مخالفين حکومت يمن بوده است. دور جديد اعتراضات به دولت يمن در ابتدا با تهديد عربستان به حمله نظامي همراه شد. درهمين راستا، دولت سعودي از طريق رسانه هاي خود تهديد کرد که براي مقابله با جنبش مردمي به رهبري گروه انصار الله در يمن دخالت نظامي خواهد کرد. 

همچنين در آن مقطع يک منبع ديپلماتيک به پايگاه خبري يمني «حيات عدن» گفت که عربستان سعودي تهديد کرده است، براي متوقف کردن آنچه که تلاش حوثي‌ها براي تصرف صنعا پايتخت يمن خواند، از زور استفاده خواهد کرد. اين درحالي است که جنبش انصار الله يمن ادعاي برخي رسانه هاي محلي درباره تحرکات و آمادگي‌هاي رزمي و جنگي خود در اطراف شهر صنعا پايتخت اين کشور را رد کرد و درباره تعرض به اعتراضات مسالمت آميز مردم براي درخواست جهت ايجاد تغييرات سياسي در کشورشان هشدار داد. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


الشرق الاوسط در گزارشي به بررسي شخصيت محمد الضيف فرمانده گردان هاي عز الدين القسام، شاخه نظامي جنبش حماس پرداخت.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي با عنوان «فرمانده گردان هاي القسام، مرموزترين مردي که فلسطيني ها او را وزير دفاع و اسرائيلي ها او را سر افعي مي نامند» به قلم کفاح زبون نوشت در ژانويه سال 2011 مادر محمد الضيف «ابو خالد» فرمانده کل گردان هاي القسام مرموزترين فرد در ميان فلسطينيان از دنيا رفت. همه فرماندهان و رهبران حماس در تشييع جنازه اش حضور يافتند جز خود ابو خالد که معلوم نبود حضور دارد يا خير؟




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 


اولين بار که ايران و آمريکا به صورت رو‌در رو و دوجانبه ديدار کردند، داعش در منطقه سر برآورد. دومين بار که بر سر ميز مذاکره رفتند، آمريکا به داعش حمله هوايي کرد.

اولين بار پس از ٣٥ سال ايران و آمريکا پس از بن‌بست وين ٤، به مذاکره نشستند. نتيجه مذاکرات آنطور که بعدها مذاکره کنندگان ايراني گفتند‎؛ موجب گشايش در روند مذاکره با ۱+۵ شد. مذاکره کنندگان به ويژه عراقچي از حضور ويليام برنز به عنوان «حضوري سازنده» ياد کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

http://toranji.ir/wp-content/uploads/2014/07/bae-striker-ii-helmet.jpg

خلبانان هواپیماهای جنگنده، کلاه‌ (Helmet)‌هایی دارند که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. با این‌حال، اگر بخواهند در تاریکی شب پرواز کنند، مجبور به گذاشتن عینک‌های دید در شب سنگین هستند و در طولانی مدت، گردن درد نیز به‌همراه دارد. شرکت BAE سیستمز، قصد دارد این عینک‌های سنگین و دست و پاگیر را به‌خاطره‌ای دور و دراز تبدیل کند و اسباب راحتی خلبانان را فراهم کند.

کلاه جدید موسوم به استرایکر 2، (Striker II) دارای یک دوربین دید در شب است که تصویر آن روی نمایشگر رزولوشن-بالای ویزور کلاه انداخته می‌شود و به‌این ترتیب، خلبان دید خوبی از محیط تاریک به‌دست می‌آورد، بدون اینکه نیاز به تجهیزات سنگین باشد. این تکنولوژی در مأموریت‌های طولانی بسیار مفیدتر خواهد بود. به‌خصوص در گردش سریع و مانورهای پرشتاب که نیروهای G (نیروی وارده به خلبان طی مانور) واقعاً آزار دهنده بوده و با وجود تجهیزات سنگین روی کلاه، بدتر هم می‌شود.

یک آرایه از نور‌های پشت Striker II به‌سیستم تعقیب سر کمک می‌کند که اطلاعات پخش شده روی نمایشگر را با حرکات سر کاملاً هماهنگ کند؛ زیرا یک خلبان حین درگیری نزدیک که هر ثانیه زمان برای او حیاتی است نمی‌تواند منتظر باشد که تصویر صحیح روی نمایشگر منتقل شود.

شرکت BAE هنوز اعلام نکرده که چه‌زمانی قرار است Striker II به‌کار گرفته شود یا اینکه مشتری آن که خواهد بود. ورژن قبلی استرایکر هم‌اکنون در نیروهای هوایی در جنگنده‌های یوروفایتر تایفون و سآب گریپن به‌کار گرفته شده و دور از انتظار نیست که همین جنگنده‌ها در صف انتظار این سیستم جدید قرار داشته باشند.

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


 حالا چه اين اقدام بخاطر وجود يک مشکل باشد يا حتي يک اقدام پيش‌گيرانه، قطعا ايده‌ خوبي است که متوجه شويم چه دستگاه‌هايي به شبکه اينترنت خانگي ما متصل شده‌اند. در اين مطلب قصد داريم شما را با شيوه‌اي جديد براي شناسايي کساني که به واي‌فاي شما متصل شده‌اند آشنا کنيم، با فارنت همراه باشيد.

گاهي اوقات حتي پسورد واي‌فاي نيز براي جلوگيري از نفوذ و دزدي همسايه‌ها يا غريبه‌ها از اينترنت ما کافي نيست. ممکن است متوجه شويد که سرعت باز شدن سايت‌ها، پخش شدن ويديو‌ها يا حتي انتقال فايل‌ها به آن صورت هميشگي که عادت داشته‌ايد نيست، البته شايد مشکل از يک دزد اينترنت سر چشمه نگيرد و تنها خيلي ساده چون خيلي دستگاه‌ها در حال وصل شدن به اينترنت باسرعت پايين شما هستند اين مشکل به وجود آمده است. اما براي رسيدن به ريشه اين مسئله شما مي‌توانيد از يک نرم‌ افزار رايگان در ويندوز استفاده کنيد، در ادامه با چهار گام اين راهنمايي را تکميل مي‌کنيم:



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.