نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

               

 ماشين‌هاي پليس به دليل قابليت‌‌‌ها و استفاده خاص در مأموريت‌ها، از شکل‌ها و مدل‌هاي متفاوت‌‌تري برخوردار هستند در اينجا برخي از خودروهاي پليس را در سراسر جهان مي‌توانيد مشاهده کنيد.
خودروهاي پليس بايد از ويژگي‌هاي خاص‌تري نسبت به بقيه خودروها برخوردار باشند؛ در تصاوير زير مي‌توانيد با نگاه اجمالي برخي از تفاوت‌هاي آن نسبت به خودروهاي ديگر را مشاهده کنيد.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


«اظهارات اخير رهبر عالي ايران به معناي ترسيم خط قرمز در مذاکرات هسته‌اي بود.»

روزنامه وال‌استريت ژورنال با انتشار اين تحليل نوشت: رهبر عالي ايران آيت‌الله «علي خامنه‌اي» هفته گذشته در سخناني در جمع فن‌سالاران بلندپايه و مقامات نظامي کشور اعلام کرد ايران مشخصاً لازم است ظرفيت غني‌سازي خود را وسعت بخشد.
اظهارات آيت‌الله خامنه‌اي همزمان با جريان داشتن گفت‌وگوهاي هسته‌اي ايران در وين ايراد شد.
وال‌استريت ژورنال مي‌افزايد: در خصوص اين گفت‌وگوها يک مقام آمريکايي اعلام کرد طرف‌هاي گفت‌وگو با ايران همه تمرکزشان بر روي نکاتي است که ديپلمات‌هاي ايران پشت ميز مذاکره مطرح مي‌کنند اما اظهارات آيت‌الله خامنه‌اي که کلام آخر را در سياست هسته‌اي ايران بر زبان جاري مي‌سازد، فضاي چنداني براي مانور دادن باقي نمي‌گذارد. رهبر ايران همواره در صحبت از موضوع هسته‌اي، تعابيري وسيع به کار مي‌برد و همواره هم دست حمايتش بر سر تيم مذاکره‌کننده ايران بوده است ولو آن که نسبت به موفقيت آن چندان خوش‌بين نيست.
روزنامه آمريکايي افزود: صحبت‌هاي روز دوشنبه رهبر عالي ايران به نحوي بي‌سابقه متضمن مشخص‌ترين اشارات وي در موضوع هسته‌اي بود. او در فرازي از صحبت‌هايش اعلام کرد «شش قدرت از ايران مي‌خواهند ايران قبول کند تعداد سانتريفوژهايش را به 10 هزار عدد کاهش دهد». آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم گفت «هدف آنها اين است که جمهوري اسلامي را در باب ظرفيت غني‌سازي به 10 هزار سو (swu) راضي کنند، منتهي از 500 سو و سپس 1000 سو شروع کردند. 10 هزار سو شامل حدود 10 هزار سانتريفيوژ قديمي مي‌شود که ما از قبل داشتيم». «سو» swu معادل ظرفيت غني‌سازي يک سانتريفيوژ در يک سال است.
«کريم سجادپور» عضو پيوسته «برنامه خاورميانه» در «موسسه کارنگي» گفت: «رقم 190 هزار swu، 10 برابر بزرگتر از رقم موردنظر آمريکا براي ظرفيت هسته‌اي ايران براي يک دهه آينده است».
يادآور مي‌شود رقم 190 هزار سو، رقمي است که صاحبنظران و اهل فن داخلي درباره حجم نياز کشورمان به غني‌سازي عنوان کرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب همچنين با تغيير کاربري تاسيسات غني‌سازي فردو به مرکز تحقيقاتي! مخالفت کردند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

حمله آمريکا به عراق در سال 2003 و سقوط سريع صدام حسين که با تلفات محدودي صورت پذيرفت، در ابتدا شکل‌‌گيري نظام سياسي باثبات و دموکراتيکي را در عراق نويد مي‌‌داد، اما چندان به‌طول نينجاميد که اوضاع بسيار پيچيده‌‌اي عراق را فراگرفت و اين کشور در فضاي پيچيده‌اي از منازعات خشونت‌‌آميز قومي- مذهبي و دخالت بازيگران منطقه‌‌اي فرورفت. در سطح داخلي، نزاع شديد ميان سني‌‌ها و شيعيان، خشونت عليه مسيحيان و تنش بين اکراد و اعراب، اوضاع داخلي عراق را بسي پيچيده کرد. با نگاهي به تحولات پس از فروپاشي صدام درمي‌‌يابيم که با فروپاشي ساختار قدرت مبتني بر انحصار قدرت در دست سني‌‌هاي عرب‌زبان، قدرت جريان‌هاي شيعي و اکراد به مرور گسترش مي‌‌يابد طوري که رييس‌جمهور و نخست‌وزير کنوني عراق به‌ترتيب از اکراد و شيعيان هستند. با اين حال چنين تحولاتي براي بخش عظيمي از اعراب سني‌مذهب که عمدتا در نواحي مرکزي عراق سکنا گزيده‌اند و همچنين دولت‌هايي چون عربستان که ايران را رقيب خود دانسته و قدرت‌يابي شيعيان نزديک به ايران را گسترش نفوذ ژئوپليتيکي ايران تلقي مي‌‌کردند، چندان قابل پذيرش نبود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 حتما براي شما هم پيش آمده که در يک گردش بيرون از خانه پشه‌ها به جانتان افتاده و چپ و راست مجبور شده ايد آن‌ها را از خود برانيد، در حالي که همين پشه‌ها که در حال خراب کردن گردش شما هستند، هيچ کاري به کار دوست شما که کنارتان قدم مي‌زند، ندارند! به راستي موضوع از چه قرار است؟
محققي به نام «جيل ريچاردسون» در گفت وگو با نشريه «salon» اشاره مي کند که دليل اين موضوع در مواد شيميايي موجود در پوست افراد نهفته است. به گفته او، تحقيقات نشان داده اند که رايحه اي که از دستان انسان ها برمي خيزد داراي 346 ترکيب شيميايي مختلف است که 277 مورد از اين ترکيبات مي توانند موجب جذب پشه ها شوند و يکي از کليدي ترين اين ترکيبات «اسيد لاکتيک ال» است.

اگر اين ماده به پوست افرادي که پشه ها کاري به کارشان ندارند، اضافه شود آن ها هم از نظر پشه ها جذاب به نظر خواهند رسيد! در اين ميان اما پشه مالاريا از همه بدسليقه تر است و از بوي کف پاي انسان خوشش مي آيد. مواد دافع متعددي براي رهايي از مزاحمت پشه ها به خصوص پشه مالاريا ساخته شده اند که البته بعضي از آن ها نظير DEEM به گفته بعضي از محققان داراي اثرات نامطلوبي بر انسان هستند. تحقيق جديدي نشان مي دهد که روغن اوکاليپتوس مي تواند رويکرد مناسبي براي رهايي از مردم آزاري پشه ها باشد.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


مدتي مي‌گذرد که هکرها و سازندگان بدافزارهاي مخرب، به طراحي بدافزارهاي باجگير روي آورده‌اند. اکنون کار به جايي رسيده که توليد و انتشار اين نوع خاص از ويروسهاي رايانه اي، به يک حرفه و تجارت بزرگ و البته سودده تبديل شده است.


نه تنها بدافزارهاي باجگير روي تعداد بسيار زيادي از رايانه‌هاي مبتني بر ويندوز مشاهده شده اند، بلکه تا به حال چندين گونه مختلف از آنها براي سيستمهاي عامل اندرويد و Mac نيزشناسايي شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


داعش (حکومت اسلامي عراق و شام) درسال 2013 ميلادي متولد گرديد و به سرعت به يکي از جنايت کار ترين گروه هاي تروريستي حاضر در سوريه و عراق تبديل شد؛ اقدامات اخير اين گروه در موصل موجب شده تا رسانه ها نگاهي ويژه به اين گروه و رهبر آن داشته باشند.
رهبر داعش فردي است به نام "ابوبکر البغدادي" که در سال 1971 در شهر سامرا به دنيا آمده است. وي در سال 2003 ميلادي و بعد از حمله آمريکا به عراق به نيروهاي القاعده پيوست. اما در سال 2005 بازداشت شد و در سال 2009 نيز از زندان آزاد شد. بغدادي از زمان تا کنون گروه هاي زيادي را تکشيل داده که آخرين مورد آن داعش است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

حتي اگر گوشي تلفن همراهتان را خاموش کنيد، دولت آمريکا مي‌تواند آن را روشن کرده و داده‌هاي خصوصي‌تان را به سرقت ببرد.

به گزارش فارس به نقل از سي ان ان، اين تازه‌ترين اطلاعاتي است که ادوارد اسنودن در سالگرد آغاز افشاگري‌هاي خود در اختيار خبرنگاران شبکه ان بي سي قرار داده است.
وي در مصاحبه‌اي با برايان ويليامز خبرنگار اين شبکه تصريح کرده هک کردن گوشي‌هاي همراه از هر مدل و ساخت هر کارخانه‌اي براي جاسوسان کاخ سفيد ممکن است. کاربري که از گوشي وي جاسوسي مي‌شود تصور مي کند تلفن همراهش خاموش است، چون نمايشگر آن کار نمي‌کند. اما در پشت پرده ميکروفون گوشي روشن شده و دوربين آن هم در حال ضبط تصاوير است.
بر اساس توضيحات اسنودن، دولت آمريکا دکل‌هاي مخابراتي خاصي راه اندازي کرده و مي‌تواند گوشي هاي مورد نظرش را به طور خودکار به آنها متصل کند. براي اين کار کافيست دکل‌هاي ياد شده فرامين خاصي را در قالب امواج راديويي براي آنتن گوشي ارسال کنند. اين فرامين از سوي تراشه اصلي گوشي دريافت مي‌شوند و بر همين اساس فرايند خاموش و روشن کردن قلابي گوشي از راه دور اجرا مي شود.
در مرحله بعد گوشي هک شده و جاسوسان آمريکايي مي‌توانند هم به اطلاعات افراد دسترسي يابند و هم ميکروفون و دوربين گوشي را روشن نگهدارند. آنها از اين طريق مي توانند به موقعيت مکاني کاربران نيز پي ببرند.

اگر چه ادعا شده که اين روش صرفا براي شناسايي تروريست‌ها به کار مي رود، اما بسياري از مردم عادي آمريکا هم قرباني چنين حملاتي بوده‌اند و ساده‌ترين روش براي مقابله با اقداماتي از اين دست خارج کردن باتري گوشي براي قطع جريان برق آن است.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

موسسه بين المللي تحقيقات صلح واقع در استکهلم پس از مطالعه اطلاعات نظامي 172 کشور فهرستي از کوچک ترين و کم هزينه ترين ارتش هاي جهان فراهم کرده است. اين کشورها به دلايل مختلف از جمله پايين بودن سطح درآمدهاي ملي و يا جمعيت کم داراي ارتش هاي کوچک و کم هزينه اي هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

TrackingPoint، شرکتي مبدع در توليد سلاح‌هاي هوشمند مانند اسلحه‌هايي با قابليت هدف‌گيري دقيق است که يک فرد آماتور را به يک تک‌تيرانداز حرفه‌اي مبدل مي‌کند.
اکنون اين شرکت در حال کار بر روي ShotView، سيستمي است که کاربر را از نگاه مستقيم به هدف بي‌نياز مي‌کند. اين سيستم، ويدئويي زنده را به دستگاه‌هاي واي‌فاي دار مي‌فرستند تا شخص بتواند با بهره‌گيري از تبلت، گوشي و يا عينک هوشمند گوگل، همه زوايا را مورد بررسي قرار دهد و نهايتا تيراندازي دقيقي داشته باشد.
به نظر مي‌رسد با بهره‌گيري از سلاح‌هايي اين‌چنيني، نبردهاي بشر وارد فاز جديدي خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

سرويس مخفي آمريکا به دنبال افزايش نظارت بر رسانه هاي اجتماعي از جمله توييتر با استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته است.


به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از نيوزويک، سرويس مخفي آمريکا به دنبال روشي براي شناسايي محتواي طعنه آميز و عبارات دوگانه (در ظاهر مثبت اما با محتواي منفي )در توييتر است و براي اين منظور، اعلاميه اي را براي استخدام برنامه نويسان داراي توانايي توليد چنين نرم افزاري، منتشر کرده است.
سرويس مخفي در آگهي خود اعلام کرده که نيازمند برنامه نويساني است که علاوه بر توليد يک نرم افزار با قابليت تشخيص سخنان طعنه آميز و پارادوکس مثبت کاذب، قابليت «تجزيه و تحليل احساسات» و «شناسايي افراد تاثيرگذار» را هم داشته باشد. سخنگوي سرويس مخفي در اين خصوص گفت: «هدف ما از اين کار تکميل فرآيند نظارت بر رسانه هاي اجتماعي است و قابليت تشخيص پارادوکس مثبت کاذب و سخنان طعنه آميز تنها يکي از 16 يا 18 هدف اين سازمان محسوب مي شود.»
قرارداد پيشنهادي اين سازمان، يک دوره 5 ساله است و محصول نهايي بايد با مرورگر Internet Explorer 8 سازگار باشد.

در سال 2011 دانشگاه نيوجرسي نرم افزاري را توليد کرد که پيغام هاي ارسال شده روي توييتر را بررسي مي کرد و مواردي را که داراي برچسب محتواي کنايه آميز يا طنز بودند، از ساير اطلاعات جدا مي کرد. سپس برچسب آن ها را حذف کرده و پس از ترکيب با اطلاعات داراي برچسب صحيح يا غلط، به عنوان محتواي جديد وارد توييتر مي کرد. در آن زمان بهترين نرم افزارهاي موجود تنها قابليت 65 درصد از چنين اطلاعاتي را داشتند. اين در حالي بود که انسان ها حداکثر توانستند 62 تا 72 درصد از اين محتواي اشتباه را شناسايي کنند.
به نظر مي رسد بدون داشتن سرنخ هاي ادراکي از شخصيت و خصوصيات اخلاقي يک شخص يا ارتباط رو در رو با وي، تشخيص صحت و سقم سخنان و افکار وي چه براي انسان و چه براي ماشين با دشواري همراه است.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

گزارش پيش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن در اخرين خبر الزاما به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست


کمتر پيش مي‌آيد که بودجه اختصاص داده شده به فعاليت‌هاي سازمان هاي جاسوسي در دنيا رسانه اي شود، رژيم صهيونيستي نيز يکي از طرف‌هايي است که بيشترين سخت‌گيري را در اين زمينه به کار برده و مانع از اطلاع افکار عمومي خود از بودجه اختصاص داده شده به فعاليت‌هاي نظامي و امنيتي‌اش مي شود. اين رژيم به عمد بودجه‌هاي هنگفت خود براي فعاليت‌هاي نظامي و امنيتي را در بندهاي وزارتخانه هاي مختلف مخفي مي کند و برخي از اين بندها را اصلا در لايحه بودجه مطرح نمي‌کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

سازمان جاسوسي آمريکا در اقدامي با هدف اعلام «رساندن پيام خود به شکل بهتر و ارتباط مستقيم با توده ها» بطور رسمي به عضويت شبکه هاي اجتماعي فيسبوک و توييتر درآمد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري رويترز روز شنبه در گزارشي نوشت: مدت هاست که دستگاه جاسوسي آمريکا (سيا) از طريق پايگاه هاي اجتماعي، در حال رصد رويکردهاي جهاني و پيگرد سرپيچي کنندگان از قانون است، اما روز جمعه خود بطور رسمي عضو دو پايگاه اجتماعي فيسبوک و توييتر شد.

اين خبرگزاري افزود: سيا اين اقدام را تلاشي براي رساندن بهتر پيام خود و ارتباط مستقيم با توده هاي مردم اعلام کرد اما در اولين پيام روي توييتر که ساعت 18 ديروز جمعه به وقت گرينويچ و ساعت دو به زمان آمريکا منتشر شد، اشاره اي به کشف اطلاعات حساس (ازطريق اين عضويت) نکرد.

در اين پيام آمده است: 'نمي توانيم تاکيد يا نفي کنيم که اين، اولين پيام ما است.'

اما وارد نشدن اطلاعات زياد در صفحه توييتر اين سازمان اطلاعاتي باعث عدم اقبال به آن نشد و در کمتر از 90 دقيقه اول، تعداد پيگيري هاي کاربران در آن به 84 هزار رسيد و اين روند همچنان ادامه دارد.

جان برنان مدير سيا در بيانيه اي اعلام کرد: سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا از طريق اين دو پايگاه (فيسبوک و توييتر) تمايل دارد با توده ها ارتباط مستقيم تري برقرار و اطلاعاتي از ماموريت سازمان، تاريخ آن و ساير تحولات ارائه کند.

در اين صفحات قرار است برخي اسناد موجود در موزه سازمان اطلاعاتي آمريکا که تاکنون در دسترس عموم نبوده است، اطلاعاتي از رهبران جهان، نقشه ها و اطلاعاتي ديگر منتشر شود.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


يکي از کليدي ترين مفاهيم در بحث طراحي و ساخت زيردريايي ها توان باقي ماندن بيشتر در زير آب مي باشد که اين مسئله ارتباط مستقيمي با بحث تامين اکسيژن زيردريايي دارد. امروزه دو نوع زيردريايي از لحاظ نوع سامانه پيشران در جهان وجود دارد که يکي زيردريايي هاي اتمي و ديگر شناورهاي زير سطحي با پيشران ديزل الکتريک هستند.


زيردريايي هاي اتمي به دليل استفاده از نيروي هسته اي از توان باقي ماندن نامحدود در زير آب برخوردار هستند و بيشتر براي عمليات در آبهاي عميق و اقيانوس ها به کار مي روند. گونه ديگر زيردريايي ها از ترکيب موتورهاي ديزلي و باطري هاي الکترونيکي براي تامين نيرو بهره مي برند و عمدتا براي عمليات در آبهاي کم عمق تر و براي محدوده زماني کمتري طراحي شده اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


نرم‌افزار پيام رسان وايبر در حالي تنها با شماره تلفن فرد مورد نظر به کاربران اجازه استفاده از اين سرويس را مي‌دهد که شرکت صهيونيستي وايبر مديا مکالمه کاربران را به مدت 30 ماه ضبط و نگهداري مي‌کند و در اختيار سرويس‌هاي امنيتي قرار مي‌دهد.


به گزارش «خبرگزاري دانشجو»؛ وايبر، نرم افزار پيام‌رسان موبايل جهت برقراري تماس و ارسال پيامک رايگان است که به جاي استفاده از سرويس اپراتور موبايل، از اتصال اينترنت براي برقراري تماس و ارسال پيامک استفاده مي‌کند. اين نرم افزار براي گوشي‌هاي هوشمند با سيستم عامل اندرويد، بلک‌بري، آي او اس، سيمبين، ويندوزفون، مايکروسافت ويندوز و مک او اس توليد شده است.

در اين‌ نرم‌افزار براي برقراري تماس تلفني يا ارسال پيامک احتياج به هيچ شناسه يا پسوردي نداريد و فقط کافي است شماره شخص مورد نظر را وارد کنيد.

تعداد کاربران وايبر تاکنون

پيام‌رسان وايبر براي اولين بار در سال 2010 با همکاري شرکت اپل در گوشي‌هاي آيفون به منظور رقابت با اسکايپ کار خود را آغاز کرد و روز به روز بر تعداد مشترکان خود افزود.

براساس آمارهاي به‌دست آمده تا انتهاي سال 2013 کاربران وايبر 175 ميليون نفر بوده‌اند و اين در حالي است که کاربران اين اپليکيشن در سپتامبر 2012 تنها 100 ميليون نفر بوده است که تنها در 3 ماه بعد يعني در ماه دسامبر اين تعداد به 140 ميليون نفر مي‌رسد.

براساس همين آمارها کاربران وايبر در روز حدود 10 ميليون مکالمه با ميانگين 2 ميليارد دقيقه انجام مي‌دهند و بيش از 6 ميليارد پيامک در ماه ارسال مي‌کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

ساخته جديد وزارت دفاع بريتانيا مي‌تواند قواعد بازي را براي اين کشور و سيستم‌هاي ارتباطي دنيا به هم بزند. سيستمي که مشکلات GPS امروزي را ندارد و البته بسيار دقيق عمل مي‌کند. در ادامه شاهد توضيحات تکميلي باشيد .

تعدادي از دانشمندان بريتانيايي معتقدند که يافته‌هاي جديد آن‌ها مي‌تواند 3 تا 5 سال ديگر جايگزين بسيار مناسبي براي سيستم‌هاي GPS آمريکايي توليد کند. سيستم جديد که فعلا با نام Quantum Compass يا قطب‌نماي کوانتومي شناخته مي‌شود مشکلات و آسيب‌پذيري‌هاي GPS را ندارد و قرار است ابتدا در خدمت ارتش بريتانيا درآيد و در مرحله بعد به اسمارت‌فون‌ها نيز راه پيدا کند.وزارت دفاع بريتانيا با صرف ميليون‌ها پوند قصد دارد اين سيستم را براي زيردريايي‌هاي خود توليد کند.
از قرار معلوم GPS در زير دريا نيز کار نمي‌کند و در حال حاضر زيردريايي‌ها به ناچار از سيستم‌هاي شتاب‌سنج براي ثبت مسيرهاي حرکت خود استفاده مي‌کند.طرح محققين وزارت دفاع بريتانيا از ايده‌اي استفاده شده که توانست جايزه نوبل را براي ارائه‌کننده آن به ارمغان بياورد. اين کشف نشان مي‌دهد که با استفاده از ليزري خاص امکان حبس و سپس کاهش دماي تعداد بسيار زيادي از اتم‌ها تا کمتر از يک ميليونم درجه بالاي صفر مطلق در يک محيط خلأ وجود دارد.اين اتم‌ها در پايين‌ترين ميزان انرژي خود، تبديل به سردترين ماده دنيا مي‌شوند و چنين اتم‌هاي با انرژي فوق‌العاده پايين، چنان حساس هستند که نسبت به تغيير در ميدان مغناطيسي و جاذبه زمين واکنش نشان مي‌دهند. حال اگر اين اتم‌ها در يک دستگاه کوچک جمع‌آوري شوند، به دانشمندان اجازه مي‌دهد که از راه‌هاي بسيار دور نيز تغييرات حرکتي آن‌ها را بررسي و مکان فرد يا وسيله‌اي را با کمترين ميزان خطا نمايش دهند.

محققين بريتانيايي در حال حاضر توانسته‌اند اين سيستم راهبري کوانتومي را در ابعاد يک متر بسازند و مرحله بعد کوچک‌تر کردن سايز آن است تا نه تنها کشتي‌ها و زيردريايي‌ها که سربازان نيز از آن استفاده کنند.اين قطب‌نماهاي کوانتومي برخلاف GPS امکان دست‌کاري توسط هکرها را ندارند. مقامات آمريکايي بارها به خطر حملات سايبري عليه سيستم GPS کنوني هشدار داده‌اند. همچنين دانشمندان معتقدند که با استفاده از چنين سيستمي مي‌توان دقيق‌ترين ساعت‌هاي اتميک دنيا را نيز توليد کرد.بريتانيا تاکنون 270 ميليون پوند براي تحقيق و توسعه اين طرح هزينه کرده است که در نهايت با ورود اين فناوري به بازار اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌هاي ديجيتالي، چندين و چند برابر اين پول بازگردانده مي‌شود. نکته جالب اينجاست که تاکنون شرکت‌هاي نوکيا، هيتاچي و توشيبا نيز به اين پروژه نسبت داده شده‌اند.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


زوميت/ در صورتي که اخبار مربوط به بلاياي طبيعي را در سال‌هاي اخير دنبال کرده باشيد، مي‌دانيد که يکي از متهمان اصلي بلاياي حادث شده که انگشت اتهام به سمت آن نشانه مي‌رود، پروژه‌ي سري HAARP است. اين پروژه يک برنامه‌ي پژوهشي است که در سال 1993 براي بررسي و پژوهش درباره‌ي لايه‌ي يونوسفر با استفاده از امواج راديويي ELF/ULF/VLF تاسيس شده بود. حال به‌نظر مي‌رسد اين پروژه به آخرين روزهاي خود نزديک شده است.

هارپ پروژه‌اي است که هدف از آن ايجاد تغييراتي در يونوسفر، دورترين لايه از جو زمين است. هارپ در دوران جنگ سرد با هدف راه‌اندازي روشي براي ارتباط با زيردريايي‌هاي مجهز به سلاح اتمي راه‌اندازي شد. اما تئوري‌هاي گوناگوني در مورد آن مطرح شده است که شامل انتشار پرتوهاي مرگ تا کنترل ذهن، ايجاد زلزله‌ها، سيلاب‌ها است. اما هميشه دانشمندان با چنين نظريه‌هايي مخالفت نموده‌اند.
براساس اطلاعات منتشر شده، در صورتي که همه‌ي مراحل براساس برنامه‌ي تدوين شده پيش رود، بايد در تابستان سال جاري شاهد پايان اين پروژه و تعطيلي مراکز تحقيقاتي مرتبط با آن باشيم. محل آزمايشگاه‌هاي اين پروژه‌ي تحقيقاتي در آلاسکا قرار گرفته است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط ارتش ايالات متحده اين تاسيسات هيچ‌گاه در پروژه‌هاي محرمانه‌ي نهادهاي امنيتي به‌کار برده نشده‌اند. اين تحقيقات که توسط نيروي‌هوايي و نيروي دريايي ايالات متحده بنيان نهاده شده و دارپا نيز سرمايه‌گذاري‌هايي را در جهت توسعه‌ي ان به انجام رسانده است. يکي از تحقيقات انجام شده استفاده از لايه‌هاي فوقاني جو زمين به‌منظور ايجاد ارتباط راديويي است.
تاسيسات اين پروژه در زميني به وسعت ۳.۳ هکتار گسترده شده است که شامل آنتن‌هايي با توانايي ارسال امواجي با فرکانس‌هاي بالا به لايه‌هاي بالايي اتمسفر است. اين امواج پس از برخورد با لايه‌هاي فوقاني بازتابيده شده و در تحقيقات انجام شده تاثير امواج روي لايه‌هاي بالاي اتمسفر سنجيده مي‌شود.

ديويد واکر، يکي از افراد درگير در اين پروژه که تحت خدمت نيروي هوايي است، به کگنگره‌ اعلام کرده است که ديگر نيازي به ادامه دادن تحقيقات در اين مورد نيست. براساس گفته‌هاي وي، آژانس‌هاي تحقيقاتي راه‌هاي بهتري را براي مديريت و اعمال تغييرات روي يونوسفر يافته‌اند که بسيار پيشرفته‌تر از هارپ است. اين تاسيسات هزينه‌اي ۵ ميليون دلاري را به ازاي هر سال روي دست ماليات‌دهندگان آمريکايي گذاشته است.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


فتح خرمشهر(سوم خرداد 1361) در تاريخ جنگ ايران و عراق از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. خبر آزادي خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر ميهن اسلامي ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ايران همچون خانواده‌اي بزرگ که فرزند از دست رفته خود را بازيافته است اشک‌هاي شادي و شعف خود را نثار روح شهداي حماسه‌آفرين صحنه‌هاي شورانگيز اين نبرد کردند. براي پي بردن به عظمت اين نبرد حماسي کافي است بدانيم که نيروهاي متجاوز عراق پيش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما براي آزادي خرمشهر در اطلاعيه‌اي به نيروهاي خود دستور داده بودند که دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهاي عراق محسوب کنند. همچنين تجهيزات و امکانات دفاعي دشمن در اين منطقه نشان مي‌داد که عراق خرمشهر را به عنوان نماد پيروزي خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قيمت،‌ اين شهر را در تصرف نيروهاي خويش نگهدارد.


از اوايل مهر سال 60 به دنبال حذف عامل مزاحمي به نام بني‌صدر ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب ‌اسلامي پس از سر و سامان دادن به نيروهاي خود، سلسله عمليات‌هاي آزادسازي را آغاز کردند. مثلا عمليات ثامن‌الائمه(ع) در پنج مهر 1360 که منجر به شکست حصر آبادان و آزادسازي حدود150کيلومتر مربع شد، عمليات طريق‌القدس در آذر60 به آزادسازي شهر بستان و حدود 600 کيلومتر مربع از خاک ايران انجاميد، عمليات فتح‌المبين دوم فروردين ماه 1360آزادسازي دو هزار و 200 کيلومترمربع از خاک کشور و رفع تهديد اشغال دزفول و انديمشک را در پي داشت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

پایگاه مردمی ارتش:رئیس گروه طرح‌های استراتژیک و تاکتیک‌های نهاجا در دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت‌المقدس در ۲۲ سورت پرواز اقدام به عکسبرداری هوایی کردیم و در یکی از این ماموریت‌ها متوجه شدیم عراق پلی را روی کارون نصب کرده که خرمشهر را به کرانه‌های غربی اروند رود وصل می‌کند و لشکر ۱۱ عراق از این طریق پشتیبانی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا نمکی، رئیس گروه طرح‌های استراتژیک و تاکتیک‌های نهاجا در جنگ تحمیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس وسعت گستردگی عملیات حدود ۵۴۰۰ کیلومتر بود که قرار شد قرارگاه‌های کربلا و قدس (لشکر زرهی ۱۶) در جنوب فکه، و قرارگاه‌های فتح (لشکر ۹۲ زرهی) و نصر (لشکر ۲۱حمزه) با عبور از شرق کارون و تیپ محمد رسول‌الله سپاه، این عملیات را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه سازمان رزم هوایی در عملیات بیت‌المقدس از گردان‌های ۳۱ و ۳۲ از پایگاه هوایی همدان، گردان ۴۱ و ۴۲ از پایگاه هوایی دزفول، گردان ۶۱ و ۶۲ از پایگاه هوایی بوشهر، گردان ۱۱ شناسایی از پایگاه هوایی مهرآباد تشکیل شده بود، ادامه داد: با فراهم کردن آتش پشتیبانی، فراهم کردن دفاع هوایی برای منطقه عملیات، کسب برتری هوایی برای انجام موفقیت‌آمیز عملیات، گردآوری اطلاعات و هشدارهای راداری و الکترونیکی و خدمات پشتیبانی دفاعی رزمی از عملیات بیت‌المقدس، به پشتیبانی از عملیات پرداختیم.

رئیس گروه طرح‌های استراتژیک و تاکتیک‌های نهاجا در جنگ تحمیلی تصریح کرد: لشکر ۲۱ حمزه که قرار بود از رود کارون عبور کند باید برای عبور از کارون  ۷ پل می‌ساخت که ما با دو فروند هواپیمای اف ۱۴ از این لشکر پشتیبانی ‌کردیم.

وی ادامه داد: در عملیات طریق‌القدس برای اولین بار از ۲ عدد آتش‌بار هاگ استفاده شد که خیلی خوب جواب داد و ما همین کار را در عملیات بیت‌المقدس نیز به صورت گسترده‌تری انجام دادیم. یک پایگاه موشکی در تبوک در سه راهی آبادان- ماهشهر- اهواز به نام تبوک و یک پایگاه موشکی دیگر نیز در رامشیر به نام رامشیر و یک پایگاه موشکی به نام خیبر یک نیز که از قبل در عملیات طریق‌القدس دایر شده بود و همچنین یک پایگاه موشکی را در جنوب فکه دایر کردیم تا بتوانیم از چهار طرف منطقه را پوشش داده و از نیروهای خودی پشتیبانی کنیم.

رئیس گروه طرح‌های استراتژیک و تاکتیک‌های نهاجا در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: لشکر ۲۱ حمزه با عبور از کارون در ظرف ۲ روز به گرمدشت رسید، یعنی حدود ۱۵ کیلومتر پیشروی کرد؛ لشکر ۶ زرهی عراق در مقابل قرارگاه قدس آرایش نظامی گرفته بود، اما ۸ فروند از جنگنده‌های ما با پرواز از پایگاه‌های هوایی بوشهر و همدان این لشکر را بمباران کردند که در پی این اقدام، قرارگاه نصر توانست به شلمچه برسد.

وی ادامه داد: در جریان انجام عملیات بیت‌المقدس در ۲۲ سورت پرواز اقدام به عکسبرداری هوایی کردیم و در یکی از این ماموریت‌ها متوجه شدیم عراق پلی را روی کارون زده است که خرمشهر را به کرانه‌های غربی اروند رود وصل می‌کند و لشکر ۱۱ عراق از این طریق پشتیبانی می‌شود، ما این پل را در چند مرحله زدیم و ارتباط لشکر ۱۱ از نظر لجستیکی با ارتش عراق در غرب اروند قطع و لشکر ۱۱ تسلیم شد.

رئیس گروه طرح‌های استراتژیک و تاکتیک‌های نهاجا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: برای اینکه ارتش و سپاه بتوانند آرایش نظامی بگیرند از فروردین ماه  بر فراز نیروهای بعثی پرواز می‌کردیم؛ به گونه‌ای که در عملیات بیت‌المقدس حتی یک بار هم قرارگاه‌های نصر و فتح  بمباران نشدند و ما بیش از ۵۰ فروند جنگنده عراق را منهدم کردیم.

وی ادامه داد: نیروهای تحت امر قرارگاه قدس، مناطق طلائیه و کوشک را گرفتند و نیروهای تحت اختیار قرارگاه فتح نیز تا نهر کتیبان پیشروی کردند. قرار بود که تا بصره پیش برویم و سپس به عراقی‌ها پیغام بدهیم که خرمشهر را آزاد کنید تا ما هم بصره را آزاد کنیم؛ هرچند که خرمشهر در این مرحله آزاد شده بود، اما فرماندهان آن زمان اجازه ورود به بصره را به ما ندادند و پس از ۴۰ روز به ما اعلام شد که اجازه داریم به مناطق نظامی بصره ورود کنیم، اما به هیچ عنوان مجوز ورود به مناطق مسکونی  و غیر نظامی را نداشتیم.

نوشته شده در تاريخ شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

ايران

بخش «تبليغات و ضدتبليغات» سازمان اطلاعات خارجي رژيم صهيونيستي (موساد) مسئوليت عمليات رواني، تبليغات و عمليات فريب را دارد و تلاش مي­‌کند تا با تصويرسازي، موساد را سازماني موفق، مقتدر، حرفه‌­اي معرفي کند. بزرگ‌نمايي از اقدامات سازمان اطلاعات خارجي رژيم اسرائيل و سرپوش‌گذاردن بر شکست‌هاي موساد با هدف ارعاب دشمنان اين رژيم به ويژه جمهوري اسلامي ايران صورت مي‌­گيرد. اما بررسي شواهد و قراين موجود نشان مي­‌دهد که طي دو دهه اخير اقدامات سازمان موساد در ايران عمدتا منتج به موفقيت نبوده و شبح ناکامي‌­هاي اطلاعاتي بر سر اين سازمان تروريستي بيش از پيش سايه افکنده است.


سال 1377؛ دستگيري عوامل شبکه جاسوسي موساد در شيراز
زمستان 1377 يک شبکه جاسوسي متشکل از سيزده يهودي در شهر شيراز به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي بازداشت شدند؛ از آنجايي که شناسايي و دستگيري عوامل شبکه جاسوسي اسرائيل، شکست بزرگي براي موساد به شمار مي‌­آمد، رسانه­‌هاي غربي با جنجال و هياهو اين شبکه جاسوسي را جامعه يهوديان ايراني معرفي کردند تا اندکي از تلخي شکست اطلاعاتي موساد کاسته شود. اما مدارک متقن و اعتراف عوامل شبکه از همکاري مستقيم اين افراد با موساد پرده برداشت.

پرونده‌اي که به عنوان يکي از پرونده‌هاي جنجالي در سطح بين‌المللي مطرح شد در 17 جلد و 2753 صفحه نگاشته شد و در آن 237 دستور قضايي، 116 فقره استعلام از مراجع قانوني کشور، 114 جلسه تحقيق با حضور متهمان و وکلاي آنان و قضايي پرونده با 604 ساعت کار قضايي محض بر روي پرونده وجود داشت. حکم در 71 صفحه صادر شد و 12 نفر محکوم شده‌اند. با اين وجود حکم اعدام براي هيچ يک از متهمان صادر نشده زيرا قاضي حکم متهمان را محاربه ندانست. به هر شکل يکي از شبکه‌­هاي عنکبوتي رژيم اشغالگر قدس در ايران شناسايي و منهدم شد و نتوانست در جهت منافع صهيونيست­‌ها به حيات خود ادامه دهد. براي اعضاي اين تيم موساد که عمدتا کار جذب نيرو و جمع‌آوري اطلاعات براي رژيم صهيونيستي در پوشش جامعه يهوديان انجام مي‌دادند، احکامي از 4 تا 13 سال حبس تعيين شد و بعدها اندکي کاهش يافت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


شفقنا/ بخش انگليسي وبسايت دويچه وله اخيرا در گزارشي به قلم "تمسين واکر" به استفاده فزاينده دولت بحرين از گاز اشک آور براي سرکوب اعتراضات مردمي و نقش احتمالي يک شرکت آلماني-آفريقايي در صادرات گاز اشک آور به اين کشور پرداخته است:

گاز اشک آور اگر درست استفاده شود، غير مهلک است. اگر نادرست استفاده شود، مي تواند موجب مرگ، نابينايي، و سقط جنين شود. اگر در مقادير بالا و به طور روزانه به کار رود، معادل با جنگ شيميايي قلمداد مي شود. بحريني ها مي گويند که اين وضعيت، رخساره ي زندگي آنها شده است.

يک آدم عادي را مي شود به راحتي بخشيد اگر فکر کند که گاز اشک آور يک فراورده واحد و يکسان است، اما عامه ي مردم بحرين متخصص تر از همچون آدمي هستند. شهروندان اين جزيره ي کوچک در خليج [فارس] با ماده اي که از آغاز خيزششان در اوايل سال 2011 بر سرشان باريده است آنقدر آشنا شده اند که به راحتي مي توانند مدل هاي مختلفي را که موجود است شناسايي کنند.



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.